Seurakunnasta löytyisi naisia, mutta...
Olen avioeron jälkeen elänyt useita vuosia yksin, ja kaipaan rinnalleni naista. Olen pitkästä aikaa alkanut käydä seurakunnassa, ja olen huomannut, että sen eri toiminnoissa ja tapahtumissa kävijöistä selvä enemmistö on naisia.
Mutta voi, he ovat vanhoja ja kovin yksinkertaisia. Tarvitsen ihmistä, jonka kanssa voin keskustella mm. eri tieteenaloista ja kulttuurista, ja näistä mummoista ei ole siihen.
Olen henkisesti pari-kolmekymmentä vuotta ikäistäni nuorempi 64-vuotias herrasmies, älykäs ja innokas tutustumaan kaikkeen uuteen tietoon. En vain voi saada tarpeekseni tiedon kartuttamisesta. Ne naiset, joihin olen tutustunut, eivät vastaa kriteereitäni. Naisen pitäisi olla alykäs ja myös nuorekas ja miellyttävä katsella, koska olen esteetikko.
Muutama mummo on osoittanut kiinnostusta minua kohtaan, mutta olen käyttäytynyt kohteliaan pidättyväisesti. Ehkä pitää siirtyä hakemaan kumppania jostain muualta.
Kommentit (65)
Seurakunnissakin naiset on aina äänessä vaikka Raamattu käskeekin niitten vaieta. Totisesti vaieta !
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnissakin naiset on aina äänessä vaikka Raamattu käskeekin niitten vaieta. Totisesti vaieta !
Raamattu toteaa jo Jeesuksen opetuslapsista, etteivät he ymmärtäneet kaikkia asioita, mitä heille sanottiin. Vaikka Jeesus itse oli opettajana. Älä siis sinäkään koita opettaa ja tulkita kirjaa, jota tuskin olet lukenutkaan. Ja jos olet, niin et ainkaan ole asioita sieltä oikein ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen ihmistä, jonka kanssa voin keskustella mm. eri tieteenaloista ja kulttuurista
Seurakunnassa käydään puhumassa Jeesuksesta ja uskonelämästä. Jakamassa omaa uskoa toisten uskovien kanssa. Maailman asioista puhutaan pääasiassa seurakunnan ulkopuolella.
Puhutko sinä avioliitossasi vain uskonasioista? Entä puhuitko silloin vain uskonasioista, kun seurustelit? Eikö ihminen voi puhua seurakunnassakaan mistään muusta?
Voi tietysti muustakin puhua. Mutta seurakunnassa käydään puhumassa pääasiassa Jeesuksesta ja uskonelämästä. Jakamassa omaa uskoa toisten uskovien kanssa. SE on seurakunnan päätarkoitus. Uskonasiat yhdistävät uskovia toisiinsa, eikä seurakunnassa sen takia tarvita edes mitään aasinsiltoja, että voi ruveta toisen kanssa juttelemaan ja toiseen tutustumaan, koska on jo yhteisiä puheenaiheita ja yhteinen kiinnostuksen kohde. Maailman asioista puhutaan pääasiassa seurakunnan ulkopuolella. Jos sinua kiinnostaa enempi ne maailman asiat, eikä Jeesus ja uskonasiat, niin ehkä olet sitten väärässä paikassa naisia hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole tuohon ikään mennessä huomannut, että uskovaiset ovat idiootteja.
Lähde baariin, hyvä mies.
Seurakunnissa on muitakin kuin uskovaisia. itsehän menin vapaaehtoistyöhön koska periaatteessa pidän ihmisistä ja oli runsaasti joutilasta aikaa. Viihdyn kyllä ajoittain myös baarissa. Ja mun ÄO on tutkittu koska epäilin työuupumuksen yhteydessä muistisairautta. (ÄO 154)
MItä tulee yksinkertaisuuteen; se korreloi minkä tahansa ääri-ideologian kannattamisen kanssa. Oli sitten kyse politiikan äärioikeasta, salaliittoteorioinnista tai kiihkouskonnollisuudesta. Jos tutkimus aiheesta kiinnostaa, tässä parikin lähdettä USA:n tutkimustietokannasta ja tieteellisestä julkaisusta:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
https://www.bps.org.uk/research-digest/are-religious-people-really-less…
N
Niin, nainenkin voi olla narsisti ja psykopaatti ja usein onkin, ja hänellä voi olla harhakuvitelmia omasta älyllisestä ylivertaisuudestaan.
Mulla on terveen paperit :D ja myös erittäin korkea empatiakyky, joten en vain mitenkään pysty olemaan narsisti.
ÄO oli yllätys, jonka luin neuropsykologin lausunnosta hänen testattuaan minut.
Se, että reagoit tunteella älykkään naisen tekstiin, kertoo enemmän sinusta. Lue nuo linkatut tutkimukset ja tajua, että kiihkoilu paljastaa typeryyden. Äärioikeistolaisuus ja fundamentaaliuskonnollisuus ovat pöljien juttuja. Jos retkahtaa molempiin, on tuplaääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole tuohon ikään mennessä huomannut, että uskovaiset ovat idiootteja.
Lähde baariin, hyvä mies.
Seurakunnissa on muitakin kuin uskovaisia. itsehän menin vapaaehtoistyöhön koska periaatteessa pidän ihmisistä ja oli runsaasti joutilasta aikaa. Viihdyn kyllä ajoittain myös baarissa. Ja mun ÄO on tutkittu koska epäilin työuupumuksen yhteydessä muistisairautta. (ÄO 154)
MItä tulee yksinkertaisuuteen; se korreloi minkä tahansa ääri-ideologian kannattamisen kanssa. Oli sitten kyse politiikan äärioikeasta, salaliittoteorioinnista tai kiihkouskonnollisuudesta. Jos tutkimus aiheesta kiinnostaa, tässä parikin lähdettä USA:n tutkimustietokannasta ja tieteellisestä julkaisusta:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23921675/
https://www.bps.org.uk/research-digest/are-religious-people-really-less…
N
Niin, nainenkin voi olla narsisti ja psykopaatti ja usein onkin, ja hänellä voi olla harhakuvitelmia omasta älyllisestä ylivertaisuudestaan.
Tai sitten sulla on harhakuvitelmia omistasi eikä edes virallista tutkimuslausuntoa siitä, että sulla olisi jonkinlaiset muutkin kapineet päässä kuin liskoaivot. Se on se mantelitumake eli TUNNEKESKUS, joka normaalia kookkaampana loimottaa persusen pääkopassa.
Sulle tuli ärsykkeestä taistele tai pakene -reaktio. Päätit taistella onnettomasti 200 sanan säilälläsi, jossa pääroolissa ovat solvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Uskoon tullaan joka koulutustaustasta ja ammatista. Jos joku on yksinkertainenniin sinä itse, ap. Ne naiset seurakunnassa ovat varmaan sen tajunneet ja puhuneet sen takia sinulle kuin lapselle. Siis tarpeeksi yksinkertaisesti.
Uskoon tulosta jankuttaminen on hellarien ja muiden lahkolaisten juttu. Normaalissa ev. lut. porukassa ei hihhulehdita eikä varsinkaan pidetä kisaa siitä, kuka on käännyttänyt eniten tai parantanut eniten luulotautisia.
t. ateisti, srk:n vapaaehtoistyöntekijä
Mistä päättelit, että kyseessä olisi aviorikos? Ei ole. Pidätkö itseäsi Jeesuksena? Nöyrry Jumalan väkevän käden alle ja itke valehtelun syntiäsi, ehkä Jeesus voi vielä antaa sinun puhdistua verihaavoissaan.
Avioero on aviorikos viimeistään silloin kun on jonkun muun kanssa. En usko että ap:n vaimo olisi tätä jättänyt ilman syytä. Naiset kun eivät jätä hyviä miehiä.
Huhu mitä raivoa, toivottavasti saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoon tullaan joka koulutustaustasta ja ammatista. Jos joku on yksinkertainenniin sinä itse, ap. Ne naiset seurakunnassa ovat varmaan sen tajunneet ja puhuneet sen takia sinulle kuin lapselle. Siis tarpeeksi yksinkertaisesti.
Uskoon tulosta jankuttaminen on hellarien ja muiden lahkolaisten juttu. Normaalissa ev. lut. porukassa ei hihhulehdita eikä varsinkaan pidetä kisaa siitä, kuka on käännyttänyt eniten tai parantanut eniten luulotautisia.
t. ateisti, srk:n vapaaehtoistyöntekijä
Evlut on aika kaukana oikeasta hengellisestä elämästä. Siis todella kaukana. Jos kirkko on pyhä astia niin evlut on kuralätäkkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu toteaa jo Jeesuksen opetuslapsista, etteivät he ymmärtäneet kaikkia asioita, mitä heille sanottiin. Vaikka Jeesus itse oli opettajana. Älä siis sinäkään koita opettaa ja tulkita kirjaa, jota tuskin olet lukenutkaan. Ja jos olet, niin et ainkaan ole asioita sieltä oikein ymmärtänyt.
Magdalan maria ymmärsi, ja se suututti miesapostoleita. Magdalan maria kumitettiin isosta kirjasta siksi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen ihmistä, jonka kanssa voin keskustella mm. eri tieteenaloista ja kulttuurista
Seurakunnassa käydään puhumassa Jeesuksesta ja uskonelämästä. Jakamassa omaa uskoa toisten uskovien kanssa. Maailman asioista puhutaan pääasiassa seurakunnan ulkopuolella.
No höpö höpö. Jokainen meistä elää maailmassa ja ongelmat on konkreettisia, samoin ilot ja surut. Sulla on kummallinen käsitys, että seurakunnassa olisi jotenkin rajatut puheenaiheet. Mä puhuin siellä eilen esimerkiksi koirien jalostamisesta, vegaaniruuasta ja diabeteksesta jne. Ja pitkän aikaa jutskattiin luteista, jotka on vallanneet pari vuokrataloa, joihin tulee iso ja kallis myrkytys. Ludehuoneistoista on hävitetty jo kaikki tekstiilit. Ihmisillä ei ole kotivakuutuksia joten heiltä meni vaatteet, vuodevaatteet ja ihan kaikki.
Jeesus puhui konkreettisesta ihmisten auttamistyöstä. Hän käski antaa ylimääräisen ihokkaan sille jolla ei ole yhtään. Ei hän käskenyt esittää farisealaista hurskastelua temppelin etuosassa vaan nimenomaan vihasi sellaista ylimielisyyttä ja teeskentelyä. Hän biletti köyhien ja syrjittyjen kanssa, muutti veden viiniksi jne. Miten hukassa te tekopyhät olette Jeesuksen opetuksista!
ateisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt syntiä tekemällä aviorikoksen. Hae Jeesus Kristukselta anteeksi antoa ja ehkä sitten voit etsiä uutta vaimoa
Mistä päättelit, että kyseessä olisi aviorikos? Ei ole. Pidätkö itseäsi Jeesuksena? Nöyrry Jumalan väkevän käden alle ja itke valehtelun syntiäsi, ehkä Jeesus voi vielä antaa sinun puhdistua verihaavoissaan.
Avioero on aina aviorikos. Ap ei puhunut vainonsa kuolleen
Jeps, avioliitto on elinikäinen ja perinteisimmässä mallissa voimassa myös iankaikkisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko sinä avioliitossasi vain uskonasioista? Entä puhuitko silloin vain uskonasioista, kun seurustelit? Eikö ihminen voi puhua seurakunnassakaan mistään muusta?
Kirkko on ihmistä varten, ihminen ei ole Kirkkoa varten.
Jeesus tuli ihmiseksi ihmisten joukkoon. Ei ole syytä ihmisten teeskennellä jumalaa ihmisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt syntiä tekemällä aviorikoksen. Hae Jeesus Kristukselta anteeksi antoa ja ehkä sitten voit etsiä uutta vaimoa
Jeps, avioliitto on elinikäinen ja perinteisimmässä mallissa voimassa myös iankaikkisessa.
No voi hele, toivottavasti sä vielä opit tuon asian paremmin kantapään kautta :D
Pekka Aittakumpu joutui oppimaan. Siksihän häntä niin pahasti kiukuttaakin että pitää tunkea pride-lippu roskiin ja tänttäröidä somessa kuin pahainen tolvana.
Noissa on pahoja ne suvut vaikka naiselle avosuhde ei olisi ongelma niin suku alkaa vainoamaan ulkopuolista miestä.
Sitten suosittelen taidenäyttelyitä tai sitä kulttuurielämää sekä akatemiaa. Kirkko ja kirkon kanoni itsessään ovat kulttuuria, miksi menisit kirkkoon puhumaan jostain muusta kulttuurista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hele, toivottavasti sä vielä opit tuon asian paremmin kantapään kautta :D
Pekka Aittakumpu joutui oppimaan. Siksihän häntä niin pahasti kiukuttaakin että pitää tunkea pride-lippu roskiin ja tänttäröidä somessa kuin pahainen tolvana.
Mitäs oppimista siinä on? Riittää kun hyväksyy asian ja korjaa ne välit siihen puolisoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Jokainen meistä elää maailmassa ja ongelmat on konkreettisia, samoin ilot ja surut. Sulla on kummallinen käsitys, että seurakunnassa olisi jotenkin rajatut puheenaiheet. Mä puhuin siellä eilen esimerkiksi koirien jalostamisesta, vegaaniruuasta ja diabeteksesta jne. Ja pitkän aikaa jutskattiin luteista, jotka on vallanneet pari vuokrataloa, joihin tulee iso ja kallis myrkytys. Ludehuoneistoista on hävitetty jo kaikki tekstiilit. Ihmisillä ei ole kotivakuutuksia joten heiltä meni vaatteet, vuodevaatteet ja ihan kaikki.
Jeesus puhui konkreettisesta ihmisten auttamistyöstä. Hän käski antaa ylimääräisen ihokkaan sille jolla ei ole yhtään. Ei hän käskenyt esittää farisealaista hurskastelua temppelin etuosassa vaan nimenomaan vihasi sellaista ylimielisyyttä ja teeskentelyä. Hän biletti köyhien ja syrjittyjen kanssa, muutti veden viiniksi jne. Miten hukassa te tekopyhät olette Jeesuksen opetuksista!
ateisti
Niin hän kohtasi syntisiä heidän elinpiirissään siis. Huh huh kyllä jos kirkossa on nykyään toimijapuolellakin ateisteja. Luterilaisessako?
Vierailija kirjoitti:
"Hei, sisret. Minua pyydettiin tekemään suolaista pikkusyötävää seurakunnan naistenpiiriin. Voinkohan laittaa kinkkupiiraita, kun Raamattu kieltää sianlihan syönnin? Entä millaiset mitat piiraspohjille ovat uskomme mukaisia?"
Vierailija kirjoitti:
Kokeile niitä seurakunnan lastenhoitajia. Ovat aika kiihkeitä.
Älä ala peukuta josset ole kokeillut.