Mies jarruttaa mökin kunnostamista, koska voi vaikka puu kaatua mökin päälle ja työ menee hukkaan
Olen saanut mökin lahjana sukulaiselta, maksoin vain lahjaveron. Mökki on vaatimaton, mutta paikka ihana.
Ollaan pikkuhiljaa laiteltu sitä. Siistitty, raivattu pusikoitunutta pihaa, viety vanhoja romuja pois. Nyt ollaan päästy siihen, että aletaan laittaa itse mökkiä. Vähän maalia ja tapettia, lattian hionta ja maalaus, uusitaan huonekaluja. Mies on alkanut jarrutella, että kannattaako tehdä paljon mitään, että jos mökille käy vaikka myrskyssä huonosti, niin sitten harmittaa tosi paljon, että on tehty turhaa työtä. Uudet maalit ja tapetit ei nosta mökin arvoa yhtään, niin että vakuutuksista saisi sen enemppää. Minä taas tykkään ihan hirveän paljon jo siitä itse tekemisestä ja pienistäkin parannuksista. Kumman kannalla te olisitte?
Kommentit (48)
miksi tehdä ikinä mitään kun koska vain voi kuolla
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ollaan tähän asti tehty ja ollaan tykätty siitä yhdessä puuhastelusta ja siitä kun näkee miten paikka muuttuu kivemmaksi. En tiedä mistä tämä mielenmuutos johtuu. Kaikki raha mitä tähän tarvitaan tulee minulta tietenkin. Puiden kaataminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, mökin takana on isoja puita, mutta ne on naapurin puolella ja tontti on muutenkin metsäinen. Ei ole mikään ongelma minun yksin tehdä, mutta mies ei vaan osaa sitten toimettomana katsella vieressä, eikä anna minun käyttää hänen tiettyjä työkalujaan.
ap
Osta omat työkalut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä työ tuossa menee hukkaan jos puu kaatuu. Jos sinulla on mökille normaali kohtuu kattava vakuutus, se korvaa vahingon sattuessa mökin kunnostuksen samaan kuntoon kun se oli ennen vahinkoa.
Eikös naapuri ole vastuussa jos hänen tontillaan oleva puu kaatuu ja vahingoittaa mökkiäsi?
Itse vakuutin mökkini (lähes purkukuntoisen) juuri vastuuvakuutuksen vuoksi kun tontillani on puita jotka voisivat kaatuessaan vahingoittaa naapurin uutta ja kallista taloa.
Mies ei vain halua nähdä vaivaa ja on keksinyt tuollaisen ohuen tekosyyn.
Omituista on, ettei hän anna sinun käyttää työkalujaan.
Tee tai teetä sinä se remontti ja nauti sitten mökistä miehestä välittämättä.
Mitä jos mies vahinkossa kaatuu pillun päälle ja 9 kk , sieltä ilmestyy itkevä vahinko, kuka korvaa?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ollaan tähän asti tehty ja ollaan tykätty siitä yhdessä puuhastelusta ja siitä kun näkee miten paikka muuttuu kivemmaksi. En tiedä mistä tämä mielenmuutos johtuu. Kaikki raha mitä tähän tarvitaan tulee minulta tietenkin. Puiden kaataminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, mökin takana on isoja puita, mutta ne on naapurin puolella ja tontti on muutenkin metsäinen. Ei ole mikään ongelma minun yksin tehdä, mutta mies ei vaan osaa sitten toimettomana katsella vieressä, eikä anna minun käyttää hänen tiettyjä työkalujaan.
ap
Se haluaa palkkaa siitä että tekee sinun omaisuudellesi parannuksia. Jos hän omistaisi puolet, ei olisi ongelmia. Miehet eivät tee ilmaiseksi toisen hyväksi yhtään mitään.
Miksi pitäisi ilmaiseksi töitä tehdä?
Liitonmies
Voihan ne riskipuut naapurinkin puolelta, kartoittaa, mutta naapuri on silti se, joka päättää, mitä niille tehdään, jos mitään. Muutaman puun kaataminen ei ole taloudellisesti järkevää, jos kyseessä on metsämaa, joten miksipä metsänomistaja siihen ryhtyisi. Jos puut ovat naapurimökin tontilla, ne tarjoavat todennäköisesti näkösuojaa, joten naapurin suostuttelu niiden kaatamiseen voi olla melkoinen työmaa.