Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä ole hääppöiset oltavat työttömillä

Vierailija
04.10.2026 |

Kaikkien työttömien keskimääräiset nettotulot eli käteen jäävät tulot Suomessa ovat noin 900–1 100 euroa kuukaudessa.

Suomessa tällä summalla joutuu tulemaan toimeen noin 290 000 – 330 000 työtöntä.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te revitte noita summia? Minä saan 404e työttömänä amk-opiskelijana.

Et voi olla työtön ja opiskelija samaan aikaan. Jos olet opiskelija et ole työtön ja toisinpäin.

No voi kettu nyt! Jos minulla ei ole töitä, mistä saa palkkaa niin olen silloin työtön. Jos opiskelen, olen opiskelija =työtön (henkilö jolla ei ole työpaikkaa, ja kelle ei makseta palkkaa)  opiskelija.

Jos olet hakenut yleistukea työttömyytesi aikana (ent. Työmarkkinatuki) ja sulle on sitä maksettu, olet työtön.  

Mutta jos saat opiskelijan tukia, olet opiskelija.  

Vai Haetko molempina yhtaikaa? Taitaa jo lähennellä petosta.  

Vierailija
122/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömällä pitäisi olla hääppöiset olot? Jos ei tee työtä, saa rahansa siitä, että muut tekevät töitä ja elättävät. Monella työttömällä on korkeampi elintaso kuin keskituloisella perheellä,joten ihan en osaa sääliä ihmisjoukkoa, joka elää muiden elättinä ja tuhlaa, minkä ennättää.

Just myin sangollisen puolukoita työttömälle, joka olisi voinut kerätä ne itse, mutta ei viitsi. Rahaa kuitenkin tuntuu olevan vielä 3 vuoden työttömyyden jälkeenkin.

Kyllä sulla on erikoiset käsitykset työttömän oloista. Minä tsvallinen suomalainen saan yleistukea 595 eur/kk. En muuta. Omistusasunto tienattu työllä, mutta siitä kuluja tietenkin. Ei tahdo kuulkaas ihan riittää. Köysi kaulaan on seuraava vaihtoehto. Ja iso osa ainakin kantaväestön työttömistä kaltaisiani. 

Miksi et hae toimeentulotukea?

Omistusasunto! 

Ei saa tt-tukea.  

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijalla ei kovin paljon paremmin mene: opintotuki 279 euroa, asumislisä n. 250-300 euroa ja loput on saatava joko töistä, perheeltä tai lainana pankista.

Opiskelijalla menee paljon paremmin! Itse aloitin opinnot osittain siksi, etten jaksanut enää sinnitellä yleistuella. Ja nyt voin tehdä osa-aikatyötä, ottaa vanhemmiltani rahaa vastaan ja saan pitää jopa s-bonukset ilman, että rahat vähennetään tuista. Maksoin opintolainalla pois kalliin luottokortilainan ja edellisten opintolainojen lyhennykset jäi tauolle. Nyt on varaa ostaa ruokaakin.

Just näin. Opiskelijana minäkin kävin töissä osa-aikaisesti eikö tarvinnut huolehtia kuin itsestä, niin kyllähän se raha riittää, kun niukasti elää. En tarvinnut edes opintolainaa. Lisäksi opiskelijan status on paljon parempi kuin työttömän.

Mulla on "lapsi" elätettävänä, ja työttömyystuella oltaisiin jouduttu elämään alle 200 euron ruokabudjetilla hamaan tulevaisuuteen saakka.

Hohhoijaa. Et tarvitse edes 200e jos vaivaudut nostamaan perseesi sohvalta ja haet ruokajakelusta kassin pari kertaa viikossa.

En jaksa kävellä 20 km ja edestakainen bussilippu maksaa 15 euroa. Mieluummin ostan sillä ruokaa sen sijaan, että kävisin hakemassa jonkun yllätyspussin. Ja ruokajakelu on tuolla suomalaisille vain kerran viikossa.

Vierailija
124/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla työtön ja opiskelija samaan aikaan. Jos olet opiskelija et ole työtön ja toisinpäin.

Kts. omaehtoinen opiskelu

-eri

Eikös nykyinen hallitus poistanut senkin? 

Vierailija
125/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työttömällä pitäisi olla hääppöiset olot? Jos ei tee työtä, saa rahansa siitä, että muut tekevät töitä ja elättävät. Monella työttömällä on korkeampi elintaso kuin keskituloisella perheellä,joten ihan en osaa sääliä ihmisjoukkoa, joka elää muiden elättinä ja tuhlaa, minkä ennättää.

Just myin sangollisen puolukoita työttömälle, joka olisi voinut kerätä ne itse, mutta ei viitsi. Rahaa kuitenkin tuntuu olevan vielä 3 vuoden työttömyyden jälkeenkin.

Kyllä sulla on erikoiset käsitykset työttömän oloista. Minä tsvallinen suomalainen saan yleistukea 595 eur/kk. En muuta. Omistusasunto tienattu työllä, mutta siitä kuluja tietenkin. Ei tahdo kuulkaas ihan riittää. Köysi kaulaan on seuraava vaihtoehto. Ja iso osa ainakin kantaväestön työttömistä kaltaisiani. 

Omistusasunto! 

Ei saa tt-tukea.  

-eri

Omistusasunto ei estä toimeentulotuen saamista. Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut?

Vierailija
126/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

totta

ei ole hurraamista

No mutta ei pitäisikään!

Vierailija
127/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos työtön menisi töihin niin saisi paremman elannon. Ihmetyttää miksi työtön vaan jatkaa tukien nostamista vuodesta toiseen.

Vierailija
128/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukipummielättien tehtävä on kärsiä ja hyvä niin. Mokomat saatanat varastavat työtä tekevien ansaitsemasta palkasta suuren osan.

Vierailija
129/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto! 

Ei saa tt-tukea.  

-eri

Omistusasunto ei estä toimeentulotuen saamista. Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut?

Estää myös asumistuen, jos et tiennyt.

Vierailija
130/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijalla ei kovin paljon paremmin mene: opintotuki 279 euroa, asumislisä n. 250-300 euroa ja loput on saatava joko töistä, perheeltä tai lainana pankista.

Opiskelijalla menee paljon paremmin! Itse aloitin opinnot osittain siksi, etten jaksanut enää sinnitellä yleistuella. Ja nyt voin tehdä osa-aikatyötä, ottaa vanhemmiltani rahaa vastaan ja saan pitää jopa s-bonukset ilman, että rahat vähennetään tuista. Maksoin opintolainalla pois kalliin luottokortilainan ja edellisten opintolainojen lyhennykset jäi tauolle. Nyt on varaa ostaa ruokaakin.

Just näin. Opiskelijana minäkin kävin töissä osa-aikaisesti eikö tarvinnut huolehtia kuin itsestä, niin kyllähän se raha riittää, kun niukasti elää. En tarvinnut edes opintolainaa. Lisäksi opiskelijan status on paljon parempi kuin työttömän.

Mulla on "lapsi" elätettävänä, ja työttömyystuella oltaisiin jouduttu elämään alle 200 euron ruokabudjetilla hamaan tulevaisuuteen saakka.

Hohhoijaa. Et tarvitse edes 200e jos vaivaudut nostamaan perseesi sohvalta ja haet ruokajakelusta kassin pari kertaa viikossa.

En jaksa kävellä 20 km ja edestakainen bussilippu maksaa 15 euroa. Mieluummin ostan sillä ruokaa sen sijaan, että kävisin hakemassa jonkun yllätyspussin. Ja ruokajakelu on tuolla suomalaisille vain kerran viikossa.

Ei ole eri ruokajakeluja ns. eri ihmisille rasisti?!

Vierailija
131/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli KESKIMÄÄRIN. Ei kaikki saa samaa summaa.

Omistusasuja saa max 595e ja vuokralla-asuva yh-mamma saa 2600 eurosta ylöspäin

Vierailija
132/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eri ruokajakeluja ns. eri ihmisille rasisti?!

Maanantaisin on jako suomalaisille ja torstaisin jako ukrainalaisille.

Vierailija
133/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos työtön menisi töihin niin saisi paremman elannon. Ihmetyttää miksi työtön vaan jatkaa tukien nostamista vuodesta toiseen.

vauvatehtailulla vuokralähiössä tienaa enemmän tukia kuin työssäkäynnillä palkkaa.

Vierailija
134/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto! 

Ei saa tt-tukea.  

-eri

kyllä se nykyään estää ainakin valkoisilta suomalaisilta

Kaikilla on samat säännöt persukka pieni.

Vierailija
135/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kts. omaehtoinen opiskelu

-eri

Eikös nykyinen hallitus poistanut senkin? 

Vassarisaasta valehtelee taas. 

Nykyinen hallitus poisti rajoituksen opiskella vapaasti avoimen korkeakoulun tarjonnasta. Tähän asti sai opiskella max 5op kuussa ja siitäkin joutui tekemään selvityksen+tuet katkaistiin. Nykytilanne on huomattava parannus. Tutkintoa edelleenkään voi työttömyyskorvauksella opiskella ilman työkkärin siunausta. Se tuskin tulee muuttumaan.

Kiukuttaako pikkupunikkia vai mistä alapeukut? Fakta tuo on kuitenkin.

Vierailija
136/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on oma valinta.

Vierailija
137/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukipummielättien tehtävä on kärsiä ja hyvä niin. Mokomat saatanat varastavat työtä tekevien ansaitsemasta palkasta suuren osan.

Sä et tajua niitä rahanreikiä mihin Suomen valtiolta menee rahaa. Nyt 7 miljoonaa palestiinan Hamasille. Me ruokimme koko maailmaa.

Myös maahanmuuttajan tuet ovat  yli 2x kantiksen. 

Vierailija
138/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli KESKIMÄÄRIN. Ei kaikki saa samaa summaa.

Omistusasuja saa max 595e ja vuokralla-asuva yh-mamma saa 2600 eurosta ylöspäin

Sinkku saa 900-1080, kolme tukea 

Vierailija
139/139 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja työkyrit ovat siitä huolimatta niin saatan... Kateellisia kun 595euroa saadaan kyllä mulle voi antaa lopetus piikin loppuu teidän ikinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan