Mies jätti kertomatta lapsistaan
Lyhykäisyydessään... Tapasin kesällä ihanan alle 30v miehen, kaikki sujui hienosti, ihastuin ja rakastuin. Suhdetta nyt takana noin 4 kuukautta, kunnes mies kertoi, että hänellä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, jotka asuvat äitinsä luona ja joita hän tapaa joka toinen viikonloppu. Miehen kotona ei ole ollut mitään lapsiin viittaavaa, ei kuvia, ei leluja tai mitään muutakaan. Kaappeja en ole tietenkään tutkinut, eli en tiedä, onko hän aina siivonnut nämä pois näkyvistä, kun ole tullut hänen luokseen. Nämä viikonloppumenot hän on selittänyt minulle golfin peluulla, enkä ole osannut epäillä tätä hetkeäkään. Nyt olo tuntuu jotenkin petetyltä ja harhaan johdetulta. En pysty käsittämään, miksi hän pimitti minulta tällaisen asian, eikä mies osannut oikein itsekkään sitä minulle kertoa. Mies kertoi asiasta viikonloppuna ja sen jälkeen emme ole tavanneet. Asia oli minulle järkytys. Ei ehkä niinkään se, että on lapsia, mutta se, ettei hän kertonut asiasta minulle, kunnes 4 kk myöhemmin.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jatka suhdetta. Ensinnäkin mies valehteli tärkeästä asiasta. Toiseksi on epäilyttävää, että mies tapaa lapsiaan noin harvoin. Hänessä on jotain, minkä vuoksi on parempi, että et enää tapaa häntä oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi.
siis joka toinen viikko on monella ihan normi tapaamistahti. Ei siitä voi tehdä johtopäätöksiä.
Siitä voi todellakin tehdä johtopäätöksiä, kun ottaa tuon valehtelun lisäksi huomioon.
Niin. Nyt kannattaa kuitenkin miettiä, onko kertomatta jättäminen ja valehtelu sama asia?
Ihan kuten valehtelun vakavuus riippuu siitä että mistä valehdeltiin niin tämäkin riippuu siitä mitä jätettiin kertomatta.
Pieni ns. valkoinen valhe ei ole paha asia, ison tärkeän asian kertomatta jättäminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jatka suhdetta. Ensinnäkin mies valehteli tärkeästä asiasta. Toiseksi on epäilyttävää, että mies tapaa lapsiaan noin harvoin. Hänessä on jotain, minkä vuoksi on parempi, että et enää tapaa häntä oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi.
siis joka toinen viikko on monella ihan normi tapaamistahti. Ei siitä voi tehdä johtopäätöksiä.
Siitä voi todellakin tehdä johtopäätöksiä, kun ottaa tuon valehtelun lisäksi huomioon.
Niin. Nyt kannattaa kuitenkin miettiä, onko kertomatta jättäminen ja valehtelu sama asia?
Se on tässä asiayhteydessä valehtelua. Jos joku kysyy miten päiväni sujui, ja jätän kertomatta, että itse asiassa ripuloin kerran, niin sitä ei voi valehteluksi laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tietoista on ollut tämä "kertomatta jättäminen", jos on kotoaan siivonnut kaikki lapsiin viittaavat asiat pois, kun ap tullut sinne.
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele näitä katkerien akkojen kommentteja, vaan kuuntele sydäntäsi. Jos mies todellakin on ihana, ei ehkä kannata yhden kertomatta jättämisen kaataa suhdetta.
Miksi sellainen ihminen olisi ihana, joka tietoisesti harhauttaa deittikumppania ja seuruatelukumppania? Mieshän on tarkoituksella jättänyt kertomatta lapsista, jotta asia ei vaikuttaisi siihen, kiinnostuuko nainen, ja on pelannut sillä ajatuksella, että sitten kun nainen on ihastunut, hän ei enää välitä asiasta. Miksi tällainen ihminen olisi ihana?
Älä enää ole missään tekemisissä sen miehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt paljon aiemmin kertoa, eikä odottaa, että toinen ihastuu kovasti eikä sitten ehkä pysty laittamaan suhdetta enää poikki.
Nyt aikalisä tuohon suhteeseen. Älä anna itsestäsi sitä kuvaa, että olet valmis suostumaan mihin venkoiluun vain.
Tässä on riittävä syy miksi ei kannata kertoa lapsettomalle olevansa itse isä/äiti.
Petoseikollisen puhetta.
Petoseikoista en tiedä, mutta mutta nykyiset lumihiutaleet kiinnittää huomiota niin epäolennaisuuksiin, että kertomatta jättäminen on pelkkää järkeä. Itsekin kerron vain kysyttäessä.
Miten sun parisuhteet on mennyt? Joku todella vakava / tärkeä asia parisuhteeseen liittyen, mikä on helposti monille todellinen deal-breakeri, ja sä toteat, että mikset kysynyt?
mun mielestä on aina red flag, jos henkilö (sukupuolesta riippumatta) on eronnut pikkulapsiaikana (siis tarkennan ennen lapsen kouluikää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi pitänyt paljon aiemmin kertoa, eikä odottaa, että toinen ihastuu kovasti eikä sitten ehkä pysty laittamaan suhdetta enää poikki.
Nyt aikalisä tuohon suhteeseen. Älä anna itsestäsi sitä kuvaa, että olet valmis suostumaan mihin venkoiluun vain.
Tässä on riittävä syy miksi ei kannata kertoa lapsettomalle olevansa itse isä/äiti.
What?! Oletko sä tosissasi? Ymmärrän kyllä, jos haet jotain randomia yhden yön juttua, mutta jos lähdet seurustelusuhteeseen, niin onko kertomatta jättäminen mielestäsi ok?
Selitä: Syy ei ole lapsissa laisinkaan! Vaan siinä, että jo näinkin pitkään jatkunutta yhdessäoloa- et ole tuonut noinkin oleellista seikkaa esille. SEn vuoksi en katso suhteellamme olevan edellytyksiä jatkossa. Viisaampaa käytöstä jatkossa silläkin uhalla, ett' monille naisille ei sovi kumppani jolla on lapsia tenkään alle 20vuotiaita.
Voit tuoda esille havainnointisi, että taloudessa ei ole kuvia, ei lapseen liittyvää irtaimisto- vuoteet, lelut jne.. Voit sanoa tuon olevan todella hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo! 4 kk on sama kuin satunnainen hoito. Miksi olisi kertonut aiemmin?
Ja jokatoinen viikonloppu on yleisin, jos ei ole viikko-viikko sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What?! Oletko sä tosissasi? Ymmärrän kyllä, jos haet jotain randomia yhden yön juttua, mutta jos lähdet seurustelusuhteeseen, niin onko kertomatta jättäminen mielestäsi ok?
Keeroihan hän. 4 kk on ihan naurettavan luhyt aika, se ole seurustelua nähnytkään. Oletko 16-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole synnyttänyt niitä lapsia.
Totta, enpä ajatellutkaan asiaa tältä kantilta. Pitää yrittää päästä järkytyksestä yli ja katsoa jos suhteella olisi kuitenkin tulevaisuutta.
Ap
Ei ole. Tulevaisuutta siis.
Mies VALEHTELI sinulle olevansa pelaamassa golfia kun ei ollut.
Tietenkään et voi jatkaa suhdetta ihmiseen, joka valehtelee sinulle yhtään mistään syystä. Koskaan.
Kun itse aikanaan 20 vuotta sitten pariuduin, sanoin miehelle että jos se valehtelee mulle koskaan, jätän sen välittömästi. Että jos esim. kysyn jotain, mitä hän ei syystä tai toisesta voi sanoa, pitää sitten sanoa, että tuohon en voi vastata. Mutta minulle ei valehdella. No, mies on umpirehellinen että turhaan sanoin, mutta kerron tämän sinulle vain neuvoksi.
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä on aina red flag, jos henkilö (sukupuolesta riippumatta) on eronnut pikkulapsiaikana (siis tarkennan ennen lapsen kouluikää).
Minulle taas ei ole. jos henkilö (sukupuolesta riippumatta) on edelleen lastensa elämässä aktiivisesti mukana. Se on ehdoton vaaran merkki, jos henkilö on hylännyt lapsensa, eikä halua olla näiden kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelisit äidistä joka tapaa lapsiaan joka toinen vkl?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele näitä katkerien akkojen kommentteja, vaan kuuntele sydäntäsi. Jos mies todellakin on ihana, ei ehkä kannata yhden kertomatta jättämisen kaataa suhdetta.
Miksi sellainen ihminen olisi ihana, joka tietoisesti harhauttaa deittikumppania ja seuruatelukumppania? Mieshän on tarkoituksella jättänyt kertomatta lapsista, jotta asia ei vaikuttaisi siihen, kiinnostuuko nainen, ja on pelannut sillä ajatuksella, että sitten kun nainen on ihastunut, hän ei enää välitä asiasta. Miksi tällainen ihminen olisi ihana?
Ap kertoi miehen olevan ihana. Jos yksi kertomatta jättäminen riittää ihanan miehen jättämiseen, on kriteerit aika korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ole synnyttänyt niitä lapsia.
Totta, enpä ajatellutkaan asiaa tältä kantilta. Pitää yrittää päästä järkytyksestä yli ja katsoa jos suhteella olisi kuitenkin tulevaisuutta.
Ap
Erikoinen ajattelutapa, jos ei ole synnyttänyt lapsia, niin ne ne eivät ole minun lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo! 4 kk on sama kuin satunnainen hoito. Miksi olisi kertonut aiemmin?
Ja jokatoinen viikonloppu on yleisin, jos ei ole viikko-viikko sovittu.
45 kk ei ole satunnainen " hoito " !!!
Me kerroimme jo ekalla tapaamisella, vaikka olemme aikuisia ja lapsetkin aikuisia silloin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelisit äidistä joka tapaa lapsiaan joka toinen vkl?
Että isänsä on lähivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi miehen olevan ihana. Jos yksi kertomatta jättäminen riittää ihanan miehen jättämiseen, on kriteerit aika korkealla.
Se mies on voinut feikata koko persoonallisuutensa jopa. Olen jopa tällaiseen valehtelijadeittailijaan törmännyt. Kovin ihana oli joo.
Petoseikoista en tiedä, mutta mutta nykyiset lumihiutaleet kiinnittää huomiota niin epäolennaisuuksiin, että kertomatta jättäminen on pelkkää järkeä. Itsekin kerron vain kysyttäessä.