Sanokaa miksi minun pitäisi eläkeläisenä äänestää, eläkkeistä leikkaavaa Kokoomusta?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset haluvat, että lapset ja nuoret maksavat. Itselkäitä.
Tuo on Kokoomuksen propagandaa, jolla ihmiset saadaan toisia vastaan. Minusta leikkaukset ovat menneet liian pitkälle mitä tulee sosiaaliturvan varassa oleville.
T. ap
Kun rahat loppu, niin suu pistetään säkkiä myöten. Ei siinä sen ihmeempää.
Rahat eivät lopu kun rakennetaan yhteistä hyvää. Jos valtion omistusta voidaan myydä, niin kyllä sitä voidaan myös perustaa ja rakentaakin. Kokoomus on myynyt valtion omistuksen ja nyt se syyttää vasemmistoa rahapulasta. Ei se nyt vttu näin vaan mene.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan eläkeläiset ovat maksaneet Tel ja Lel -maksunsa vuosikymmenten työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on Kokoomuksen propagandaa, jolla ihmiset saadaan toisia vastaan. Minusta leikkaukset ovat menneet liian pitkälle mitä tulee sosiaaliturvan varassa oleville.
T. ap
Kun rahat loppu, niin suu pistetään säkkiä myöten. Ei siinä sen ihmeempää.
P*skaa. Yhteisöveron alennusten purku, listaamattomien yritysten verotus uusiksi, Kela korvausten korotusten poisto yksityiseltä terveydenhuollolta.
Siksi vasemmisto. Vasemmisto ajaa nämä läpi niin loppuu lahtariterrori.
Vasemmisto ei puolusta kantasuomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen puolueen tavoitteista löytyy aina edes yksi asia, miksi jonkun ei sitä puoluetta kannata äänestää. Tällä periaatteella kenenkään ei pidä äänestää ketään. Paitsi itse voi äänestää itseään.
Puolue kannattaa valita huomioiden kaikki plussat ja miinukset. Jos se eläkkeistä leikkaaminen on ehdoton ei, voi olla että kaikki eduskuntaan pääsevät puolueet ovat sitten ehdoton ei.
Mikäs muu puolue on eläkkeistä leikkaamassa, paitsi nämä nykyiset hallituspuolueet?
Kenenkään ei pidä äänestää Kokoomusta.
Ei sinun tarvitse äänestää Kokoomusta. Eläkkeistä tullaan jollain aikavälillä ja jollain tavalla joka tapauksessa leikkaamaan, nykyinen eläkejärjestelmä on muuten tiensä päässä. Se osuuko nämä leikkaukset juuri sinuun niin sitä en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaavat vain nuorempien sukupolvien tulevista eläkkeistä, ja aivan varmasti leikkaavat kansaneläkettä kaikilta sitä saavilta.
Ruotsista kuuluu kummia. Suomi kopioi kansaneläkkeen epäämisen kaikilta ulkomailla olevilta vedoten Ruotsiin. Nyt oikeus Ruotsissa on päättänyt, että tulkinta on väärä ja laiton. Katsotaan, mitä maanantaina tapahtuu.
Eläkkeisiin tullaan puuttumaan, äänestin minä ketä hyvänsä. Olen jo eläkkeellä ja suren tätä valtion velkaantumista, sehän on nuorilta varastamista. Minun lapseni ja lapsenlapseni joutuvat ne maksamaan. Siksi hyväksyn että eläkettäni leikataan siinä missä muitakin tukia.
Kyllä nuorilta viedään kaikki jatkossakin että saat pitää etusi. Tämä on jo nähty kaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaavat vain nuorempien sukupolvien tulevista eläkkeistä, ja aivan varmasti leikkaavat kansaneläkettä kaikilta sitä saavilta.
Ja indekseihin meinaavat puuttua.
Toivottavasti puututaan indekseihin. Onko väärin, että tämä konkurssi maksatetaan vain lapsilla, nuorilla ja työsdäkäyvillä.
Se on jo myöhäistä. Varkaat pääsivät veräjästä ja osa niistä on jo haudassa. Nyt on eläköitymässä porukka, joka on maksanut eläkkeistään. Heille maksettava eläke on leikkautunut monin tavoin ja tällä hetkellä maksavat samoja maksuja kuin muut työssä käyvät. Useamman vuoden ennen sitä, maksoivat enemmän kuin muut. Pitäisi siinä tapauksessa vetää joku vuosiluku, esim. 1945 - 1955 syntyneet tms. mikä ei ikinä mene läpi.
Jokainen indeksileikkaus vaikuttaa aivan kaikkiin, kun se nyt jätetään väliin, se on iäksi jätetty väliin. Kun tänään 30 v. joskus eläköityvät, joka ikinen indeksileikkaus on tulevassa eläkkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse äänestää Kokoomusta. Eläkkeistä tullaan jollain aikavälillä ja jollain tavalla joka tapauksessa leikkaamaan, nykyinen eläkejärjestelmä on muuten tiensä päässä. Se osuuko nämä leikkaukset juuri sinuun niin sitä en osaa sanoa.
Se tulee varmasti tiensä päähän nykyhallituksen metodeilla, jossa paikkaillaan omia sössimisiä ronkkimalla pikavippejä eläkerahastoista, jonne hallituksilla ei ole mitään asiaa.
Jokaisen on osallistuttava talkoisiin. Nämä eivät ole vapaaehtoiset talkoot!
Eipä ole tullut aikoihin äänestettyä suomalaisissa vaaleissa, mutta nyt pitää näköjään osallistua. Koskaan ei ole tullut äänestettyä mitään punapuoluetta, maalaisia tai hulluja, mutta tällä kertaa saatan ääneni jollekin idiootille antaa. Maassa maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä ketä haluat. Miksi tämä on nykyään niin vaikeaa? Ennen käytiin äänestämässä ilman jatkuvaa vouhotusta.
Ei ihmiset osaa nykyään muuta kuin rutista ja inistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska välität siitä, että Suomi on hyvä maa asua nuoremmillekin, jotka maksavat sinunkin eläkkeesi, kaikem muunkin sosiaaliturvan ja vanhustenhoidon julkiset palvelut ja sukupolvesi ottaman valtionvelan korkoineen. Vaikka nuorille ei ole enää töitä yhtä palion kuin teille oli.
Jos et kuitrnkaan välitä nuorista ja toivo heille hyvää, vaan ajattelet ainoastaan itsekkäästi sinua itseäsi, niin et voi äänestää kokoomusta. Älä äänestä vihreitäkään siinä tapauksessa.
Se, että Kokkila saa miljoonia, ei tee Suomesta nuorille hyvää paikkaa asua. Muutama prosentti korkeintaan hyötyy Kokkareiden politiikasta. Vähintään 97% Kokkareiden äänestäjistä on vain niin yksinkertaista, että antavat kusta itseään silmille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten maajussit ja isot rikkaat on tämän halllituksen aikana täysin vapautettu näistä talkoista?
Lapasen hallituksen talkoisiin on pakotettu ainoastaan kaikkein vähävaraisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeisiin tullaan puuttumaan, äänestin minä ketä hyvänsä. Olen jo eläkkeellä ja suren tätä valtion velkaantumista, sehän on nuorilta varastamista. Minun lapseni ja lapsenlapseni joutuvat ne maksamaan. Siksi hyväksyn että eläkettäni leikataan siinä missä muitakin tukia.
Hyvä, hyvä, mikään ei estä sinua maksamasta ylimääräisiä veroja. Itse teen kuten muutkin töitä tekevät ja äänestän jotain sellaista, joka edes huomaa työllisen olemassaoloa muussa kuin ryöstämistarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Poislukien hyväosaiset. He tienaavat näillä "talkoilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan eläkeläiset ovat maksaneet Tel ja Lel -maksunsa vuosikymmenten työllä.
Niin ovat mutta näillä maksuilla ei ole maksettu nykyisten eläkeläisten eläkkeitä vaan niiden eläkeläisten eläkkeet jotka olivat silloin eläkkeellä kun näitä maksuja maksettiin. Näitä eläkeläisiä oli paljon vähemmän. Nykyiset eläkeläiset ovat ihan itse aiheuttaneet nykyisen eläkekriisin koska he eivät ole aikoinaan nostaneet omia eläkemaksujaan vaikka tiesivät hyvin mitä on tulossa. Siksi on ihan oikein ja kohtuullista että nykyeläkkeistäkin leikataan.
Siksi vasemmisto. Vasemmisto ajaa nämä läpi niin loppuu lahtariterrori.