Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jätti kertomatta lapsistaan

Vierailija
08.10.2026 |

Lyhykäisyydessään... Tapasin kesällä ihanan alle 30v miehen, kaikki sujui hienosti, ihastuin ja rakastuin. Suhdetta nyt takana noin 4 kuukautta, kunnes mies kertoi, että hänellä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, jotka asuvat äitinsä luona ja joita hän tapaa joka toinen viikonloppu. Miehen kotona ei ole ollut mitään lapsiin viittaavaa, ei kuvia, ei leluja tai mitään muutakaan. Kaappeja en ole tietenkään tutkinut, eli en tiedä, onko hän aina siivonnut nämä pois näkyvistä, kun ole tullut hänen luokseen. Nämä viikonloppumenot hän on selittänyt minulle golfin peluulla, enkä ole osannut epäillä tätä hetkeäkään. Nyt olo tuntuu jotenkin petetyltä ja harhaan johdetulta. En pysty käsittämään, miksi hän pimitti minulta tällaisen asian, eikä mies osannut oikein itsekkään sitä minulle kertoa. Mies kertoi asiasta viikonloppuna ja sen jälkeen emme ole tavanneet. Asia oli minulle järkytys. Ei ehkä niinkään se, että on lapsia, mutta se, ettei hän kertonut asiasta minulle, kunnes 4 kk myöhemmin.

Kommentit (194)

Vierailija
101/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerran kävin Tinder-treffeillä miehen kanssa, joka oli profiilissaan ilmoittanut iäkseen 43 vuotta ja profiilissa luki, että hänellä on yksi alakouluikäinen lapsi. Ihmettelin, kun hän jo viestittelyvaiheessa kirjoitti minulle: "tää lapsiaisia on mulle tosi tärkeä: mua ei saa jos ei hyväksy mun lasta". Enhän mä ollut missään vaiheessa edes vihjannut mitään sen suuntaista, että en hyväksyisi lasta ja muutenkin tuo kuulostaa ylimieliseltä "mua ei saa jos..". Siis ihan kuin naiset kilpailisivat hänestä ja hän on se palkinto? Enistreffien jälkeen hän ei einää halunnut tavata minua uudelleen-. Sitten parin kuukauden kuluttua hän tuli uudelleen vastaan Tinderissä, mutta OHO, hän olikin nuortunut 8 vuotta ja oli nyt 35-vuotias lapseton mies! Mikähän siinä oli syynä, että hän valehteli ikänsä ja sen että olisi muka lapseton? Ja vit*ut hän mikään 43-vuotias edes ollut, varmaan vähintään 45v

'mua ei saa jos ei hyväksy mun lasta'...tällaiseen viestintään loppuisi yhteydenpito.

Vierailija
102/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka suhdetta. Ensinnäkin mies valehteli tärkeästä asiasta. Toiseksi on epäilyttävää, että mies tapaa lapsiaan noin harvoin. Hänessä on jotain, minkä vuoksi on parempi, että et enää tapaa häntä oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi. 

Hei haloo! 4 kk on sama kuin satunnainen hoito. Miksi olisi kertonut aiemmin? 

Ja jokatoinen viikonloppu on yleisin, jos ei ole viikko-viikko sovittu. 

45 kk ei ole satunnainen " hoito " !!!

Me kerroimme jo ekalla tapaamisella, vaikka olemme aikuisia ja lapsetkin aikuisia silloin

No onhan. Varmaan joo keski-ikäinen onkin niin epätoivoinen, että ekoilla treffeillä kertoo kaiken, että ei näe toista kertaa aikaa säästääkseen, mutta nuoret tapailee useampiakin ihmisiä eikä heidän ole pakko yrittää yhtä lukita samantien. 4 kk tapailusuhde on ihan vaan hoito. 

Sitä kutsutaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi. Ei tarvitse naisen sekaantua tuollaiseen.

Ap:n oppiläksy oli että älä mene ihastumaan tai antamaan miehelle jota et edes tunne. Rotat feikkaavat sitä mitä ovat, eivät kerro identiteettiään, mutta ovat valmiita tuikkaamaan sinua munallaan ja tulemaan kanssasi yhdeksi lihaksi. Mikä voisi olla alhaisempaa ja ällöttävämpää. Hyi helvetti.

Tapailu on seksuaalista hyväksikäyttöä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerran kävin Tinder-treffeillä miehen kanssa, joka oli profiilissaan ilmoittanut iäkseen 43 vuotta ja profiilissa luki, että hänellä on yksi alakouluikäinen lapsi. Ihmettelin, kun hän jo viestittelyvaiheessa kirjoitti minulle: "tää lapsiaisia on mulle tosi tärkeä: mua ei saa jos ei hyväksy mun lasta". Enhän mä ollut missään vaiheessa edes vihjannut mitään sen suuntaista, että en hyväksyisi lasta ja muutenkin tuo kuulostaa ylimieliseltä "mua ei saa jos..". Siis ihan kuin naiset kilpailisivat hänestä ja hän on se palkinto? Enistreffien jälkeen hän ei einää halunnut tavata minua uudelleen-. Sitten parin kuukauden kuluttua hän tuli uudelleen vastaan Tinderissä, mutta OHO, hän olikin nuortunut 8 vuotta ja oli nyt 35-vuotias lapseton mies! Mikähän siinä oli syynä, että hän valehteli ikänsä ja sen että olisi muka lapseton? Ja vit*ut hän mikään 43-vuotias edes ollut, varmaan vähintään 45v

Miten erotat 43 vuotiaan miehen 45 vuotiaasta?

Tämä tindersankari on oma lukunsa, mutta yleisellä tasolla ymmärrän, että sukupuolesta riippumatta tuo lapsiasian heti alussa esille. On voinut tulla jätetyksi sen vuoksi, koska kaikki eivät halua ns. valmiiseen pöytään. Sen vuoksi kertoo asiasta heti, jotta vastapuolella on mahdollisuus pakittaa jo ennen ensimmäisiä treffejä.

Vierailija
104/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka suhdetta. Ensinnäkin mies valehteli tärkeästä asiasta. Toiseksi on epäilyttävää, että mies tapaa lapsiaan noin harvoin. Hänessä on jotain, minkä vuoksi on parempi, että et enää tapaa häntä oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi. 

siis joka toinen viikko on monella ihan normi tapaamistahti. Ei siitä voi tehdä johtopäätöksiä. 

Siitä voi todellakin tehdä johtopäätöksiä, kun ottaa tuon valehtelun lisäksi huomioon. 

Niin. Nyt kannattaa kuitenkin miettiä, onko kertomatta jättäminen ja valehtelu sama asia?

Aika tietoista on ollut tämä "kertomatta jättäminen", jos on kotoaan siivonnut kaikki lapsiin viittaavat asiat pois, kun ap tullut sinne.

Petosrikollinen erehdyttää kohdetta tarkoituksella. Moni mies laittaa tämän "lasten suojelun" piikkiin mutta todellisuduessa on kyse siitä, että he tietävät ettei suurin osa naisista halua sotkeentua perheelliseen mieheen ja ne jotka haluavat ovat todennäköisesti itsekin jollakin tavalla viallisia ja vaarallisia, kuten he ovat itsekin. Mutta eivät suostu tapailemaan tasollaan vaan haaveilevat jostain kilteistä naapurintytöistä, vaikka ovat itse rottia.

Vierailija
105/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pelkäsi, ettet kiinnostu hänestä, kun lapsia. Jos tarvetta tuollaista asiaa pimittää, niin mitä muuta mahtaa kaapista löytyä?

Tämä juuri. Jos toimii noin isossa ja tärkeässä asiassa noin, niin sitten toimii kaikissa. Todella iso red flag. En jatkaisi suhdetta. 

Lapset sinällään ei välttämättä olisi este, mutta tuo toimintatapa, se kertoo siitä, että ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kerta,kun toimii noin. 

Vierailija
106/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kerroimme jo ekalla tapaamisella, vaikka olemme aikuisia ja lapsetkin aikuisia silloin

No onhan. Varmaan joo keski-ikäinen onkin niin epätoivoinen, että ekoilla treffeillä kertoo kaiken, että ei näe toista kertaa aikaa säästääkseen, mutta nuoret tapailee useampiakin ihmisiä eikä heidän ole pakko yrittää yhtä lukita samantien. 4 kk tapailusuhde on ihan vaan hoito. 

Sitä kutsutaan seksuaaliseksi hyväksikäytöksi. Ei tarvitse naisen sekaantua tuollaiseen.

Ap:n oppiläksy oli että älä mene ihastumaan tai antamaan miehelle jota et edes tunne. Rotat feikkaavat sitä mitä ovat, eivät kerro identiteettiään, mutta ovat valmiita tuikkaamaan sinua munallaan ja tulemaan kanssasi yhdeksi lihaksi. Mikä voisi olla alhaisempaa ja ällöttävämpää. Hyi helvetti.

No niinpä. En mäkään kertoisi asioitani tollaselle. Lapset vieläpä on asia, jota ei sotketa satunnaiseen tapailuun ollenkaan. 

Vierailija
107/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harhaanjohtaa siitä kuka on tai esimerkiksi terveydentilastaan kyseessä on petosrikollisuus. Mikä se miehen hyöty on, pimpin ilmainen saaminen, silloin kyse on myös seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ehkä jopa r aiskauksesta. Naisen pimppi on naisen oma ja jos pitää olla petollinen sitä saadakseen kyseessä on rikos.

Naisten kannattaisi tiedostaa että tinderit sun muut roska-alustat ovat täynnä sitä itseään, sontaa ja roskaa. Näihin miehiin ei kannata sotkeentua emotionaalisesti ennen kuin on ottanut kunnolla selvää millainen tyyppi kyseessä. Mitä "varovaisempi" mies on sitä enemmän tällä on todennäköisesti luurankoja omissa kaapeissa.

Vierailija
108/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole synnyttänyt niitä lapsia.

Mies on PUOLET niistä lapsista, ja ne ovat iso osa hänen elämäänsä, kaikkein rakkainta koko maailmassa, ja ne piti salata? Elareihin ja elatukseen  menee iso osa palkasta ja kaikki suunnitellaan lasten ehdoilla? Mä ainakin ottaisin kunnon ravit ja häviäisin kuin pieru aavikolle. Tekipä paskatempun. ja mistään lapsivihasta ei nyt ole kyse.

Jospa hän halusi nimenomaan estää tollaseen kullankaivajaan ja naislapseen sekaantumisen? Siis OMG, käytät rahaa ja aikaasi muihin kun muhun! 

No missäs ilmeni ap:n olevan mikään kullankaivaja? Valehtelu ja salailu noin tärkeässä ja elämää hallitsevassa asiassa on mielestäsi ok?

Tuo muuttaa koko suhteen täysin uuteen uskoon. 

Jospa ap ei olekaan mikään hyväksikäyttäjä, vaan on unelmoinut saavansa oman perheen ja REHELLISEN miehen?

Kyllä lapset pistää kaiken uusiksi, asuntolainaa ei ehkä pysty yhdessä maksamaan ja miehen vapaa-ajanvietto menee lasten kanssa isolta osin.

Ja millainen onkaan tuo lasten äiti? Sieltä voi paljastua ihan mitä vaan.

Vierailija
109/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis joka toinen viikko on monella ihan normi tapaamistahti. Ei siitä voi tehdä johtopäätöksiä. 

Siitä voi todellakin tehdä johtopäätöksiä, kun ottaa tuon valehtelun lisäksi huomioon. 

Niin. Nyt kannattaa kuitenkin miettiä, onko kertomatta jättäminen ja valehtelu sama asia?

Aika tietoista on ollut tämä "kertomatta jättäminen", jos on kotoaan siivonnut kaikki lapsiin viittaavat asiat pois, kun ap tullut sinne.

Petosrikollinen erehdyttää kohdetta tarkoituksella. Moni mies laittaa tämän "lasten suojelun" piikkiin mutta todellisuduessa on kyse siitä, että he tietävät ettei suurin osa naisista halua sotkeentua perheelliseen mieheen ja ne jotka haluavat ovat todennäköisesti itsekin jollakin tavalla viallisia ja vaarallisia, kuten he ovat itsekin. Mutta eivät suostu tapailemaan tasollaan vaan haaveilevat jostain kilteistä naapurintytöistä, vaikka ovat itse rottia.

Eli haluaa että nainen tutustuu häneen, eikä rahapussiin tai lapsiin. Joku vika on ihmisessä, jolle lapset on ongelma. 

Vierailija
110/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla miehillä on sellainen luulo, että kun naisen saa nalkkiin, ei se siitä enää lähde. Siksi naiselle voi valehdella, pääasia että saa naisen. Minulle on valehdeltu monista kynnyskysymyksistä, jotka mies on tietänyt kynnyskysymyksiksi. Pahimmillaan olen vuoden päästä tapailusta saanut selville asioiden todellisen laidan. Usein on mennyt monta kuukautta. Mutta kyllä se nainen lähtee vaikka vuoden päästä, kun totuus paljastuu. Hauskinta on, että sitten mies suuttuu, vaikka se kusipää siinä on se mies.

Vierailija
111/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet uskoakseni mies. Miten sinä suhtautuisit, jos kerrankin pääsisit treffeille, ihastuisi ja rakastuisit "hoitoon" ja siinä vaiheessa "hoitosi" kertoisi, että by the way, on muuten lapsia, mutta ei tullut puheeksi? Olisitko yllättänyt, että oho, miksi kerroit asiasta jo tässä vaiheessa? Ja jos sinulla itselläsi olisi lapsia, tietäisit, että ne ovat todella isoa osa vanhemman arkea ja on todella erikoista, jos ne eivät missään vaiheessa nouse puheenaiheeksi, edes vahingossa jossain sivulauseessa, vaikka kuinka yrittäisi tietoisesti olla puhumatta aiheesta.

Vierailija
112/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harhaanjohtaa siitä kuka on tai esimerkiksi terveydentilastaan kyseessä on petosrikollisuus. Mikä se miehen hyöty on, pimpin ilmainen saaminen, silloin kyse on myös seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ehkä jopa r aiskauksesta. Naisen pimppi on naisen oma ja jos pitää olla petollinen sitä saadakseen kyseessä on rikos.

Naisten kannattaisi tiedostaa että tinderit sun muut roska-alustat ovat täynnä sitä itseään, sontaa ja roskaa. Näihin miehiin ei kannata sotkeentua emotionaalisesti ennen kuin on ottanut kunnolla selvää millainen tyyppi kyseessä. Mitä "varovaisempi" mies on sitä enemmän tällä on todennäköisesti luurankoja omissa kaapeissa.

Nainen varmaan suojaa sen pimppinsä ihan itse? Onko se pimppi jotenkin eri asia, jos mies on siittänyt lapsen toisen pimpin kanssa?

Vierailija
113/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä on sellainen luulo, että kun naisen saa nalkkiin, ei se siitä enää lähde. Siksi naiselle voi valehdella, pääasia että saa naisen. Minulle on valehdeltu monista kynnyskysymyksistä, jotka mies on tietänyt kynnyskysymyksiksi. Pahimmillaan olen vuoden päästä tapailusta saanut selville asioiden todellisen laidan. Usein on mennyt monta kuukautta. Mutta kyllä se nainen lähtee vaikka vuoden päästä, kun totuus paljastuu. Hauskinta on, että sitten mies suuttuu, vaikka se kusipää siinä on se mies.

