Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen saamaan eläkettä n. 1508€

Vierailija
03.10.2026 |

tuleekohan toimeen tuolla summalla. Asu kyllä haja-asutus alueella pikku kaupungissa. Menot on minimissä jo nytten. 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle arvio on 5650€. Luulisin että sillä tulee toimeen.

Ei taida olla

Vierailija
62/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut tehdä enemmän töitä ja maksaa suurempia eläkemaksuja. Kun itse tekee minimin ja maksaa minimin niin aika turha odottaa itsellekkään minimiä enempää. Eläkettä saa juuri sen verran mitä itse on maksanut. Tai no te maksoittelemassasi 5% tulostanne eläkemaksuja ja pääsette nuorempana eläkkeelle. Nykyiset työläiset maksaa 25% tuloistaan eläkemaksuja ja pääsee huomattavasti vanhempana eläkkeelle kuin te niin sinun oikeastaan pitäisi olla kiitollinen kun olet huomattavasti paremmassa asemassa kun me nykyiset työläiset

Suomen työeläkejärjestelmä EI OLE maksuperusteinen, vaan ansaintaperusteinen. Maksujen määrä ei vaikuta eläkkeeseen, vaan se perustuu ainoastaan ansaittuun palkkaan.

Maksuprosentti on viimeksi ollut 5% vuonna 1968. Sen jälkeen se on tasaisesti noussut. Joten kukaan nykyinen eläkeläinen ei ole maksanut vain viittä prosenttia.

Ja en tiedä ketä ovat ne TE joihin viittaat. Eläkkeellä on suurinpiirten 1926 - 1961 syntyneitä. He ovat ehtineet maksaa monenlaista prosenttia. Viime vuosina eläkkeelle jääneet ihan niitä samoja prosentteja kuin vielä töissä olevatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun valmistuin, päätin alkaa hyväosaiseksi ja tein tomerasti töitä vaaditut 40 vuotta. Nyt saan 3450 euron eläkettä. Hauskinta on että se on enemmän kuin hoitajien keskipalkka

Empatiakyvytön mulkku sä olet. 

Miten hän on empatiakyvytön mulkku? Hän teki elämästään paremman. Siihen aikaan se onnistuikin työnteolla, nyt on uudet tuulet tehdä omasta elämästään parempaa 

Vierailija
64/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eihän tuosta juurikaan veroa peritä. Lisäksi, tuo kaikkihan on työeläkettä, eikö vain? Joten, voit aivan vapaasti kerätä kimpsusi ja kampsusi, ja muuttaa johonkin halvempaan maahan:)!

Vierailija
65/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa sijoittaminen ja jos olet vielä nuori niin kannattaa harkita uran vaihtoa. Hengissä tolla pysyy, mutta eipä tuolla summalla kovin monimuotoista elämää eletä. Jos tykkäät simppelimmästä niin ehkä sitten pärjäät.

Vierailija
66/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 % verotus.

Ei ainakaan mulla ole 20% veroa työeläkkeestä vaan 6 %.

Vierailija
67/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään 3000 euroa eläkettä saavat pitävät itseään köyhinä ja vaativat nyrkki pystyssä lisää.

Samalla he ovat sitä mieltä, että opiskelijan pitää pärjätä 300 eurolla ja työttömän 500 eurolla.

3000 euron bruttoeläkkeestä menee veroa noin 30 % eli tonni pois. Joka kuukausi. 

Ja kelle ei 2000€ riitä? 

Noh, se varmaan riippuu myös vähän siitä mihin on tottunut. Mulla on vielä toistaiseksi nettopalkka 3800 €/kk, ja ensi tammikuussa se putoaa puoleen. Se on alle kaksi tonnia...

Vierailija
68/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on mun mittarilla aikas paljon, oma työkyvyttömyyseläke ei ole läheskään noin paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan