Mä olin niin järkyttynyt
Kun isä kertoi käyneensä helluntaiseurakunnan kokouksessa. T.valis
Kommentit (55)
Kaikki eri lahkolaiset vaikuttaa olevan ihan pimeätä porukkaa. En ymmärrä mikä piru ihmisiä niihin vetää? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eri lahkolaiset vaikuttaa olevan ihan pimeätä porukkaa. En ymmärrä mikä piru ihmisiä niihin vetää? 🙄
Yhteisöllisyys. Jos on vaikka työtön tai eläkkeellä, niin siellä on aina jotain vapaaehtoistyötä. Ja sieltä saa aina juttukaverin. Se muuttuu sitten, kun ei enää kuulu joukkoon.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllisyys. Jos on vaikka työtön tai eläkkeellä, niin siellä on aina jotain vapaaehtoistyötä. Ja sieltä saa aina juttukaverin. Se muuttuu sitten, kun ei enää kuulu joukkoon.ap
Miksi mennä sellaiseen paikkaan johon ei hyväksytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se kiva mennä, jos siellä suhtauduttaisiin ihmisiin rakastavasti.
Olen ollut helluntailainen yli 60 vuotta, enkä ole koskaan kuullut, että ketään olisi erotettu tyttären tekojen vuoksi. Luulen vahvasti, että tässä jää jotain kertomatta.
Lisäksi ei ketään erotettua estetä tulemasta takaisin, jos selvittää ensin sen asian, mikä eroon johti. Jos aikaa on kulunut, kukaan ei edes kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, miksi?
Siellä on entinen tytärpuoleni miehensä kanssa pastoreina. Äiti ja isä erotettiin seurakunnasta aikoinaan minun takiani. Eikä ole toivottua mennä sinne.ap
Laita jo korkki kiinni
Olisi aika paksua estää 91-vuotiasta tulemasta kirkkoon jonkun yli 30 vuotta sitten tapahtuneen asian takia.
H-srk, missä nainen on pastorina? Missä päin tällainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä olemassa miljoonatuhatta erilaista kerhoa ja yhdistystä, joissa voi tavata ihmisiä ja tehdä vapaaehtoistyötä. Miksi mennä hurmoshenkisiin ja tuomitseviin uskonlahkopiireihin aivopestäväksi ja arvosteltavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä olemassa miljoonatuhatta erilaista kerhoa ja yhdistystä, joissa voi tavata ihmisiä ja tehdä vapaaehtoistyötä. Miksi mennä hurmoshenkisiin ja tuomitseviin uskonlahkopiireihin aivopestäväksi ja arvosteltavaksi?
En ole enää mennytkään.ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lopettaa tämä mollaaminen. Siitä seuraa aikanaan rangaistus, ellei tee parannusta.
Ei kukaan mitään mollaa vaan ihmettelee miksi toimivat niin kun toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lopettaa tämä mollaaminen. Siitä seuraa aikanaan rangaistus, ellei tee parannusta.
Ei kukaan mitään mollaa vaan ihmettelee miksi toimivat niin kun toimivat.
Hän on joku uskovainen. Huomaa tekstistä. Ei kannata välittää. Sain paljon aikoinaan esim helvettiin joutumis puheluita.ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka rankaisee ja ketä? Sinäkö sen päätät? Annatko piiskaa?
Lahkothan toimivat juurikin niin, että saadessaan jonkun kiinnostumaan uskostaan, siihen liittyvistä lupauksista yms. niin saavat ihmiset ns. koukkuun. Koskee siis nimenomaan tiettyjä lahkoja ja uskontoja, eivät kaikkia uskontoja. Lahkot voivat myös "iskeä" ihmisiin, joilla on vaikeuksia, surua yms. Tai ovat muuten manipuloitavissa. Käyttävät hyväkseen ihmistrn heikkoja kohtia/ tilanteita. Jos et toimi, kuten he haluavat, ajavat sinut pois ja kiroavat väittämällä, että joudut helvettiin tms. Katsokaapa näistä tehtyjä dokumentteja tai lukekaa aiheesta. Amerikka lienee oikein mallimaa näissäkin, vaikka toki niitä muuallakin tapahtuu. Ikinä ei voi sanoa, että "Ei minulle vaan ikinä noin kävisi". Kenelle tahansa voi käydä, valitettavasti.
Ei kukaan sitten vahingossa eksy lahkoihin.