Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti kertomatta lapsistaan

Vierailija
08.10.2026 |

Lyhykäisyydessään... Tapasin kesällä ihanan alle 30v miehen, kaikki sujui hienosti, ihastuin ja rakastuin. Suhdetta nyt takana noin 4 kuukautta, kunnes mies kertoi, että hänellä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, jotka asuvat äitinsä luona ja joita hän tapaa joka toinen viikonloppu. Miehen kotona ei ole ollut mitään lapsiin viittaavaa, ei kuvia, ei leluja tai mitään muutakaan. Kaappeja en ole tietenkään tutkinut, eli en tiedä, onko hän aina siivonnut nämä pois näkyvistä, kun ole tullut hänen luokseen. Nämä viikonloppumenot hän on selittänyt minulle golfin peluulla, enkä ole osannut epäillä tätä hetkeäkään. Nyt olo tuntuu jotenkin petetyltä ja harhaan johdetulta. En pysty käsittämään, miksi hän pimitti minulta tällaisen asian, eikä mies osannut oikein itsekkään sitä minulle kertoa. Mies kertoi asiasta viikonloppuna ja sen jälkeen emme ole tavanneet. Asia oli minulle järkytys. Ei ehkä niinkään se, että on lapsia, mutta se, ettei hän kertonut asiasta minulle, kunnes 4 kk myöhemmin.

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä on sellainen luulo, että kun naisen saa nalkkiin, ei se siitä enää lähde. Siksi naiselle voi valehdella, pääasia että saa naisen. Minulle on valehdeltu monista kynnyskysymyksistä, jotka mies on tietänyt kynnyskysymyksiksi. Pahimmillaan olen vuoden päästä tapailusta saanut selville asioiden todellisen laidan. Usein on mennyt monta kuukautta. Mutta kyllä se nainen lähtee vaikka vuoden päästä, kun totuus paljastuu. Hauskinta on, että sitten mies suuttuu, vaikka se kusipää siinä on se mies.

Olet käsittänyt väärin. Naiselle valehdellaan, jotta saadaan pimperoa, ei siinä mitään nalkkiin saamista ajatella.

Periaatteessa ymmärrän tämän. Ja ymmärrän, että jos on joku seksisuhde, niin ei koeta tarpeelliseksi jakaa arkisia asioita sen enempää. Mutta jos kyse on seurustelusuhteesta, jonka tarkoitus on johtaa johonkin vielä vakavampaan, niin onhan tämä törkeää toimintaa. Ja sitten tosiaan helposti ihmetellään, että miksi tämä muka olisi joku ongelma, jne.

Oliko tuo seurustelusuhde? Ap ehkä ajatteli niin, mies ehkä vasta 4 kk jälkeen ajatteli että voisi siitä sellainen tulla. Jos 4 kk jälkeen on niin kiintynyt ja kiinni tapailukumppaniin, että pitää sitä jo lähes avioliittona, on se aika red flag. 

Mikä sinä olet kertomaan muille, miten heidän pitäisi määritellä seurustelusuhde! Sinä ehkä olet itse tapaillut useita ihmisiä samanaikaisesti useita kuukausia, mutta kaikki eivät tee niin. Jos joku kokee 4kk jälkeen olevansa seurustelusuhteessa ja rakastunut, niin anna hänen olla!

Niin, että miehestä saa leipoa hyväksikäyttäjävalehtelijan, jos ei ajatellut seurustelevansa vakavasti, mutta naisen ajatusta ei saa kyseenalaistaa? 

Vierailija
142/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka suhdetta. Ensinnäkin mies valehteli tärkeästä asiasta. Toiseksi on epäilyttävää, että mies tapaa lapsiaan noin harvoin. Hänessä on jotain, minkä vuoksi on parempi, että et enää tapaa häntä oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi. 

siis joka toinen viikko on monella ihan normi tapaamistahti. Ei siitä voi tehdä johtopäätöksiä. 

Siitä voi todellakin tehdä johtopäätöksiä, kun ottaa tuon valehtelun lisäksi huomioon. 

Niin. Nyt kannattaa kuitenkin miettiä, onko kertomatta jättäminen ja valehtelu sama asia?

Aika tietoista on ollut tämä "kertomatta jättäminen", jos on kotoaan siivonnut kaikki lapsiin viittaavat asiat pois, kun ap tullut sinne.

Petosrikollinen erehdyttää kohdetta tarkoituksella. Moni mies laittaa tämän "lasten suojelun" piikkiin mutta todellisuduessa on kyse siitä, että he tietävät ettei suurin osa naisista halua sotkeentua perheelliseen mieheen ja ne jotka haluavat ovat todennäköisesti itsekin jollakin tavalla viallisia ja vaarallisia, kuten he ovat itsekin. Mutta eivät suostu tapailemaan tasollaan vaan haaveilevat jostain kilteistä naapurintytöistä, vaikka ovat itse rottia.

Eli haluaa että nainen tutustuu häneen, eikä rahapussiin tai lapsiin. Joku vika on ihmisessä, jolle lapset on ongelma. 

EI lapset ole kaikille ongelma, mutta osalle on. Lasten mukana tulee usein myös exä tavalla tai toisella elämään mukaan. Kaikki eivät tätä halua.

1. Mies on polygaminen ja perustaa lukuisia perheitä.

2. Mies ajattelee uudesta "taiapilukumppanista" alhaisesti ja käyttää tätä vain panopiikana.

3. Mies jatkaa sijoittamista oikeaan perheeseensä taloudellisesti ja näille menee myös perintö.

Valitse tuosta mikä on mielestäsi tällaisessa miehissä viehättävintä. Kerta kaikkiaan en ole eläissäni tavannut miestä joka hoitaisi toisen pesueen kunnialla vaan kyllä se toinen nainen on aina alhaista alhaisemmassa asemassa ja usein erittäin pahasti loukattu JA myös huijattu ja hyväksikäytetty.

Siksi naiset välttävät näitä ja siksi miehet yrittävät rottailla itsensä kakkosliittoihin, koska tietävät itsekin toimivansa täysin väärin ja rotta-käärmemäisesti.

Eiköhän naisilla ole useammin ole niitä lapsia eron jälkeen kuin miehillä. Koskee varmaan heitäkin tämä sinun avautumisesi?

Naisen biologinen tehtävä on kantaa lapsia. Mies joka toimii noin on yleensä kuninkaan asemassa eikä nurkissa luikkiva valehteleva rotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä on sellainen luulo, että kun naisen saa nalkkiin, ei se siitä enää lähde. Siksi naiselle voi valehdella, pääasia että saa naisen. Minulle on valehdeltu monista kynnyskysymyksistä, jotka mies on tietänyt kynnyskysymyksiksi. Pahimmillaan olen vuoden päästä tapailusta saanut selville asioiden todellisen laidan. Usein on mennyt monta kuukautta. Mutta kyllä se nainen lähtee vaikka vuoden päästä, kun totuus paljastuu. Hauskinta on, että sitten mies suuttuu, vaikka se kusipää siinä on se mies.

Olet käsittänyt väärin. Naiselle valehdellaan, jotta saadaan pimperoa, ei siinä mitään nalkkiin saamista ajatella.

Periaatteessa ymmärrän tämän. Ja ymmärrän, että jos on joku seksisuhde, niin ei koeta tarpeelliseksi jakaa arkisia asioita sen enempää. Mutta jos kyse on seurustelusuhteesta, jonka tarkoitus on johtaa johonkin vielä vakavampaan, niin onhan tämä törkeää toimintaa. Ja sitten tosiaan helposti ihmetellään, että miksi tämä muka olisi joku ongelma, jne.

Oliko tuo seurustelusuhde? Ap ehkä ajatteli niin, mies ehkä vasta 4 kk jälkeen ajatteli että voisi siitä sellainen tulla. Jos 4 kk jälkeen on niin kiintynyt ja kiinni tapailukumppaniin, että pitää sitä jo lähes avioliittona, on se aika red flag. 

Voi sinua pikkuista, hyvässä suhteessa voi keskustella naimisiinmenot ja talonostot kun on tunnettu 3 viikkoa. Ja olla onnellisia yhdessä 17 v myöhemmin. 

Jos pitää asioita pitkittää keinotekoisesti, siinä ei ole edellytyksiä hyvälle suhteelle koskaan. Kun tyyppi on oikea, ei tarvita mitään jarruttelua ja hidastelua.

Valhe on valhe, ja jos yhden hyväksyy, hyväksyy sen että jatkossa tyyppi toimii ihan samoin ja valehtelee kaikesta ja koko ajan. Minkä hyväksyy alussa, sen joutuu hyväksymään aina.

Vierailija
144/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä ja ilmoittaa biossa

- lastensa lukumäärän

- etsiikö vakavaa suhdetta vai ilmaisseksiä.

Ei tarvitse esittää parempaa kuin onkaan.

Vierailija
145/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies näkee naisen kodissa leluja niin jo ovella tehdään uukkari. Monille on ehdottoman tärkeää ettei toisen pentuja ole. Voi nimittäin joutua elättämään ja kasvattamaan niitä, vieraan pentuja. Itse en alkaisi, en missään nimessä. Tekisin itekkin uukkarin jo ulko-ovella, vaikka olenkin nainen.

Näin se monella menee. Jos taas asiasta rehellisesti kertoo heti tapailun alussa, voi toinen itse tehdä ratkaisunsa. Kyllä niitäkin löytyy, kenelle asia ei ole ongelma ja silloin suhteesta voi muodostuakin jotain.

Eikä saa siis tapailla ollenkaan? Heti on tiedettävä haluaako molemmat hommasta vakavan? 

Vierailija
146/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä sovi naisten logiikkaan että vasta kysyttyyn kysymykseen voi valehdella? 

Tottakai jos ko. mies on löydetty esim. jostain sovelluksessa jossa voi olla mahdollinen lasten lukumäärä nähtävissä ja siinä on valehdeltu nollaksi niin tottakai on kyseessä huijari mies. Onhan hän voinut silti oikeasti pelata golfia lastenhoito vuorollaan, vaikka minigolgia lastensa kanssa. 

Yleensä nämä kovat kysymykset kun kysyy ekalla kahvikupin juonnilla uuden ihmisen kanssa niin ei mene aikaa ja vaivaa noin paljoa hukkaan. 

Oletko sitä mieltä, että on jos sinulla on, yleisten normien mukaan, parisuhteen muodostamisen kannalta todella kriittisiä asioita, ei niistä kerrota, jos toinen ei kysy näitä asioita? Eli kysyjän vastuulla, mutta sinulla ei ole mitään vastuuta kertoa itse näistä asioista?

Onko nämä kriittiset asiat jossakin listattuna? Jos minä treffailen jotakuta, en kyllä todellakaan kerro kaikkea ennenkuin homma ehkä menee vakavaksi. Mitkä asiat sulle kuuluu näiden kriittisten asioiden osalta jo ekoilla treffeillä? 

Voit toki käyttää myös omaa järkeäsi miettiessäsi näitä kriittisiä asioita. Mieti vaikka asiaa kääntäen, mitä toivoisit, että mahdollinen treffikumppanisi kertoisi sinulle. Ja ap:n tapauksessa kysehän ei ollut käsittääkseni siitä, että mies olisi jättänyt ekoilla treffeillä kertomatta lapsistaan, vaan kyseessä oli 4kk suhde.

Vierailija
147/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- lastensa lukumäärän

Eiköhän suurinosa etsi ensin sitä tapailua ja seksiä. Miksi sinä olet liikkeellä ajatuksella, tämä on heti joko-tai? 

Vierailija
148/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset tulevat kouluikäiseksi, niin tuskinpa hirveän usein käyvät isänsä luona? Me muutettiin omalle kotipaikkakunnalleni, niin miehen lapsi ei käynyt kuin kerran kuukaudessa.

Vierailija
149/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies näkee naisen kodissa leluja niin jo ovella tehdään uukkari. Monille on ehdottoman tärkeää ettei toisen pentuja ole. Voi nimittäin joutua elättämään ja kasvattamaan niitä, vieraan pentuja. Itse en alkaisi, en missään nimessä. Tekisin itekkin uukkarin jo ulko-ovella, vaikka olenkin nainen.

Näin se monella menee. Jos taas asiasta rehellisesti kertoo heti tapailun alussa, voi toinen itse tehdä ratkaisunsa. Kyllä niitäkin löytyy, kenelle asia ei ole ongelma ja silloin suhteesta voi muodostuakin jotain.

Yleensä tämä lapsiasia tosiaan kerrotaan jo biossa ettei kukaan, kenelle se on kynnyskysymys, tuhlaa aikaansa tällaiseen tyyppiin. Ihminen joka jättää sen kertomatta yrittää ihan tietoisesti erehdyttää ja pimittää sitä, mitä on. 

Jos haluaa vain "tapailusuhteen" aka seksuaalista hyväksikäyttöä niin senkin voi kirjoittaa bioon, moni käyttää alhaisia nimityksiä esim. "fwb" tai sitten voi rehellisesti sanoa etsivänsä tuntematonta ilmaisseksiseuraa naisista joille ei paljasta edes nimeään tai puhelinnumeroaan.

Miksi rotat esitätte parempia kuin olettekaan? Olkaa rehellisesti sitä mitä olette ja pariutukaa kaltaistenne kanssa.

Eli ihminen, jolla on lapsia, ei vou haluta suhdetta ja henkilöä, jonka kanssa mätsää? Se, jolle jokin asia on ongelma, laittaa sen bioon. Ihan sillai rehellisesti, että annan vaun lapsettomalle. 

Biossa kerrotaan itsestä ja kyseessä on oma profiili, ei mikään rekryilmoitus. Kaikki ovat apissa rekryllä ja kukaan ei hyödy siitä että joku idiootti luettelee mitä haluaa ja mitä ei halua kertomatta mitään itsestään.

"Antamisesta" puhuminen sitä paitsi paljastaa että kuulut viemäriluokkaan. 

Vierailija
150/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne se että mies jätti kesäkuussa perheensä taakseen ja alkoi viettää uutt 20 vuotiaan lapsettoman elämää uuden puolison kanssa. Mies ei tapaa tällä hetkellä lapsiaan ollenkaan, kun heillä niin paljon menoja. Lapset ovat nyt alkaneet sanoa etteivät edes halua nähdä isäänsä. Ovat 11 ja 13 v. Kurja tilanne ap: lla mutta niin se pn tässäkin tilanteessa kun olen yhtäkkiä totaali yh. En tiedä onko mies edes kertonut uudelle naiselleen että olimme yhdessä kun tapasivat. Miehet värittävät totuutta usein.

Vierailija
151/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lastensa lukumäärän

Eiköhän suurinosa etsi ensin sitä tapailua ja seksiä. Miksi sinä olet liikkeellä ajatuksella, tämä on heti joko-tai? 

En tietenkään pane mitään petollisia viemärirottia, oletko ihan hullu. Hyi saasta.

Vierailija
152/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sai sentään pimppiä 4kk:tta.

Vierailija
153/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä sovi naisten logiikkaan että vasta kysyttyyn kysymykseen voi valehdella? 

Tottakai jos ko. mies on löydetty esim. jostain sovelluksessa jossa voi olla mahdollinen lasten lukumäärä nähtävissä ja siinä on valehdeltu nollaksi niin tottakai on kyseessä huijari mies. Onhan hän voinut silti oikeasti pelata golfia lastenhoito vuorollaan, vaikka minigolgia lastensa kanssa. 

Yleensä nämä kovat kysymykset kun kysyy ekalla kahvikupin juonnilla uuden ihmisen kanssa niin ei mene aikaa ja vaivaa noin paljoa hukkaan. 

Oletko sitä mieltä, että on jos sinulla on, yleisten normien mukaan, parisuhteen muodostamisen kannalta todella kriittisiä asioita, ei niistä kerrota, jos toinen ei kysy näitä asioita? Eli kysyjän vastuulla, mutta sinulla ei ole mitään vastuuta kertoa itse näistä asioista?

Onko nämä kriittiset asiat jossakin listattuna? Jos minä treffailen jotakuta, en kyllä todellakaan kerro kaikkea ennenkuin homma ehkä menee vakavaksi. Mitkä asiat sulle kuuluu näiden kriittisten asioiden osalta jo ekoilla treffeillä? 

Voit toki käyttää myös omaa järkeäsi miettiessäsi näitä kriittisiä asioita. Mieti vaikka asiaa kääntäen, mitä toivoisit, että mahdollinen treffikumppanisi kertoisi sinulle. Ja ap:n tapauksessa kysehän ei ollut käsittääkseni siitä, että mies olisi jättänyt ekoilla treffeillä kertomatta lapsistaan, vaan kyseessä oli 4kk suhde.

Juu u, jokainen miettii itse niin. Se olit nyt sinä, joka kertoi kaikille mitkä ne kriittiset asiat pitäisi kullakin olla. Eli ei ole sääntöä? Mitähän sä keuhkoat siis? 

Vierailija
154/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tilanne se että mies jätti kesäkuussa perheensä taakseen ja alkoi viettää uutt 20 vuotiaan lapsettoman elämää uuden puolison kanssa. Mies ei tapaa tällä hetkellä lapsiaan ollenkaan, kun heillä niin paljon menoja. Lapset ovat nyt alkaneet sanoa etteivät edes halua nähdä isäänsä. Ovat 11 ja 13 v. Kurja tilanne ap: lla mutta niin se pn tässäkin tilanteessa kun olen yhtäkkiä totaali yh. En tiedä onko mies edes kertonut uudelle naiselleen että olimme yhdessä kun tapasivat. Miehet värittävät totuutta usein.

Käyttäytyy kuin tyypillinen elukka. 

Ihmisistä vain hyvin hyvin pieni osa on kasvanut yli tästä eläinvaistoisesta pariutumiskäytöksestä. Surullista ja noloa.

Vierailija
155/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lastensa lukumäärän

En tietenkään pane mitään petollisia viemärirottia, oletko ihan hullu. Hyi saasta.

No jatka etsimistä sitten vaan. Kyllä se yksi epätoivoinen alttarille ekoilta treffeiltä vievä tulee vastaan 😂

Vierailija
156/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei todellakaan mitään jatkoa tuolle suhteelle. Onkohan edes eronnut lasten äidistä oikeasti? Ehkä sanoo myös vaimolleen, että lähtee viikonlopuksi jonnekin golfaamaan, ja viettääkin sen sinun kanssasi. Se kämppä, missä ei ole mitään merkkejä lapsista, on varmaan joku viikkokämppä, jos mies vaikka käy toiselta paikkakunnalta töissä siellä, missä kämppä on. Kyllä siellä jotain merkkejä olisi lapsista, jos lapset olisivat siellä joka toisen viikonlopun. 

Ihan sairasta, ettei ihminen 4kk tutustumisen aikana edes mainitsisi omia lapsiaan. Vaikka miten päin kääntää, että miestä varmaan pelotti kertoa tms., niin se silti kertoo vahvasti siitä, ettei tuollaiseen mieheen kannata kiintyä. Valehtelee heti, jos ajattelee, ettet ehkä pidä totuudesta, ei anna kauhean hyvää pohjaa luottamukselle.

Vierailija
157/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää saat tehdä ihan mitä haluat elämälläsi. Miks kirjoitat tänne kun kaikki tietävät että tottahan toki pidät sen miehen. EI kukaan meistä ole estämään sitä. Jos sua kiinnostaa mun näkökulma niin lähtökohtaisesti en halua lapesllista miestä. Pahin tuossa on tuo salailu noin pitkältä ajalta. En vaan pääsisi yli. Mutta pidä toki mies ja valita jälkikäteen. Tosin ehkä nää on näitä oppirahoja mitä tulee sitten kun ikää tulee lisää.

Vierailija
158/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- lastensa lukumäärän

Miten sä kuvittelet seurustelun alkavan? 

Vierailija
159/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon kans näin. Mun ex-mies näkee lapsiaan joka toisen viikonlopun. Olen yrittänyt kysyä, että ottaisiko mies lapsia säännöllisesti enemmän, mutta välttelee aina kysymystä tyyliin sanomalla, että katsotaan myöhemmin. Hänellä on uusi naisystävä, joka työskentelee lasten kanssa ja haluaa lapsia. Olen aivan varma, ettei sellainen nainen olisi miehen kanssa, joka ei suostu ottamaan lapsiaan luokseen enempää kuin joka toisen viikonlopun. Todennäköisesti mies on valehdellut naiselle, että minä en suostu antamaan lapsia enempää ja että minä olen hankala tässä asiassa, vaikka minä päin vastoin olen ihan tarjonnut, että hän voisi halutessaan ottaa lapsia enemmän.

Vierailija
160/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet kertomaan muille, miten heidän pitäisi määritellä seurustelusuhde! Sinä ehkä olet itse tapaillut useita ihmisiä samanaikaisesti useita kuukausia, mutta kaikki eivät tee niin. Jos joku kokee 4kk jälkeen olevansa seurustelusuhteessa ja rakastunut, niin anna hänen olla!

Nykyisin varmaan halutaan pitää mahdollisuudet auki, jos jonkun kanssa homma ei lähdekään etenemään toivotulla tavalla. Tässä on vaan se ongelma, että et panosta oikeastaan mihinkään näistä suhteista täysillä ja pikku hiljaa ne kaikki hiipuvat pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme