Eduskunta haluaa rajoittaa kissojen vapaata liikkumista
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vapaana juoksevien kattien loukuttaminen ja lopettaminen on hauskaa puuhaa. 🙂
Omistamallasi maalla saat loukuttaa kissan sitä vahingoittamatta ja viedä sen kuntasi löytöeläimistä vastaavaan hoitolaan. Lopettaahan sitä et saa ellet ole täysi satavarma että se on omistajaton villiintynyt luonnossa elävä kissa. Karkuteillä olevan kotikissan lopettaminen on laissa kiellettyä. Kissojen lopetustavat on laissa säädellyt, eikä se todellakaan ole hauskaa puuhaa. Kasvata munat ja selkäranka äläkä ole kusipäätrolli!
Moni on allerginen kissoille ja muille karvaisille eläimille. Kissat voivat loikata esim. lastenvaunujen ja tukehduttaa vauvan, näin on tapahtunut. Kissa vain valjaissa ulos, hyvä uudistus e- kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei kuulu vapaana kaupunkiin tai taajamaan.
Kissat voisi hoidella kaupunkien rotta ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei kuulu vapaana kaupunkiin tai taajamaan.
Kissat voisi hoidella kaupunkien rotta ongelmat.
Harva kissa pärjää rotalle 🙄
Vierailija kirjoitti:
Härdemingyyd, tuollaisiin lillukanvarsiinko siellä ylimmässä päättävässä elimessä takerrutaan?
Helppo päättää. Kielletäänkö kissojen irti pitäminen, vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Eduskunta on tässä oikealla asialla. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Tässä on jo toivottu että olisit itsekin jo edesmennyt. Tai ainakin tarinasi menneen ajan julmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eduskunnassa ylipäätänsä liikkuu irtokissoja?
Kissanomistajien mielestä heillä on oikeus ulkoiluttaa lemmikkejään ihan kaikkialla.
Eroaa koiranomistajista miten?
En ole nähnyt ihmistä jolla olisi kissa mukana kaupassa.
Mulla on toisinaan kissa mukana kantorepussa kun käyn kaupassa. Aina olen kysynyt lupaa ja aina on lähikaupasta sanottu, että saan tulla sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistamallasi maalla saat loukuttaa kissan sitä vahingoittamatta ja viedä sen kuntasi löytöeläimistä vastaavaan hoitolaan. Lopettaahan sitä et saa ellet ole täysi satavarma että se on omistajaton villiintynyt luonnossa elävä kissa. Karkuteillä olevan kotikissan lopettaminen on laissa kiellettyä. Kissojen lopetustavat on laissa säädellyt, eikä se todellakaan ole hauskaa puuhaa. Kasvata munat ja selkäranka äläkä ole kusipäätrolli!
Olen aina satavarma että ne on täysin villejä ja vailla omistajaa. 🙂
Perustelut kiitos
Minulla on kissoja, eikä mielestäni kissojen tulisi kulkea vapaana kaupunkialueella eikä maaseudullakaan. Kissa ei ole Suomessa luonnonvarainen eläin, eikä siitä pidä sellaista tehdäkään. Vapaana kulkevat kissat elävät keskimäärin huomattavasti lyhyemmän elämän ja tappavat tarpeettomasti jyrsijöitä, lintuja yms.
Itse käyn kissojen kanssa ulkona hihnan ja valjaiden kanssa.
Mulla on kissoja ja koiria, naapurissa on frettejä, siskonpojalla on kesyrottia ja porukoilla kaneja. Lasketaan vaan kaikki vapaaksi. Ei kai vain kissoilla ole mitään erikoisoikeutta liikkua omilla teillään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut kiitos
Koska olen niin älykäs ja tiedän nämä asiat. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut kiitos
Sinä olet pikku pentu joka trollaa ja luulee olevansa hauskakin. Sori, sä olet lähinnä säälittävä.
Eduskuntaan on iskenyt kieltokuume🤪
Tupakka, kissat, mitä seuraavaksi? Kielletään äänestys haitallisena🤔
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kissoja, eikä mielestäni kissojen tulisi kulkea vapaana kaupunkialueella eikä maaseudullakaan. Kissa ei ole Suomessa luonnonvarainen eläin, eikä siitä pidä sellaista tehdäkään. Vapaana kulkevat kissat elävät keskimäärin huomattavasti lyhyemmän elämän ja tappavat tarpeettomasti jyrsijöitä, lintuja yms.
Itse käyn kissojen kanssa ulkona hihnan ja valjaiden kanssa.
Juuri noin. Minäkin ulkoilutan kissojani valjaissa. Lisäksi on suuri ulkotarha jossa tilaa kiipeillä ja kisailla.
Kissat kuriin mutta villisiat saa juosta, järki porukkaa🤣
Laiskojen ihmisten kissat ovat irtokissoja ja lainsuojattomia.
PS. Kissaihmiset ovat kiukkuista sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelut kiitos
Sinä olet pikku pentu joka trollaa ja luulee olevansa hauskakin. Sori, sä olet lähinnä säälittävä.
Heh!
Kissan rääkkääjä suuttu.🤣
Vierailija kirjoitti:
Kotieläimeksi otetun kissan heitteillejättö ja hylkääminen on kielletty.
Heitteillä oleva eläin tarkoittaa koditonta tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.
Kissa on reviirieläin ja se muodostaa itse kotipiirinsä rajat. Se ei piittaa esim. kiinteistörajoista tai muusta ihmiselle relevantista.
Vierailija kirjoitti:
Kissat kuriin mutta villisiat saa juosta, järki porukkaa🤣
Vihreätä politiikkaa.
Kotieläimeksi otetun kissan heitteillejättö ja hylkääminen on kielletty.
Heitteillä oleva eläin tarkoittaa koditonta tai sellaista lemmikkieläintä, joka on omistajansa tai haltijansa kotipiirin rajojen ulkopuolella, eikä kenenkään muun omistajan tai haltijan hallinnassa tai suorassa valvonnassa.