Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisilla paikoilla kuvatuksi tuleminen. Mitä voi tehdä?

Vierailija
03.10.2026 |

Kävin eilen kaupassa ja tuntematon itseäni nuorempi mies otti minusta puhelimella kuvan. Tiedän että tarkoitus on häpäistä ja tehdä tekoälyllä jokin video tai pilkkakuva. Olen vanha ruma ihminen, ei minua kukaan minkään muun vuoksi kuvaa. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Kamerat on onneksi joka puolella ja pvm ja klo on merkitty ylös. Pitääkö tässä kohta alkaa pukeutumaan mustaan kaapuun ja peittää kasvot vai miten nämä mieleltään sairaat miehet saadaan pois kulkemasta? Miten itse toimisit?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnianloukkauksen pitäisi olla rangaistava teko. mutta eipä tunnu kauheasti estelevän toisten ihmisten kuvaamista ja näiden häpäisemistä somessa.

Etelä-Koreassa on ihan laissa, että puhelimen ns. suljinääni kuuluu kovaa, kun ottaa kuvan. Joku tuollainen käytäntö voisi olla ihan hyvä. Eipä noille oikein mitään voi tehdä, olen varma että minustakin on napsittu kuvia, kun olen niin "hauskan" näköinen. 

Aina nuo kierretään. Hakkerit hakkeroi, toinen keksii niksin, jolla kiertää ääni. Niin myös Metalasien valon voi peittää. Kas, ei ole tämäkään puuha naisten heiniä, vaan näiden mieshirviöiden, jotka eivät ole miestä nähnytkään.

Vierailija
62/65 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi on mennyt maailma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnianloukkauksen pitäisi olla rangaistava teko. mutta eipä tunnu kauheasti estelevän toisten ihmisten kuvaamista ja näiden häpäisemistä somessa.

Etelä-Koreassa on ihan laissa, että puhelimen ns. suljinääni kuuluu kovaa, kun ottaa kuvan. Joku tuollainen käytäntö voisi olla ihan hyvä. Eipä noille oikein mitään voi tehdä, olen varma että minustakin on napsittu kuvia, kun olen niin "hauskan" näköinen. 

Aina nuo kierretään. Hakkerit hakkeroi, toinen keksii niksin, jolla kiertää ääni. Niin myös Metalasien valon voi peittää. Kas, ei ole tämäkään puuha naisten heiniä, vaan näiden mieshirviöiden, jotka eivät ole miestä nähnytkään.

Vaikeampaa se silti olisi, kuin rec valon peittäminen, joka vaatii vain teipin palan. Tuskin monikaan jaksaisi alkaa jailbreakamaan iPhoneaan sen takia, että voi napsia kuvia tuntemattomista ja lähettää johonkin hihittelyryhmään. 

Vierailija
64/65 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyys oli vahvinta ehkä 1500-luvulla. Sen jälkeen valtio rupesi enemmän puuttumaan, miten kukin elelee.

Vierailija
65/65 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson samalla Dirty Dancinginia ja mietin, että älylaitteet pilasivat kaiken. Lukutaidon, alkavan tasa-arvon, kaiken hyvän ja viattoman. Kännykät voisi kasata kunnon kokoksi jollekin aukiolle ja unohtaa koko juttu. Ei tästä ole paluuta enää, eikä mikään lainsäädäntö meitä pelasta, ellei suostuta näkemään, ettei länsimaisen naisen asema paljon poikkea burkhaa pitävien naisten asemasta. Orjuutus on vain kierompaa.