Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen saamaan eläkettä n. 1508€

Vierailija
03.10.2026 |

tuleekohan toimeen tuolla summalla. Asu kyllä haja-asutus alueella pikku kaupungissa. Menot on minimissä jo nytten. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V-tun pösilö, mitä meitä sinun surkea eläkkeesi kiinnostaa?

Vierailija
42/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma eläke tulee bruttona olemaan 2200-2300

Asun yksin joten pienihän se summa on.

Asunto onneksi velaton ja säästän indeksirahastoihin niin paljon kuin pystyn. Siinäpä suunnitelmani.

N59

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle arvio on 5650€. Luulisin että sillä tulee toimeen.

miten niin arvio, äitisikö arvioi, etkö itse osaa laskea tulevaa eläkettäsi...jos haluaa valehdella niin hieman uskottavuutta auttaisi asiaa..

Vierailija
44/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo kyllä aika vähän, itse jaksaisin vielä ainakin vuoden, se kerryttää jo mukavasti lisää eläkettä. Itse jäi vuosi sitten eläkkeelle ja eläke 2175 eur, sillä nyt tulee toimeen kun puoliso joka myös eläkkeellä. Yksinasuvana  tekisi jo tiukkaa.

Elämä voi yllättää, jäin leskeksi alle 5 kk:n kuluttua eläkkeelle jäämisestäni.

Vierailija
45/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma eläke tulee bruttona olemaan 2200-2300

Asun yksin joten pienihän se summa on.

Asunto onneksi velaton ja säästän indeksirahastoihin niin paljon kuin pystyn. Siinäpä suunnitelmani.

N59

Mihin käytät noin paljon kk rahaa jos tuo ei muka riitä? Hirveästi kaikki olevinaan niin vähävaraisia ja pienet eläkkeestä jonka takia kaikessa pihtaa. Mihin sitä rahaa menee jos joka kk menee lähemmäs 2000€?

Minä en ole eläissäni tienannut tuollaisia summia ja silti on kaikki tarpeellinen ja paljon päälle aina ollut

Vierailija
46/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään 3000 euroa eläkettä saavat pitävät itseään köyhinä ja vaativat nyrkki pystyssä lisää.

Samalla he ovat sitä mieltä, että opiskelijan pitää pärjätä 300 eurolla ja työttömän 500 eurolla.

Vierailija
47/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään 3000 euroa eläkettä saavat pitävät itseään köyhinä ja vaativat nyrkki pystyssä lisää.

Samalla he ovat sitä mieltä, että opiskelijan pitää pärjätä 300 eurolla ja työttömän 500 eurolla.

Joo peruspäivärahalaiselle tulee näistä "pieni eläke" kertomista aina semmonen fiilis että saisipa jostain edes työtä jossa on tuollainen pieni palkka. 

Vierailija
48/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, käsi vissiin vapisi, kun nollia tuli liikaa.

Vierailija
49/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti takuueläke pysyy käyttökelpoisena jatkossakin. Siinä on eläkkeeni hautaan saakka, paitsi että eihän eläkettä makseta enää ruumishuoneella olon aikana.

Vierailija
50/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni eläkkeestä maksetaan veroa 25%

Vierailija
51/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko veron huomioon.? Se tulee olemaan kova. Eli veroprosenttisi tulee olemaan jopa lähes 40 %.

Vierailija
52/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten niin arvio, äitisikö arvioi, etkö itse osaa laskea tulevaa eläkettäsi...jos haluaa valehdella niin hieman uskottavuutta auttaisi asiaa..

Olen eri, mutta miksi se pitäisi itse laskea, kun työeläkeyhtiöillä on laskurit, joista tuon arvion saa suoraan. Voi vielä kokeilla miten työssäjatkaminen yli alimman eläkeiän vaikuttaa.

Vierailija
53/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero määräytyy eläkkeen suuruuden mukaan. Se on merkittävästi suurempi kuin samansuuruisesta palkasta maksettava vero. Itsekin maksan 31 % veroja, enkä ole mikään öky. 

Vierailija
54/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan eläkkeen suuruudesta ja tietysti myös asuinkunnasta.

Vierailija
55/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000 euron bruttoeläkkeestä menee veroa noin 30 % eli tonni pois. Joka kuukausi. 

Vierailija
56/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut tehdä enemmän töitä ja maksaa suurempia eläkemaksuja. Kun itse tekee minimin ja maksaa minimin niin aika turha odottaa itsellekkään minimiä enempää. Eläkettä saa juuri sen verran mitä itse on maksanut. Tai no te maksoittelemassasi 5% tulostanne eläkemaksuja ja pääsette nuorempana eläkkeelle. Nykyiset työläiset maksaa 25% tuloistaan eläkemaksuja ja pääsee huomattavasti vanhempana eläkkeelle kuin te niin sinun oikeastaan pitäisi olla kiitollinen kun olet huomattavasti paremmassa asemassa kun me nykyiset työläiset

Vierailija
57/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 euron bruttoeläkkeestä menee veroa noin 30 % eli tonni pois. Joka kuukausi. 

Ja kelle ei 2000€ riitä? 

Vierailija
58/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan eläkettä nettona 1425€. Veroprosentti on 12. Asumismenot kaikki yhteensä n 350€, oma pieni rivari, yksin asun. Säästötilille siirrän joka kk 500€. Tältä tililtä olen maksanut asuntoni, autoni, 

remontit ja sairaala maksut, silmälasit ja hammaslääkärikäynnit. Tilille on kertynyt mukavasti rahaa, muut menoni ovat pienet. Toki olen ollut taloushallinnon ammattilainen ja muutenkin nuuka ihminen. Työurani jäi kuitenkin aika lyhyeksi sairastumisen takia, siksi pieni eläke. Mutta sillä pärjää. Itseasiassa aivan hyvin.

Vierailija
59/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 % verotus.

Älä puhu pazckaa, oma % on 15 ja kahden tonnin bruttoeläke.

Mulla 10 %, myös pienessä n. 100€ kansaneläkkeessä, en tiennyt edes saavani kunnes Kelan täti soitti. Hyvin tulee toimeen yksinkin, vastike n.400€, autokin löytyy. Kirkolle on turha maksaa.

Vierailija
60/68 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saa keskimäärin 500 e kuussa munalisää eläkkeeseen.

Se on ilmeisesti palkinto siitä, että he eivät synnytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan