Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurakunnasta löytyisi naisia, mutta...

Vierailija
07.10.2026 |

Olen avioeron jälkeen elänyt useita vuosia yksin, ja kaipaan rinnalleni naista. Olen pitkästä aikaa alkanut käydä seurakunnassa, ja olen huomannut, että sen eri toiminnoissa ja tapahtumissa kävijöistä selvä enemmistö on naisia. 

Mutta voi, he ovat vanhoja ja kovin yksinkertaisia. Tarvitsen ihmistä, jonka kanssa voin keskustella mm. eri tieteenaloista ja kulttuurista, ja näistä mummoista ei ole siihen. 

Olen henkisesti pari-kolmekymmentä vuotta ikäistäni nuorempi 64-vuotias herrasmies, älykäs ja innokas tutustumaan kaikkeen uuteen tietoon. En vain voi saada tarpeekseni tiedon kartuttamisesta. Ne naiset, joihin olen tutustunut, eivät vastaa kriteereitäni. Naisen pitäisi olla alykäs ja myös nuorekas ja miellyttävä katsella, koska olen esteetikko.

Muutama mummo on osoittanut kiinnostusta minua kohtaan, mutta olen käyttäytynyt kohteliaan pidättyväisesti. Ehkä pitää siirtyä hakemaan kumppania jostain muualta. 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se nyt on ennen se oli Kotisatamandeitti taitaa nykyyä olla Valo. Siellä on sitte myös uskottomia. Sieltä löyty vaimo. Siellä saa hakuehdoilla hakea seuraa esim.miten usein käy tilaisuuksissa jne. :D

Vierailija
22/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tieteenaloista tuokin itseään älykkäänä pitävä urpå haluaa keskustella? Entä onko hän itse ilo silmälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voih. Kuulostaa pahalta ja varsinkin tuo että sinulla on lapsia ja että olet jälkeenjäänyt. Näin vähän nuorempana naisena en halua omille jälkeläisilleni jälkeenjääneitä geenejä ja avioerojuttukin on vähän huono homma. Lisäksi pahoin pelkään ettet ole elänyt siveellisesti avioeron jälkeen. :/

Noh parempi onni ensi kerralla.

Meinaat että 64v vaari on perustamassa perhettä? 

Toki joku tuon ikäinen voi olla helmikin mutta aviorikkonut henkisesti kehitysvammainen on aika paha kyllä.

Juuri teidän kaltaisienne katkeroituneiden, älyllisesti vajaiden vanhojenpiikojen takia vanhoja mummoja kartetaan kaikkialla.

Kuulun kyllä tuohon ap:n haaveilemaan ikähaitariin. 

Tiesittekö muuten, että rapajuopot ja narkomaanit lähipubeistakin kuvittelevat että heidän kannattaa yrittää nuoria, hedelmällisiä, perheettömiä naisia? 

Miehillä ei ole pienintäkään itsereflektiokykyä, se on aika iso yhteiskunnallinen ongelma. 

Rapajuopot ovat rapajuoppoja erikseen ja jostain syystä keksit jostain tuon hedelmällisyyden, jota ei mainittu.

Vierailija
24/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän on tosiaan seurakunta, ei seuranhakutilaisuus. Ehkä kannattaa hakea muualtakin. 

Saalistaja saalistaa kaikkialla.

- saalistajansilmä-

Pyrkimys Jumalan käskyn mukaiseen avioliittoon on  saalistamista?

Saalistaja saalistaa kunnes saa "saaliikseen" naisen joka on Jumalan käskyn arvoinen.

- saalistajansilmä-

Vierailija
25/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa haukkuu ikäisiään naisia mummoiksi. 

Vierailija
26/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä seurakunnissa nuorempiakin naisia. Mutta heitä ei taida 64 v (oikeasti 69 v) harmaa veli kiinnostaa. Siis et ole itse niiden nuorempien ja ehkä kouluttautuneempien mieleen. 

Vaivauduin kommentoimaan aloittajalla, koska olen itse älykkö, omilla aivoillani ajatteleva autistinainen, joka ei ole kokenut yhtään seurakuntaa sellaiseksi, johon haluaisin sitoutua. Yksinkertaista porukkaa, kyllä. Eikä siinä mitään, luojanluomia ollaan kaikki. Mutta en noista piireistä ole löytänyt ihmisiä, joiden seurassa haluaisin viettää aikaa.

Vierailija
27/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kannattaa vielä treenata provojen tekemistä. Nyt mennään monessa kohdassa liian yli, teksti on epäuskottava.

Vierailija
28/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari! Nyt rauhoitu! T. lapsenlapsesi

Vierailija
29/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tapailin kerran tuollaista yli-ihmistä, mutta eihän se osannut edes ruotsia. Kirjahylly oli täynnä kirjoja joita se ei ollut lukenut.

Vierailija
30/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt syntiä tekemällä aviorikoksen. Hae Jeesus Kristukselta anteeksi antoa ja ehkä sitten voit etsiä uutta vaimoa

Vierailija
31/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa haukkuu ikäisiään naisia mummoiksi. 

No kun tää on mielestään niin nuorekas, että vastaa 20-30 vuotta nuorempia kolleja. Hahhaa. Tässä on se vanha, tunnettu harha, miten mies näkee ja kokee itsensä epärealistisesti. Toisaalta allekirjoitan srk:n vakiporukan rajoittuneen aivotoiminnan. 

Vierailija
32/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole tuohon ikään mennessä huomannut, että uskovaiset ovat idiootteja. 

Lähde baariin, hyvä mies.

Seurakunnissa on muitakin kuin uskovaisia. itsehän menin vapaaehtoistyöhön koska periaatteessa pidän ihmisistä ja oli runsaasti joutilasta aikaa. Viihdyn kyllä ajoittain myös baarissa. Ja mun ÄO on tutkittu koska epäilin työuupumuksen yhteydessä muistisairautta. (ÄO 154)

MItä tulee yksinkertaisuuteen; se korreloi minkä tahansa ääri-ideologian kannattamisen kanssa. Oli sitten kyse politiikan äärioikeasta, salaliittoteorioinnista tai kiihkouskonnollisuudesta.  Jos tutkimus aiheesta kiinnostaa, tässä parikin lähdettä USA:n tutkimustietokannasta ja tieteellisestä julkaisusta:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/

https://www.bps.org.uk/research-digest/are-religious-people-really-less…

N

Vierailija
33/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnissa on muitakin kuin uskovaisia. itsehän menin vapaaehtoistyöhön koska periaatteessa pidän ihmisistä ja oli runsaasti joutilasta aikaa. Viihdyn kyllä ajoittain myös baarissa. Ja mun ÄO on tutkittu koska epäilin työuupumuksen yhteydessä muistisairautta. (ÄO 154)

MItä tulee yksinkertaisuuteen; se korreloi minkä tahansa ääri-ideologian kannattamisen kanssa. Oli sitten kyse politiikan äärioikeasta, salaliittoteorioinnista tai kiihkouskonnollisuudesta.  Jos tutkimus aiheesta kiinnostaa, tässä parikin lähdettä USA:n tutkimustietokannasta ja tieteellisestä julkaisusta:

N

Unohdin mainita etten kuulu mihinkään kirkko- tai uskontokuntiin enkä puolueisiin. Mutta totta munassa olen vasuri ja ihmisoikeuksien sekä eläinten ja luonnon puolestapuhuja. 

Vierailija
34/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt syntiä tekemällä aviorikoksen. Hae Jeesus Kristukselta anteeksi antoa ja ehkä sitten voit etsiä uutta vaimoa

Mistä päättelit, että kyseessä olisi aviorikos? Ei ole. Pidätkö itseäsi Jeesuksena? Nöyrry Jumalan väkevän käden alle ja itke valehtelun syntiäsi, ehkä Jeesus voi vielä antaa sinun puhdistua verihaavoissaan.

Vierailija
35/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnasta löydät myös poliittisesti aktiivisia ihmisiä. Löytyy kannattajia vassareille, demareille, kristillisdemareille, persuille, kokkareille, kepulle. Vihreitä äänestetään harvemmin.

Vierailija
36/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan nuorena sinkkunaisena suosittelen seuranhakua jostain muualta. Seurakunta on yksi harvoja paikkoja, joissa ihmiset pääsääntöisesti pysyvät asiassa niin sanoissaan kuin teoissaan ja toivon sen myös pysyvän sellaisena.

Vierailija
37/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Niin, nainenkin voi olla narsisti ja psykopaatti ja usein onkin, ja hänellä voi olla harhakuvitelmia omasta älyllisestä ylivertaisuudestaan.

Vierailija
38/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoon tullaan joka koulutustaustasta ja ammatista. Jos joku on yksinkertainenniin sinä itse, ap. Ne naiset seurakunnassa ovat varmaan sen tajunneet ja puhuneet sen takia sinulle kuin lapselle. Siis tarpeeksi yksinkertaisesti.

Vierailija
39/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen ihmistä, jonka kanssa voin keskustella mm. eri tieteenaloista ja kulttuurista

Seurakunnassa käydään puhumassa Jeesuksesta ja uskonelämästä. Jakamassa omaa uskoa toisten uskovien kanssa. Maailman asioista puhutaan pääasiassa seurakunnan ulkopuolella.

Vierailija
40/65 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen ihmistä, jonka kanssa voin keskustella mm. eri tieteenaloista ja kulttuurista

Seurakunnassa käydään puhumassa Jeesuksesta ja uskonelämästä. Jakamassa omaa uskoa toisten uskovien kanssa. Maailman asioista puhutaan pääasiassa seurakunnan ulkopuolella.

Puhutko sinä avioliitossasi vain uskonasioista? Entä puhuitko silloin vain uskonasioista, kun seurustelit? Eikö ihminen voi puhua seurakunnassakaan mistään muusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi