Kuinka pitkän seurustelun jälkeen ostit yhteisen asunnon kumppanisi kanssa?
Kuinka pitkään olit ehtinyt seurustella kumppanisi kanssa, ennen kuin ostitte yhteisen asunnon? Olitteko ehtineet asua yhdessä joko jomman kumman omistusasunnossa tai vuokralla ennen kuin päädyitte ostamaan yhteisen asunnon?
Kommentit (26)
Vuokralla ehdittiin asua 6 vuotta ennen ensimmäisen asunnon ostoa.
En ostaisi koskaan tuollaiseen löperöön seks hyväksikäyttösuhteeseen mitään yhteistä. Enkä muuttaisi yhteen miehen kanssa joka hyväksikäyttää minua seksuaalisesti jonkun "kumppani" höpöhöpömeemin varjolla. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi koskaan tuollaiseen löperöön seks hyväksikäyttösuhteeseen mitään yhteistä. Enkä muuttaisi yhteen miehen kanssa joka hyväksikäyttää minua seksuaalisesti jonkun "kumppani" höpöhöpömeemin varjolla. Ei jatkoon.
Sinun tilanteessasi en minäkään muuttaisi miehen kanssa yhteen enkä tuollaista suhdetta edes jatkaisi.
Aikajana suurin piirtein:
1 v seurustelua yhteenmuutto vuokralle
1 v yhdessäasumista ensimmäisen omistusasunnon osto
3 v seurustelun alusta kihlat
4 v seurustelun alusta naimisiin
7 v seurustelun alusta lapsi
Nyt oltu 20 vuotta yhdessä.
N45
Ostimme yhteisen asunnon n. viiden vuoden seurustelun jälkeen. Emme tätä ennen asuneet virallisesti yhdessä, mutta käytännössä olimme koko tuon ajan toisen luona ja toisen asunto seisoi tyhjillään. Asunnon osto tuli hieman yllättäen, kun puolison vanha mummola (jonka puolison vanhemmat omistivat) vapautui vuokralaisista ja meidän tuli tilaisuus muuttaa siihen.
Minulla ei ollut tuolloin mahdollista saada asuntolainaa, joten puolisoni osti vanhemmmiltaan puolikkaan talosta ja minä puolestani maksoin vuokraa hänen vanhemmilleen. Pari vuotta myöhemmin minä pystyin ottamaan lainaa ja ostin oman puolikkaani talosta. Puolison vanhemmat olivat mitään kertomatta laittaneet kaikki heille maksamani vuokrat sivuun ja kustansivat sillä talon remonttikuluja. En oikein vieläkään jaksa uskoa, että olen päässyt osaksi tuollaista perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä kysyttiinkin. Tunne tosin saattaa olla ihan molemmin puolinen. Kuka muuttaisi yhteen sinunlaisesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä herkkähipiäisiä homomiehiä.
Oltiin oltu yhdessä 9 vuotta, siitäkin jo puoli vuotta naimisissa kun ostettiin oma asunto. Yhdessä oltiin kyllä asuttu jo 6 vuotta vuokralla.
Ap. Miten monta vuosilukua tarvitse??? Voin luetella niitä tässä joutessani ? 🤭🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Oltiin oltu yhdessä 9 vuotta, siitäkin jo puoli vuotta naimisissa kun ostettiin oma asunto. Yhdessä oltiin kyllä asuttu jo 6 vuotta vuokralla.
Helvetin hyvä kun kerroit sinä siellä jossain. Nyt viisatun.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla ehdittiin asua 6 vuotta ennen ensimmäisen asunnon ostoa.
No niiinnkööööööö
Tavattiin 8/98, yhteinen kämppä ostettiin 6/99. Naimisiin 11/99. Yhtään ei oltu vauhti päällä......
No vieläkin ollaan naimisissa. Kämpät vaan vaihtuneet isompiin.
2 vuotta (as oik asunto Mogadishu Avenuelta), tästä 5 vuotta ostettiin oma Munkkivuoresta.
Aikajana:
2 kk muutimme yhteen
14 kk lapsi syntyi
2 v ostimme asunnon
5 v vaihdoimme isompaan asuntoon
30 v edelleen yhdessä
Ollaan oltu yhdessä 13 vuotta, asuttu kimpassa vuodesta 2016 ja asutaan minun omistamassani asunnossa, jonka ostin vuonna 2009.
Ollaan oltu yhdessä yli 10 vuotta, eikä meillä ole vieläkään yhteistä asuntoa.
Aikanaan kun tämä tapahtui, niin olimme seurustelleet 7 vuotta. Olimme tuossa vaiheessa asuneet jo yhdessä muutaman vuoden (seurustelimme jo kun asuimme kumpikin vielä kotona) ja olimme omaa asuntoa ostaessa 25 v molemmin puolin eli suhteellisen nuoria vielä.