Miksi yhteiskunnalta odotetaan nykyään niin paljon kaikenlaista tukea ja apua?
Ja en ole persu, tiedoksenne. Ihmettelen vaan nykymaailman ihmisiä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka paikassa toitotetaan "hae apua, apua on saatavilla" vaikka se on pelkkää v ittuilua.
Jokainen pärjätköön omillaan
Nimenomaan, ei millään sijoituksilla tai perinnöillä.
Itse ansaituilla rahoilla tehdyt sijoitukset ok. Kaikki peritty on asia erikseen.
Ennen tyydyttiin siihen mitä oli ja mitä sai. Nykyisin kaikki olettaa että heille kuuluu tietyt asiat oli esim. rahaa tai ei. Ennen riitti vaatimatonkin elintaso, nykyisin ilmeisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
no joo , jotkut maksavat valtavat verot, jotkut juurikaan ei mitään. Verotus on kyllä liian rajua.
Pienituloinenkin maksaa tosi ison osan tuloistaan veroa. Tulovero, alv, autoverot, polttoaineverot, sähköverot ja aina vaan paranee jos juo ja polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tyydyttiin siihen mitä oli ja mitä sai. Nykyisin kaikki olettaa että heille kuuluu tietyt asiat oli esim. rahaa tai ei. Ennen riitti vaatimatonkin elintaso, nykyisin ilmeisesti ei.
Mulle on aina riittänyt vaatimaton elintaso, olen veroja maksanut paljon ja olen ihan tyytyväinen. Jos eläke ei riitä, myyn omaisuuttani pois.
Valtio on velvollinen tukemaan, koska on säännöillään ryöstämyt ihmisiltä mahdollisuuden menestyä aidosti omillaan. Valtio on täynmä elämän perusedellytyksiä hankaloittavia sääntöjä.
Nykyään kaikilla on vain oikeuksia, velvollisuudet ei kiinnosta. Ja valitettavasti yhteiskunta näyttää sopeutuvan siihen, ettei mitään vaadita.
Katselin kymmenen vuotta sitten meidän virallisia mm Kelan sivuja ja järkytyin kuinka paljon erilaisia tukia meillä jaetaan. Erääseen kylään pelmahti tulokkaita ja lapset vietiin kaiken maailman harrastuksiin ja paikalliset lapset itkivät, kun eivät ole ikinä päässeet mm koskenlaskua kokemaan. Mietin mikä mättää tässä yhteiskunnassa, työttömyys lisääntyy ja yhä vaan nuoremmat jäävät eläkkeelle.
Ihmettelin myös satojen eri järjestöjen järjestöjä, joissa johtajat ja tulkit kulkevat jokaisen rinnalla, opastajina.
Nyt kun Suomi on velkainen, mennyt maa pakko varmasti yrittää suitsia, kaikesta alkoi hirveä mölinä.
Persusta tuli uusi perkele, vaikka syyt ovat syvemmällä.
Koska nykyään ei ole enää sellaisia turvaverkkoja suvusta ja yhteisöstä, kuin ennen.
Työskennelkää kovempaa. Me luotamme teihin.
Nimenomaan, ei millään sijoituksilla tai perinnöillä.