Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä ole hääppöiset oltavat työttömillä

Vierailija
04.10.2026 |

Kaikkien työttömien keskimääräiset nettotulot eli käteen jäävät tulot Suomessa ovat noin 900–1 100 euroa kuukaudessa.

Suomessa tällä summalla joutuu tulemaan toimeen noin 290 000 – 330 000 työtöntä.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20208135

Itse en ymmärrä miten tuolla rahalla selviää. Ja varsinkin isotuloinen, joka mahdollisesti laskenut elintasonsa palkan mukaan? Miten saat nopesti laskettua kulutuksesi tuohon 1/3 nykytasosta? 

Vierailija
22/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisella aivan järkyttävä pakkomielle työttömiin ! Vasta poistui aloitus niin alle minuutissa piti psykooseissaan saada uusi palstalle ! Mikä ihmeen mielisairaiden mekka tämä palsta on ?

Täällä on kyllä työttömien haukkumisketjuja kymmeniä tehty tunneittain.

Tämä aloitus on siis poikkeus, vaikka koskeekin asiaa joka koskettaa monia etenkin nykyisen hallituksen politiikan aikana.

Ja kohta joku ilmaantuu haukkumaan tai alkaa mene töihin ulina tässäkin ketjussa Jollakin on käytös kuin pikkukakaralla, saatava on keinolla millä hyvänsä tahtonsa läpi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut työtön  ja tullut yhtähyvin toimeen kuin töissä ollessanikin, eikä edes pääoma kulunut ko aikana. Enkä mitään kelasossu tukia ole ikinä käyttänyt  pl lääkekorvaukset jotka jokainen saa enkä niitä laske miksikään tässä yhteydessä. Asun ok-talossa, on autokin vahdettu tehdasuuteen silloin työttömänä ollessa ja sen jälkeenkin  jo kertaalleen ilman mitään osareita, tavistyöntekijänä ollut koko työhistorian. Ei valittamista minkään suhteen. Huom. tyhjästä lähteneenä alkkisvanhempien jälkeläinen, ilman mitään tukea kotoa käsin

Vierailija
24/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 jää mulle ja maksan siitä vastikkeen ja opintolainan korot ja lyhennyksen vaikka pankki natkuttaa siitäkin, saan kyllä opintolainan koroista sitten palautuksen kelalta mutta silmälaseja en voi ostaa enkä mene lääkäriin ennen kun saan joskus työtä, yksinelävä on tuomittu köyhyyteen parisuhteessa olevat on paremmassa asemassa elleivät molemmat ole työttömiä. kyllä tämä on helvettiä eikä tällaiset vartiaiskommentit hanttihommien saamisesta herätä kuin ultimaalista vihaa, sen verran on liekkiä vielä jäljellä ettei ole ihan alistettu mato.

Vierailija
25/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijalla ei kovin paljon paremmin mene: opintotuki 279 euroa, asumislisä n. 250-300 euroa ja loput on saatava joko töistä, perheeltä tai lainana pankista.

Kyllä opintolaina on sitä varten.

Nordea kiletäytyi antamasta opintolainaa. Kelan takauksenhan saa kaikki, muttei ole erikoista kun kyseessä Nordea.

Vierailija
26/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miten tuolla rahalla selviää. Ja varsinkin isotuloinen, joka mahdollisesti laskenut elintasonsa palkan mukaan? Miten saat nopesti laskettua kulutuksesi tuohon 1/3 nykytasosta? 

Fakta on se ettei sillä selviäkään. Täytyy tehdä hämärähommia ja kerjäillä.

Vierailija
27/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tuo ansiosidonnaisen määrä mitä aloittaja esittää? Ja sitähän saa nyt enää 300-500 päivää, porrastettuna. 500 päivää on mahdollinen jos olet irtisanomisaikana 58-v tai sen yli ja tietty määrä työvuosia ylittyy.

Peruspäiväraha tai nykyään yleistuki onkin sitten jo aivan eri juttu, ja pelkästään sillä ei kukaan varmasti pärjää jos pitää maksaa vuokra/muut asumiskulut, ruoka jne. Yleistuen määrä/kk on 800,02/kk br.

Vierailija
28/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te revitte noita summia? Minä saan 404e työttömänä amk-opiskelijana.

Et voi olla työtön ja opiskelija samaan aikaan. Jos olet opiskelija et ole työtön ja toisinpäin.

No voi kettu nyt! Jos minulla ei ole töitä, mistä saa palkkaa niin olen silloin työtön. Jos opiskelen, olen opiskelija =työtön (henkilö jolla ei ole työpaikkaa, ja kelle ei makseta palkkaa)  opiskelija.

Vierailija
29/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tuo ansiosidonnaisen määrä mitä aloittaja esittää? Ja sitähän saa nyt enää 300-500 päivää, porrastettuna. 500 päivää on mahdollinen jos olet irtisanomisaikana 58-v tai sen yli ja tietty määrä työvuosia ylittyy.

Peruspäiväraha tai nykyään yleistuki onkin sitten jo aivan eri juttu, ja pelkästään sillä ei kukaan varmasti pärjää jos pitää maksaa vuokra/muut asumiskulut, ruoka jne. Yleistuen määrä/kk on 800,02/kk br.

Ihminen pärjää useita viikkoja vettä juomalla. Rahaa ei tarvitse juuri mihinkään.

Vierailija
30/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se ettei sillä selviäkään. Täytyy tehdä hämärähommia ja kerjäillä.

Tiedoksi. Mun brutto oli 5200 ennen irtisanomista. Tästä jäi käteen 3000 kk, ja kaikki meni autoon, taloon, lapsiin, ruokaan jne jne. Jäin työttömäksi. Nyt saan käteen puolet tosta, eli 1500/kk ja tästä maksan samat, autolainan (pakko pitää auto jso vaikka saisin työpaikan), talon lainanlyhennyksen, sähkö jne. Tekee tiukkaa.

Toivon että onnistun saamaan työpaikan vuoden sisään koska sen jälkeen tipahdan sille perusrahalle tms, joka on joku 800/kk. Jos en saa työtä, on pakko myydä sekä auto että talo (maaseutu, ei varmaan mee nopeasti) ja yrittää päästä asumaan jonnekin mistä pääsee liikkumaan junalla/bussilla. Kamala tilanne ja tulevaisuus todella pelottaa.

Vierailija
31/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla työtön ja opiskelija samaan aikaan. Jos olet opiskelija et ole työtön ja toisinpäin.

Olen opiskelija, ja olen myös työtön. Olen oppilaitoksessa, mutten saa palkkatuloja työnantajalta, koska sellaista ei ole. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle?

Olen eri, mutta vastaan kuitenkin. Virallisesti olet joko opiskelija tai työtön. Et molempia.

Vierailija
32/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi ryhdistäytyä ja mennä töihin jos kotona norkoilu käy liian raskaaksi. Suosittelen teille kaikille.

Vierailija
33/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkaa tekee työttömillä

aikaa on,mut rahaa ei

Vierailija
34/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ asumistuki

+ toimeentulotuki

+ lapsilisä

+ elatustuki 

+ vammaistuet

+ leipäjono

Vierailija
35/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija, ja olen myös työtön. Olen oppilaitoksessa, mutten saa palkkatuloja työnantajalta, koska sellaista ei ole. Mikä tässä on niin vaikeaa sinulle?

Olen eri, mutta vastaan kuitenkin. Virallisesti olet joko opiskelija tai työtön. Et molempia.

Tämä

Kyseessä ei ole millään tapaa mielipidekysymys vaan lakiin ja asetuksiin perustuva määritelmä.

Vierailija
36/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ asumistuki

+ toimeentulotuki

+ lapsilisä

+ elatustuki 

+ vammaistuet

+ leipäjono

+ eri järjestöt 

+ seurakunta

Vierailija
37/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi ryhdistäytyä ja mennä töihin jos kotona norkoilu käy liian raskaaksi. Suosittelen teille kaikille.

Ai vahtimaan kansanedustajan paskapönttöä :D Oliko muita hyviä ideoita ?

Vierailija
38/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 595,36€. Se menee lähes kokonaan omistusasunnon kuluihin. 

Vierailija
39/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisella aivan järkyttävä pakkomielle työttömiin ! Vasta poistui aloitus niin alle minuutissa piti psykooseissaan saada uusi palstalle ! Mikä ihmeen mielisairaiden mekka tämä palsta on ?

Täällä on kyllä työttömien haukkumisketjuja kymmeniä tehty tunneittain.

Tämä aloitus on siis poikkeus, vaikka koskeekin asiaa joka koskettaa monia etenkin nykyisen hallituksen politiikan aikana.

Ja kohta joku ilmaantuu haukkumaan tai alkaa mene töihin ulina tässäkin ketjussa Jollakin on käytös kuin pikkukakaralla, saatava on keinolla millä hyvänsä tahtonsa läpi 

Jep,  jopa persu valtiovarainministeri Riikka Purra huusi "Menkää töihin!" -kehotuksen mielenosoittajille perussuomalaisten EU-vaalitilaisuudessa Oulussa 10. toukokuuta 2024. 

Vierailija
40/96 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ asumistuki

+ toimeentulotuki

+ lapsilisä

+ elatustuki 

+ vammaistuet

+ leipäjono