Naapurustossa lapset 6v ja 8v ja meillä kohta 5v
6v ja 8v liikkuvat metsissä, leikkipuistoissa yms paikoissa vapaasti ja meidän lapsi haluaisi myös, mutta en ole vielä antanut mennä kun on vasta 4v... tosin täyttää loppu kesästä 5v. Ei osaa uida ja tässä lähellä on mutainen joki. Moottoritiekään ei ole kaukana, joten pelkäisin koko ajan. Antaisitteko te mennä toisten kanssa?
Kommentit (5)
minnekään vielä yksin, vaikka osaakin uida ym:ta.
Kyllä tuon ikäinen vielä vanhemman seuraa tarvitsee, en ikinä voisi antaa itselleni anteeksi jos jotain tapahtuisi ja nykyään kun kaikkea tapahtuu, on hän sen verran arvokas.
Luulen, että joku 6v alkaa jo muistaa, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Meidän 4v ei muista varmasti jos on sanottu, että saa mennä vain leikkikentälle ja pitää tulla sitten suoraan kotiin. Ja hermostuttaisi myös se, että entäs jos ne isommat sitten jättäisi pienemmän jonnekin kun se ensin innoissaan jähteekin mukaan. En tiedä... ehkä ensi kesänä sitten?
ap
Isompien kanssa saa olla omalla pihalla lyhyitä aikoja, leikkipuistossa on joskus ollut vähän aikaa toisten kanssa, yleensä ei sielläkään.
pientä ulos ja sitten leikkivät meidän pihalla hetken ja keksivät jonkun paikan minne mennä ja pieni tietysti haluaisi mukaan, mutta on pakko kieltää. Pari kertaa olen antanut mennä leikkikentälle ja mennyt pienempien sisarusten kanssa 10min päästä perässä sinne, että on saanut " ihan itse mennä kavereiden kanssa" ja me sitten ikään kuin oltu muuten vaan siellä leikkimässä pienempien kanssa (kaksoset 1,5v). Mutta mitään metsiköitä en millään päästäisi rämpimään, enkä jaksaisi lähteä mukaan kun pitäisi pienemmätkin raahata mukana sitten.
ap
Asutko Viikissä?