Vauvan 8kk hulinayöt?
Apuja, vinkkejä? Kauan kestää?
Me pidettiin unikoulu tytön ollessa 6kk1vko: ilman huutoja meni, tutilla rauhottui ja oppi, että aamuyöstä saa vasta tissiä.
6½kk iässä alkoi heijaamaan itseään konttausasentoon ja siitä rauhattomat yöt alkoivat. Heräilyä kuitenkin vain muutaman kerran. Nyt on vajaan kk aikana opittu ryömimään, konttaamaan, istumaan ja nousemaan ylös. Lisäksi tulee taas hampaita. Seisomisen myötä ei mitään muuta tekiskään ja viime yönä valvottiin 3h, kun ei nukahtanut mitenkään.
Samoin on illalla. Parasta aikaa se tuolla harjoittelee ja itkee kun ei pääsekään alas/kaatuu.
Miten olette toimineet? oletteko antaneet vauvan riehua itsekseen ja nukahtaa sitten kun nukahtaa? Konttaamisen kanssa tämä meni, mutta nyt pää kolisee koko ajan... Itse sorrun usein heijaamaan uneen..
Unipussi meillä on, mutta näillä keleillä on hirveän kuuma. Ennen rauhottui tassutteluun/tuttiin/kainaloon, mutta nyt hermostuu, jos pidetään kiinni ja yrittää karkuun.
Kiitollisea otan vinkkejä vastaan! Kausia aina on ja menee, mutta kauan tämä kyseinen yleensä kestää..? ;)
Axe ja tyttö 7kk3vkoa
Kommentit (3)
7-8 kk iässä oli yöt välillä tosi levottomia. Öisin söi enää kerran ,mutta parisen tuntia saatettiin ihan vain leikkiä ja touhuta sängyssä. Me nukutaan perhepedissä ,joten siinä minä tytön kanssa sitten touhusin ja ukko kuorsasi tyytyväisenä vieressä. Annoin tytön valvoa ,kun totesin ,että ei se ala nukkumaankaan. Meillä onneksi tämä ei ollut joka öistä. Tämä kausi kesti vain reilun kuukauden ajan. Nyt ikää 9 kk ja kaksi edellistä yötä nukkunut 23.30-8 heräämättä edes syömään. Minä kyllä neljän maissa valvon vanhasta tottumuksesta ja odotan ,että herääkö tyttö syömään:). Edelleen yöt arvoituksellisia.
ja viime yönä valvottiin vain tunti! dbdbdbdbdb :D
Meilläkin oli yöllinen pinniksessä seisoskelija, kun poika oppi seisomisen jalon taidon 8kk tienoilla. Se oli tosiaan aikamoista hulinaa, mutta pahin vaihe meni ohi parissa viikossa. Kyllä siinä sängynreunat kolisi, kun unenpöppöröinen poika peuhasi ja kaatuili siellä omia aikojaan. En keksinyt muuta konstia, kuin antaa harjoitella oman aikansa ja sitten kun juttelu yltyi kiljumiseksi, kävin aina laittamassa pojan takaisin makuuasentoon. Jos yritin aikaisemmin, niin eihän se siellä pysynyt vaan kiipesi heti uudelleen laitaa vasten. Sitten kun oli aikansa kiipeillyt ja väsyttänyt itsensä, niin oli vain kiitollinen, kun pääsi takaisin nukkumaan. Jotenkin poika ei vieläkään osaa mennä itse takaisin makuuasentoon ja alkaa nukkua, vaan tarvitsee siihen apua. Siis poika nousee edelleen joskus yöllä seisomaan, mutta ei tsiljoona kertaa yössä eikä edes joka yö. Kyllä se siitä! Tsemppiä! Ja onnittelut hienosta uudesta taidosta. :)
-Q- ja -q- pian 10kk