Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Genitaaliherpeksestä

01.06.2007 |

Terve,

nolosta aiheesta kirjoitan, mutta pakko on jostain asiaa kysellä. Eli onko muita, jotka kärsivät ko. inhottavasta vaivasta, ja haaveilevat vauvasta? Netistä olen löytänyt asiasta kovin ristiriitaista tietoa, ja aihe mietityttää kovin. Uskaltaisiko sitä alkaa vauvantekoon, ja mitenköhän kaikki menee. Joudutaanko esim. sektioon tms. Seurataanko raskautta tarkemmin kuin yleensä?

Kiitos jos joku viitsii vastata!

Terv.

Siiri

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa KAUHEA ja puhkesi usein, nyt puhkeaa enää harvemmin ja melko lievänä.

Kun odotin esikoista (Tyttö 3v 4kk) ei herpeksen vuoksi ollut mitään erityistarkkailuja yms. En saanut myöskään estolääkitystä ennen synnytystä ja synnytin normisti alakautta eikä tarttunut lapseen.

Raskauden aikana taisi olla ainakin kerran aktiivisena en muista tarkkaan. Nyt olen rv 21 ja ei ole kertaakaan vielä ollut aktiivisena tämän raskauden aikana.

Vierailija
2/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri olin samasta aiheesta laittamassa aloitusta : )

Mutta minulla siis toineen raskaus menossa rv22. Ensimmäisen raskauden aikana oli vain kerran ja mitään ei asian eteen tehty.

Nyt kolmas tai neljäs kerta ja sain estolääkityksen. Mutta mitään muuta järkyttävää asiasta ei sanottu! Mutta sitten rv 38 aloitan uuden eston ettei sit tule synnytyksen aikoihin. Ja jos tällä välillä vielä useita kertoja niin uusi lääkitys.

Ei ainakaan lääkäri ollut huolestunut asiasta vaikka se itseä vaivaakin : ((

Ei kyllä mikään kiva tauti, asiasta ei puhuta riittävästi vaikka kai aika yleinen. Parempi sanoa neuvolassa ettei sit tule mitään kun kerran siihen on hoito josta ei haittaa vauvalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos herpes on juuri synnytyksessä aktiivisena. Toisin sanoen sille ei tarvitse tehdä mitään, jollei se uusiudu useasti raskauden aikana ja siten riski synnytyksen aikana olevaan aktiivivaiheeseen on suurempi. Ja silloin määrätään tuo estolääkitys. Eli en itse olisi juurikaan huolissani.

Vierailija
4/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta terkkari kerto silti että jos olis ja olis aktiivisena synnytyksen käynnistyessä niin sillon yleensä sektio jotta ei vauvaan tartu. Muuten ei pitäs olla mitään vaivaa, mitä nyt äitiä vaivaa ;)