Olet käsittänyt väärin. Naiselle valehdellaan, jotta saadaan pimperoa, ei siinä mitään nalkkiin saamista ajatella.

Vierailija
114/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet uskoakseni mies. Miten sinä suhtautuisit, jos kerrankin pääsisit treffeille, ihastuisi ja rakastuisit "hoitoon" ja siinä vaiheessa "hoitosi" kertoisi, että by the way, on muuten lapsia, mutta ei tullut puheeksi? Olisitko yllättänyt, että oho, miksi kerroit asiasta jo tässä vaiheessa? Ja jos sinulla itselläsi olisi lapsia, tietäisit, että ne ovat todella isoa osa vanhemman arkea ja on todella erikoista, jos ne eivät missään vaiheessa nouse puheenaiheeksi, edes vahingossa jossain sivulauseessa, vaikka kuinka yrittäisi tietoisesti olla puhumatta aiheesta.

Miten niin missään vaiheessa? 4 kk oli puhe. Ja olen nainen, naimisissa ja meillä on lapsia. Jos nut heittäydyn mukaan ja kuvittelen tilanteen, toteaisin, että hienoa! Kerro lisää lapsistasi. 

Vierailija
115/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluaa että nainen tutustuu häneen, eikä rahapussiin tai lapsiin. Joku vika on ihmisessä, jolle lapset on ongelma. 

EI lapset ole kaikille ongelma, mutta osalle on. Lasten mukana tulee usein myös exä tavalla tai toisella elämään mukaan. Kaikki eivät tätä halua.

Vierailija
116/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sovi naisten logiikkaan että vasta kysyttyyn kysymykseen voi valehdella? 

Tottakai jos ko. mies on löydetty esim. jostain sovelluksessa jossa voi olla mahdollinen lasten lukumäärä nähtävissä ja siinä on valehdeltu nollaksi niin tottakai on kyseessä huijari mies. Onhan hän voinut silti oikeasti pelata golfia lastenhoito vuorollaan, vaikka minigolgia lastensa kanssa. 

Yleensä nämä kovat kysymykset kun kysyy ekalla kahvikupin juonnilla uuden ihmisen kanssa niin ei mene aikaa ja vaivaa noin paljoa hukkaan. 

Vierailija
117/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä ap:n tilanteessa mies selvästi koki lapsiasian kynnyskysymykseksi, koska jätti tämän kertomatta. Ei jatkoon.

Vierailija
118/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin missään vaiheessa? 4 kk oli puhe. Ja olen nainen, naimisissa ja meillä on lapsia. Jos nut heittäydyn mukaan ja kuvittelen tilanteen, toteaisin, että hienoa! Kerro lisää lapsistasi. 

Et ole nainen, et ole naimisissa, eikä sinulla ole lapsia.

Vierailija
119/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. En mäkään kertoisi asioitani tollaselle. Lapset vieläpä on asia, jota ei sotketa satunnaiseen tapailuun ollenkaan. 

Millainen rotta yhtyy ihmiseen kehollisesti ja henkisesti tämän kanssa yhdyntää harrastamalla, jolle ei kerro edes elämästään?

Tuo on täysin tyylipuhdasta seksuaalista hyväksikäyttöä ja kertoo miesten alhaisuudesta, panevat ketä tahansa. Saastaista ja ällöttävää. Lisäksi se että on kohdellut "tapailukumppania" alun alkaen tällaisena hutsuna jolle ei kerro edes elämästään ja identiteetistään on loukkaus naista kohtaan. Kammottava tyyppi, ei jatkoon.

Vierailija
120/194 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta on, että sitten mies suuttuu, vaikka se kusipää siinä on se mies.

Mies suuttuu aina pakit naiselta saadessaan ja jotkut miehet ovat myös kroonisesti vihaisia, etsien vihan purkamiskohteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi