Tunnetko yhtään yli 65 vuotiasta joka käy töissä?
Missä ammatissa jaksaa painaa duunia vanhanakin?
Kommentit (77)
Itseni, teen fyysistä työtä, olen 67
Mun entinen opettajani kävi heittämässä keikkaa opettaen matemaattisia aineita. Tuli vissiin selkäytimestä kun oli pitkän uran tehnyt.
Asiantuntijoina on paljonkin. Muutaman tunnen.
Varsinaista duunaria en tiedä.
Mun isä tekee. Hän on insinööri, jolla on monia kansainvälisiä patenttejakin elektroniikka-alalta. Eläköidyttyään hän perusti kahden kollegan kanssa insinööritoimiston. Mutta hänelle ura on aina ollut intohimo, häntä ihan aidosti kiinnostaa tutkia ja suunnitella niitä juttuja.
TIedän joo useita. IT-alalla erikoisasiantuntijan tehtävissä ovat.
Meillä on muutama, jotka ovat ylimpään eläkeikään asti töissä.
Yhden 75-vuotiaan sairaanhoitajan tunnen, joka on kotipalvelussa osa-aikaisesti. Valittaa koko ajan vaivojaan. Todella rasittava ihminen.
Onkin sairaanhoitajilla kiva, kun osastolla sekä potilaat että hoitajat ovat samanikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itseni, teen fyysistä työtä, olen 67
...mutta olen noin 3 viikkoa kuussa sairauslomilla.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoina on paljonkin. Muutaman tunnen.
Varsinaista duunaria en tiedä.
Tämäpä juurikin. Uutisessa tästä eläkeiän pidentämisestä oli kuvituskuvana hitsari tai vastaava teollisuusammatti. Tuskin jaksavat.
Yllättävän monta, meillä töissäkin useampi, tosin toimistotyössä. Oma äiti teki keittiötyössä keikkaa vielä 68-vuotiaana. Hän oli kyllä fyysisesti tosi hyvässä kunnossa, paljon paremmassa kuin minä ikinä olen ollut
Oma mieheni, aikoo ihan vapaaehtoisesti jatkaa 70-vuotiaaksi, jos terveyttä riittää.
Tiedän, omat vanhempani teki, toinen toimistossa kunnalla töissä ja toinen yrittäjä, ite en tod. aio noin vanhana tehä. Nytkin osa-aikatyö.
Mieheni on yrittäjä ja olemme 65. Teemme molemmat töitä yrityksessä.
Kaksi lääkäriä. Toinen 69, toinen 74.
Mun anoppi ja appiukko ovat nyt 67v ja edelleen töissä, anoppi on kätilö ja appi eläinlääkäri. Mun isä on 73v, jäi eläkkeelle 68v, äiti 70, jäi eläkkeelle 67v, molemmilla on tuntisopimus edellisissä työpaikoissa, tekevät siis keikkaa, isä kaivosalalla, äiti terveydenhoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Onkin sairaanhoitajilla kiva, kun osastolla sekä potilaat että hoitajat ovat samanikäisiä.
Ensinnäkin sairaaloissa on kaikenikäisiä.
Muutenkin idioottimainen kommentti.
Terapeutti. 67.
Useat lääkärit omalla vastaanotolla.
Kuorma-autoilija lopetti viime vuonna keikka-ajot 78 v.
Tunnen useitakin. Lääkäreitä, arkkitehteja, juristeja, insinöörejä, eri tason johtajia, opettajia jne. Mutta tunnen myös sairaanhoitajia ja lähihoitajia. Joillain on sen verran pieni palkka ollut ja siten pieni eläkekin, että ei kannata jäädä eläkkeelle heti, kun alin eläkeikä tulee täyteen.
Mun kans samassa ryhmähssä kansalaisopistossa käy yksi sairaanhoitaja, joka tekee välillä keikkaa sairaalassa, vaikka on jo eläkkeellä.
Mutta tosiaan, keikkaa. Ei kokopäivätyötä eikä luultavasti öitä.