Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuma tanssi/ Dirty Dancing telkkarissa nyt - Katsotko?

Vierailija
03.10.2026 |

Lempparielokuvani salsan kera. Aloitin tanssimaan lattareita ym. kun katsoin tuon leffan. Tuli tanssittua paljon vatsatanssia, lattareita, salsaa, kilpatanssia ym.

Muita?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Tanssiharrastusta itselläni virittänyt elokuva, kuten myös japanilainen Shall we dance?

https://en.wikipedia.org/wiki/Shall_We_Dance%3F_(1996_film)

Mitä kaikkea olet tanssinut?

Nykyään tavallisia lavatansseja. Fusku, bugg, tango-foksi-valssi-rumbabolero, vähän salsaa ja nyt opettelen bachataa alkeista. Diskossa sitten musiikin mukaan.

Fuskuun ja buggiin olen eniten aikaa käyttänyt kun ovat nyt olleet muodissa. Seuraavaksi pitäis löytää aikaa cha cha ja salsaa varten. 

Salsa on ihanaa ja salsamusiikki on ihanaa. Salsassa on hyvää se, että parempikuntoiset voivat valita amerikkalaisia tyylejä, jossa on akrobaattisia piirteitä ja sitten vaivaisille käy ihan perussalsa. Salsa sopii kaikille, jotka kykenevät kävelemään. Onko huudeillasi salsakouluja? Itse olen käynyt sekä viikkotunneilla, että workshopeissa ja jollain tanssileirillä, jossa oli taas eri opettaja. Suomessa on aika hyvät mahdollisuudet salsaan, kun on myös kansainvälisiä opettajia.

Vierailija
22/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kyllä katson. Muistan teininä miten ihanan kuumottavaa se oli kun Baby kiersi Johnnyn ympäri ja hyväili pakaraa. Johnnyn hahmo edusti mulle just sellaista unelmien poikaystävää, pikkuisen pahis mutta läheisistään välittävä. Ja seksikäs. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, kyllä katson. Muistan teininä miten ihanan kuumottavaa se oli kun Baby kiersi Johnnyn ympäri ja hyväili pakaraa. Johnnyn hahmo edusti mulle just sellaista unelmien poikaystävää, pikkuisen pahis mutta läheisistään välittävä. Ja seksikäs. 

This is my dance space and this is your dance space... Sylviaaa! Sekin on hauska

Vierailija
24/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää muhinointia. 

Vierailija
25/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää muhinointia. 

Tanssi on leffan idea!!!!

Vierailija
26/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös aikoinani aloin tanssimaan tämän elokuvan inspiroimana!

27/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Tanssiharrastusta itselläni virittänyt elokuva, kuten myös japanilainen Shall we dance?

Nykyään tavallisia lavatansseja. Fusku, bugg, tango-foksi-valssi-rumbabolero, vähän salsaa ja nyt opettelen bachataa alkeista. Diskossa sitten musiikin mukaan.

Fuskuun ja buggiin olen eniten aikaa käyttänyt kun ovat nyt olleet muodissa. Seuraavaksi pitäis löytää aikaa cha cha ja salsaa varten. 

Salsa on ihanaa ja salsamusiikki on ihanaa. Salsassa on hyvää se, että parempikuntoiset voivat valita amerikkalaisia tyylejä, jossa on akrobaattisia piirteitä ja sitten vaivaisille käy ihan perussalsa. Salsa sopii kaikille, jotka kykenevät kävelemään. Onko huudeillasi salsakouluja? Itse olen käynyt sekä viikkotunneilla, että workshopeissa ja jollain tanssileirillä, jossa oli taas eri opettaja. Suomessa on aika hyvät mahdollisuudet salsaan, kun on myös kansainvälisiä opettajia.

Lähin salsakoulu olisi tuossa lyhyen kävelymatkan päässä joten ei ole sitäkään tekosyytä olla osallistumatta. Käyn siellä kohta katsomassa bachata - tunteja ja ehkä jatkan salsan parissa. Cuban salsa olisi tod näk tyylilajina.

Tällä hetkellä maanantai-ilta fuskua ja buggia, ti, ke ja to vaihtuvia lajeja silloin kun ehdin ja tarjolla sattuu olemaan kiinnostavaa. Pavilla ja kohta Ruusulinnassakin pitää ehtiä käymään. Niin ja töissäkin käydä. Ja kun en ole sinkku enkä halua sellaiseksi enää päätyä niin aikaa pitää riittää myös parisuhteelle. Onneksi meillä on tanssiminen osin yhteinen harrastus.

M60+

Vierailija
28/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea tanssit ja tanssitko vieläkin jotain? 

Vierailija
29/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njääh. Se oli silloin. Siitä on kauan. Leffa olisi liian lapsellinen.

Musta on ihanaa olla niin lapsellinen, että lapsuuden/nuoruuden kivat jutut ovat edelleen kivoja. Tutkijat sanovatkin, että aikuisten pitäisi leikkiä enemmän :p

Eikös se sanontakin mennyt jotenkin siten, että emme lopeta leikkimistä siksi, kun vanhenemme, vaan vanhenemme siksi, kun lopetamme leikkimisen...

Vierailija
30/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se on?!

Kestä sen tietää kekä kenkäki onki kekä? 

Vierailija
31/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Lähin salsakoulu olisi tuossa lyhyen kävelymatkan päässä joten ei ole sitäkään tekosyytä olla osallistumatta. Käyn siellä kohta katsomassa bachata - tunteja ja ehkä jatkan salsan parissa. Cuban salsa olisi tod näk tyylilajina.

Tällä hetkellä maanantai-ilta fuskua ja buggia, ti, ke ja to vaihtuvia lajeja silloin kun ehdin ja tarjolla sattuu olemaan kiinnostavaa. Pavilla ja kohta Ruusulinnassakin pitää ehtiä käymään. Niin ja töissäkin käydä. Ja kun en ole sinkku enkä halua sellaiseksi enää päätyä niin aikaa pitää riittää myös parisuhteelle. Onneksi meillä on tanssiminen osin yhteinen harrastus.

Kuubalaisia opettajia on Suomessa ihan hyvin. Minun ensimmäinen salsaopeni oli muuttanut Suomeen ja opetti salsaa. Ihan mielettömän joustava ja rento kropan käyttö hänellä, niin "irtonainen" verrattuna suomalaiseen jäykkään pökkelöön. Meni monta vuotta, ennen kuin sain yläkroppaa liikkumaan edes jotenkuten pyörein ja joustavin liikkein. Sama muilla ryhmäläisillä :D

Miehethän on tanssitunneilla haluttua tavaraa, kun paritansseissa puuttuu usein miehiä. Sinkkumiehet ei vaan tajua mikä kysyntä miehillä on tanssiryhmissä. Meillä pariutuneet miehet kiertävät vaihtopareina kaikilla, kun siellä on jotain 2 miestä ja loput naisia. Bachatan musiikki on myös hyvää.

Vierailija
32/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavatansseja ja kilpatanssia. Oli ihan hirveä hinku aina päätä tanssimaan! -- sittemmin tanssiminen jäänyt, kun elämä täyttynyt muista asioista, mutta hyviä muistoja on paljon!

Vierailija
33/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kato mut se Swayzen biisi on kova. Kertoo niin meikän tämän hetkisestä tilanteesta.

Vierailija
34/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsää muhinointia. 

Tanssi on leffan idea!!!!

Parempi idea olisi ollut että Babyä olisi vedetty edestä ja takaa kaksi tuntia.

Vedettiinhän sitä; käden yli, käden ali, pään yli, ja ronskisti jopa puunrungolle. Kädestä sitä vedettiin koko elokuvan ajan sinne tänne. 

Vierailija
35/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

”I’m sorry I let you down but you let me down too”

😢😢😢

Vierailija
36/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavatansseja ja kilpatanssia. Oli ihan hirveä hinku aina päätä tanssimaan! -- sittemmin tanssiminen jäänyt, kun elämä täyttynyt muista asioista, mutta hyviä muistoja on paljon!

Upeaa :) Tanssifiilikset ovat niin mahtavia. Olen säästänyt kilpatanssikenkäni, en ole raaskinut niistä luopua. En harrasta enää kilpatanssia, mutta muuta kyllä. 

37/37 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Njääh. Se oli silloin. Siitä on kauan. Leffa olisi liian lapsellinen.

Musta on ihanaa olla niin lapsellinen, että lapsuuden/nuoruuden kivat jutut ovat edelleen kivoja. Tutkijat sanovatkin, että aikuisten pitäisi leikkiä enemmän :p

Eikös se sanontakin mennyt jotenkin siten, että emme lopeta leikkimistä siksi, kun vanhenemme, vaan vanhenemme siksi, kun lopetamme leikkimisen...

Samaa mieltä. Jos lopettaisi leikkimisen ja lapsellisiatakin asioista iloitsemisen niin se veisi aika paljon kivoja kokemuksia elämästä. Muuttuisin pian tylsäksi vanhaksi ukoksi.

Fusku tanssilajina suorastaan houkuttelee vähemmän vakavahenkiseen tanssimiseen. Ja kun olen "hieman" yllytyshullu niin jos tanssissa seuraaja omalla koristelullaan heittää haasteen niin yritän siihen vastata vähintään 110%. 

M60+