Mies halusi ensitreffeillä hienoon ravintolaan, mutta ei tarjonnut
Tutustuin Tinderissä 5-kymppiseen mieheen. Itse olen tasan 10 vuotta häntä nuorempi. Hän itse kirjoitti, että haluaa viedä minut treffeille. Ehdotin, että käytäisiinkö syömässä vaikka jossain aasialaisessa sushibuffassa. Tähän mies ehdotti, että "mennäänkö mieluummin italialaiseen ravintolaan X satamassa, kun mun mielestä se on romanttisempi paikka". Katsoin netistä, että se on aika hintava ala carte -ravintola. Vastasin hänen ehdotukseensa myöntävästi, kun ajattelin, että hän varmaan sitten tarjoaa minulle, kun kerta haluaa kalliiseen ravintolaan. Tavattiin siellä ja syötiin alkupala, pääruoka ja jälkiruoka ja juomaksi limua. Kun tarjoilija tuli hakemaan jälkiruoat, niin mies ei omatoimisesti pyytänyt laskua tarjoilijalta, joten minä pyysin laskut ja sanoin, että maksetaan erikseen.
Minua vähän ärsytti se, että minä olin itse ehdottanut varsin kohtuuhintaista sushibuffaa treffipaikaksi, ja mies itse halusi mennä kalliiseen ala carte -ravintolaan, eikä hän edes tarjonnut minulle. Hän oli kuitenkin töissä insinöörinä jossain lääkintälaitteita valmistavassa yrityksessä ja hän sanoi, että tekee joskus työmatkoja Eurooppaan, niin voisi olettaa, että hänellä on fyrkkaa. Minä itse olen päivä työssäkäyvä sairaanhoitaja, joten hän kyllä itse tiesi, että minulle 50€ illallisesta on aika suolainen summa.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Illallinen ala carte ravintolassa 50e/ hlö. Kolme ruokalajia, hintava sun mielestä?
Ja vielä limpparia 😄.
Paitsi jos se oli pizzeria?
Hintavahan se viisikymppisen miehen mielestä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sanoit että maksetaan erikseen
Siis se tilanne meni niin, että oltiin syöty jälkiruuat ja tarjoilija tuli hakemaan pöydästä astioita. Kun mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskua, niin minä sitten avasin suuni ja pyysi laskut erikseen. Mun mielestä jos se mies olisi halunnut maksaa, niin hänen olisi siinä tilanteessa pitänyt sanoa, että "tuo vaan yksi lasku, mä voin maksaa molempien ruuat". Tai sitten vielä parempi olisi ollut jos hän olisi jo aiemmin kysynyt minulta "saanko mä tarjota sinulle?".
Ap
Mikä ihmeen kiire tuossa tilanteessa on yhtään kenenkään tilata laskua? Ehkä mies olisi halunnut istuskella hetken kaikessa rauhassa ja vasta sitten tilata laskun molemmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se tilanne meni niin, että oltiin syöty jälkiruuat ja tarjoilija tuli hakemaan pöydästä astioita. Kun mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskua, niin minä sitten avasin suuni ja pyysi laskut erikseen. Mun mielestä jos se mies olisi halunnut maksaa, niin hänen olisi siinä tilanteessa pitänyt sanoa, että "tuo vaan yksi lasku, mä voin maksaa molempien ruuat". Tai sitten vielä parempi olisi ollut jos hän olisi jo aiemmin kysynyt minulta "saanko mä tarjota sinulle?".
Ap
Mikä ihmeen kiire tuossa tilanteessa on yhtään kenenkään tilata laskua? Ehkä mies olisi halunnut istuskella hetken kaikessa rauhassa ja vasta sitten tilata laskun molemmille?
Jos mies aikoo hoitaa laskun, niin kyllä se silloin tekee sen selväksi. Olisi tällöin sanonut, että ”Eikun minä maksan”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos mies aikoo hoitaa laskun, niin kyllä se silloin tekee sen selväksi. Olisi tällöin sanonut, että ”Eikun minä maksan”.
Ei sun kuulu tunkea siihen väliin sanomaan yhtään mitään
”tekee joskus työmatkoja Eurooppaan, niin voisi olettaa, että hänellä on fyrkkaa.”
BINGO!! Jos työhön kuuluu matkustaa ja vielä euruuppassa, niin RAHAA ON, kuten Antti Rinne ja demarit sanois. Hyvin päätelty. Ap on nero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei sun kuulu tunkea siihen väliin sanomaan yhtään mitään
Ei tuo ap:n deittiseura ollut hoitamassa sitä laskua. Olisi ottanut kopin jo ennen kuin ap ehdotti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun minulle on miehet ehdottaneet ensitreffeillä jotain edullista tai ilmaista tekemistä, esim. Kävelyä tai kahvilassa käyntiä, niin mä olen tehnyt vastaehdotuksen jostain kohtuuhintaisesta paikasta. Olen myös ottanut huomioon miehen työtilanteen, eli jos on ihan hyvätuloisessa työssä , esim. Lääkäri tai opettaja jne niin uskallan ehdottaa jotain hintavampaa paikkaa ja jos taasen mies on työtön, niin ehdotan kahvittelua tai lounasbuffaa jne, kun itse en tietenkään miehelle tarjoa ensitreffeillä.
Ap
Vaikka olisin maailman rikkain en maksaisi ensitreffeistä mitään.
Mulla on rahaa ja olen maksanut naisille isompiakin summia seurasta.
Ai jos ap:lle oli niin tärkeää saada itse maksaa, että hän halusi olla aloitteellinen laskun tilaamisen kanssa ja vieläpä painottaen että maksetaan erikseen? Ei siihen välttämättä uskalla ruveta vastaan väittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisin joko kysynyt, että onko sulla kiire johonkin, tai vaihtoehtoisesti olettanut, että hän haluaa päästä minusta eroon, jolloin ehkä on parempi antaa maksaa puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusi testata elintasosi, ettet hae elättäjää.
Jos minä etsisin elättäjää, niin en kai minä olisi ehdottanut sushibuffaaa treffipaikaksi.
Ap
Olisit ehdottanut PizzaRaxia treffipaikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli jotenki niin outo tilanne myös siksi, koska se mies tosiaan oli minua 10 vuotta vanhempi. Hänen olisi pitänyt olla kiitollinen, että minä suostuin lähtemään treffeille hänen kanssaan.
Ap
Okei. Tässä kohti vedit provon yli. Joltiseenkin hyvä yritys kuitenkin, pisteet siitä.
Terveisiä sille röllykälle kotisohvallasi. :D
Tämä juttu on totta.
Ap
Olen nainen itsekin. Lähtökohtaisesti en suostuisi lähtemään treffeille miehen iästä ja varallisuustasosta riippumatta, ellen olisi itse aidosti kiinnostunut tutustumaan ja selvittämään, onko meistä parisuhteeseen. Se kai on treffien idea? Muut illastamiset, seuraneitinä toimiminen, ovat sitten asia erikseen. Niissä ei kai ole lienee edes tarkoitus lämmitellä romanttista kipinää?
Tämän ikäkommenttisi kohdalla todella hämmennyin, että miksi suostuit treffeille, jos et kokenut ikäeroa sopivaksi, vaan koit tekeväsi hänelle palveluksen? Silloin ei kannata mennä edes Mäkkäriin. Oikeasti. Ei kai treffailun pitäisi olla mitään pelejä, vaan aitoa halua tutustua kiinnostavaan ihmiseen?
Tai ehkä hän haki vain edustavaa avecia illastamaan silloin tällöin, kuten joku ketjussa sanoi. Herrasmies olisi silti maksanut koko illallisen, vaikka ei olisi halunnut tavata sinua uudelleen. Mikäli kyseessä oli tosiaan treffit. Saattoihan mies toki myös ajatella oman illallisesi maksaessasi sen olevan ele, ettet halua tavata häntä uudelleen, et halua jäävän minkääntyyppistä nimellistä kiitollisuudenvelkaa, et ole kiinnostunut hänestä romanttisesti, et halua jatkoa.
Jäin myös miettimään, että mikäli hän teki sinuun epätoivotun vaikutuksen jo ensitreffeillä, miksi ihmeessä vaihdoit numeroita, ja jatkoit viestien vaihtoa vielä treffien jälkeen? Etkä silloinkaan ottanut tuota asiaa puheeksi, vaikka se jäi selvästi vaivaamaan sinua. Sen sijaan kirjoitit nyt tänne.
Mä otin siellä kasvisruokaa ja alkoholia en käytä.
Ap