Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään yli 65 vuotiasta joka käy töissä?

Vierailija
08.10.2026 |

Missä ammatissa jaksaa painaa duunia vanhanakin?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman yli 70-vuotiaan lääkärin ja hammaslääkärin tiedän. Edelleen hyviä työssään.

Vierailija
82/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keikkamuusikko ja jatkan keikkailua, kohta 80.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden yli 60-vuotiaan hammaslääkärin jolla käsi vapisee ja silmät harottaa, en ikinä uskaltaisi mennä hänen potilaakseen, huhhuh.

Vierailija
84/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 70 v ja käyn töissä .

Vierailija
85/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kohta tunnetaan kaikki joku, kun eläkeikä nostetaan 70 w

Kuka ihme näitä vanhuksia palkkaa ja mihin? Julkisellekko kaikki laitetaan?

Hän joka tuntee kokemuksen ja korkean työmoraalin arvon. 

Vierailija
86/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkalainen on täysin eri asia kuin että ollaan töissä joka ristuksen päivä maanantaista perjantaihin klo 8-16 saatikka klo 21-06

Vierailija
87/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriö ehdottaa yli 60-vuotiaiden työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä helpottavan erityisharkinnan poistamista. Jatkossa esimerkiksi pitkän työuran ja työn kuluttavuuden sijasta arvioinnissa voisi korostua nykyistä enemmän se, pystyisikö yli 60-vuotias terveydentilansa puolesta vielä johonkin muuhun työhön.

Ei tälle hulluudelle voi kuin nauraa 😂 

Toivottavasti eutanasia sallitaan pian.

Vierailija
88/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailijoita, kuvataiteilijoita, säveltäjiä, muusikoita, näyttelijöitä.

Seela Sella teki töitä 89-vuotiaaksi.

Vierailija
89/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täyttänyt 65 ja saisin jäädä eläkkeelle, mutta olen töissä siihen asti kunnes perheen nuoret saavat töitä eivätkä enää tarvitse sponssausta. 

Periaatteessa siis vien työpaikan jonkun muun nuorelta :D mutta ei se ihan niin mene - olen varma että mun paikka lakkautetaan heti kun otan ritolat. Se on hassua koska mulle riittää ihan reilusti töitä. Olen pienehkön ryhmäni tehokkain, ainakin määrän suhteen, mutta luultavasti myös tekemisen laadun osalta. Pomo ei varmaan sitä tiedosta.

Vierailija
90/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Isäni kävi osa-aikatöissä, kunnes sairastui syöpään 70- vuotiaana.

Vierailija
91/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tunnen. Mm. minä olen 67 ja teen edelleen työtäni freelancerina, samoin tekevät kaikki muutkin tuntemani yli 70-vuotiaat taiteilijaeläkkeen saaneet kollegani, paitsi yksi joka omaishoitaa 90-vuotiasta miestään.

Vierailija
92/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin. Osa on ensin jäänyt eläkkeelle, mutta palaa sitten tekemään projektiluonteisia töitä. Osa vaan jatkaa ihan suoraan. Insinööritalo kyseessä, joten lihasvoimaa ei juurikaan tarvita.

Vierailija
93/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijoina on paljonkin. Muutaman tunnen.

Varsinaista duunaria en tiedä.

Esim raksalla harva pystyy tekemään eläkeikään saakka, mm. polvet ja nivelet ei kestä, ihminen ei ole robotti, tosin robottia pitää myös huoltaa ja vaihtaa osia.

Vierailija
94/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkalainen on täysin eri asia kuin että ollaan töissä joka ristuksen päivä maanantaista perjantaihin klo 8-16 saatikka klo 21-06

Vapaan taiteilijan ammatissa ollaan aina töissä, ilman palkallisia vapaita.

Vierailija
95/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden kiinteistövälittäjän, joka on niin ahne ja häikäilemätön akka, että tekee rahan takia ihan mitä vaan  varmaan vielä saattohoidossa ollessaankin. Arvostanko häntä? En. 

Vierailija
96/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lastenlääkäri työskenteli varmaan 80-vuotiaaksi. Yksi tuttu jatkoi ehkä 70-vuotiaaksi bussikuskina huvikseen. Ketään muuta en tiedä. No joo, lisäksi tiedän yhden opettajan, joka teki satunnaisesti keikkatyötä ensimmäisinä eläkevuosinaan.

Tässä kun olen seurannut 70-80-vuotiaita ihmisiä viime vuosina, niin täytyy kyllä sanoa, että 75 vuotta on sellainen rajapyykki, että sen jälkeen ollaan vanhuksia. Monilla onkin sitten keskimäärin enää muutama vuosi elämää jäljellä.

Sikäli järkyttävää eläkeiän nosto. Päinvastoin, eläkeiän voisi laskea vaikka 57-60 vuoteen, ja samalla laskettaisiin eläkkeiden määrää rahassa. Tuon iän jälkeen saa jatkaa töitä, jos haluaa.

Vierailija
97/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkin sairaanhoitajilla kiva, kun osastolla sekä potilaat että hoitajat ovat samanikäisiä.

vauvat, - eikös hoidollinen ikä ole o-100

Vierailija
98/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin. Kyse ei ole siitä että jaksaisivat painaa vaan pelkäävät eläkkeelle jäämisen tuomaa tyhjyyttä. Yksi sanoi suoraan pelkäävänsä että juo itsensä hengiltä jos jää pois töistä. Olen näille kaikille vihainen, koska vievät työpaikan joltain nuorelta ja toisekseen eivät osaa arvostaa sitä että heillä on etuoikeus jäädä ajoissa pois työelämästä nauttimaan eläkkeestä. 

Vierailija
99/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus/lähihoitaja jäi eläkkeelle 68v kolmivuorotyöstä, keikkaa teki 70 v asti.

Opettaja tekee keikkatöitä yläasteella , 72 v ( luulin 10v nuoremmaksi)

Amisope jäi eläkkeelle 68 v, kun piti jäädä.

Fyysisen työn tekijöitä en tunne

Vierailija
100/107 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tunnen, raihnaisuus näkyy. Muisti prakailee, ketteryys ja jouhevuus on kadonnut. Usein pitkillä saikuilla. Ikäihminen ei vaan pysy enää siinä työtahdissa kuin esim vielä 50v kykenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän