Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile äitisi ja isäsi avioliittoa/suhdetta!

Vierailija
01.06.2007 |

Minun vanhempieni liitto on ollut rakkaudentäyteinen, idealistinen. Silti äitini on ollut onneton(kin) ja yksinäinen isän ollessa pitkiä aikoja työmatkoilla tienaamassa perheelle elantoa ja äidin hoitaessa meitä lapsia kotona koko lapsuutemme. Lasten kotihoito oli vanhempien yhtienen valinta mutta selvästi suuri taakka äidilleni.

Muistan että lapsuudessani vanhempani riitelivät paljon ja kovaäänisesti silloin kun isäni oli kotona. Uskoisin sen johtuneen äitini yksinäisyydestä ja turhautuneisuudesta kotona oloon.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat niiiiin rakastuneita, kunnes isäni löysi toisen naisen. =( Nyt ero ja äidillä yksinäisyys. =( Me lapset ja lapsenlapset onneksi hänen elämässään paljon läsnä. =) Löytäisi vaan äiti vielä uuden miehen itselleen niin kaikki olisi hyvin... Tai isä jättäisi sen haaskan ja palaisi äitini luokse...

Kummallista, miten yli 30 vuotta kestänyt, erittäin hyvä, " riidaton" liitto voi päättyä kuin seinään toisen naisen takia.... Luulisi siinä ajassa jo kehittyneen sellainen rakkaus, jota mikään ei kaada..

Vierailija
2/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin isäni on hyvin dominoiva, ts. kaikki pitää tehdä niin kuin hän haluaa, ja äitini alistuu tähän. Minusta on hämmästyttävää, että hän ei pullikoi vatsaan, itse en tuollaiseen määräilyyn suostuisi, ja olen tämän sanonutkin. Isäni on kai jonkinlainen " vallankäyttäjä" suhteessa äitiini, tn. johtuen alemmuuden tunteista (huonompi koulutus, palkka ja työ). Vallankäyttö ilmenee henkisenä kiristyksenä, mököttämisenä, ja äitini aina myötäilee. Isäni jopa kielsi äitiäni syömästä lääkärin määräämää lääkettä verenpaineeseen, koska se johtuu vain (lievästä) ylipainosta, ja lähtee laihduttamalla! Tähän mun oli pakko puuttua, ja puhuttelin omaa isääni aika rankasti-enhän halua, että äitini menehtyy johonkin aivoverenvuotoon tms. hoitamattoman verenpaineen takia.

Ilmeisesti kuvio kuitenkin jossain määrin toimii, vaikka en sitä pysty käsittämään. Minusta kuitenkin epäreilua ja jollain tasolla vääristynyttä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että ovat (vielä) yhdessä. Kuka tämä toinen nainen sitten oli, kerran kun isäsi jätti äitisi tämän vuoksi? ts. mitä " ihmeellistä" siinä naisessa oli?

Vierailija
4/4 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ero. Nykyään eivät oikeastaan viihdy samassa paikassa kun pakosta, lähinnä uudet puolisot syynä. Äiti on vieläkin kovin katkera jostain/kaikesta isälleni ja nälvii tätä aika ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi