Miksi parisuhteessa pitää olla draamaa
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama videoesimerkki:
Huom sonnirengas.
Ei kukaan Katso YouTubesta jotain ulkomaalaisia
Ilman naista miehen elo on niin mukavan seesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mut onhan sitä draamaa yksinäänkin; millon puhkeaa autonrengas, milloin vesihanasta lentää tappi, milloin asunnossa on hullu ampiainen, millon jäät yöpuvussa ulos ilman avainta -ja ihan kaikkea!! Sitä vaan tulee! Sitten on kauhea hässäkkä päällä!
Sama ajatus tuli mieleen. Elämä heittelee ilman, että itse tarvitsisi mitään draamaa kehitellä. Kaikilla lähipiirimme ihmisillä on pyrkimys tasaiseen elämään eikä mikään draamanhakuisuus kuulu siihen. Tässä ehkä on erona se, että lähipiirini koostuu älykkäistä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vousiko joku dramaattisessa parisuhteessa elävä kertoa esimerkkejä niistä draamoista?
Sukka on lattialla ja jollei sitä heti siitä oteta pois tulee raivokohtaus.
Kuinka monen sukasta johtuvan raivokohtauksen jälkeen mies ymmärtää erota?
Mies? Meillä se on mies joka nipottaa muruista ruokapöydällä :D En eroa, muuten menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet itkee loneliness epidemicistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset rakastavat draamaa.
Kerro muutama esimerkki omasta elämästäsi.
Omalla vaimolla oli aika vaikeat PMS-oireet jotka tätä joka kuukausi aiheutti. Onneksi hän kyllä sitten muina aikoina sen näki ja ymmärsi, ja osasi hakea ja myös löysi apua siihen. Mutta tilanteen ollessa päällä oli kyse ihan puhtaasti tuosta turhan draaman hakemisesta ja sen nojalla sitten riidan haastamisesta.
Pahoittelut kaikkien naisten puolesta. Se on naisellekin raastavaa. Olo voi olla todella paha. Tämän takia minä en rasita enää yhtäkään miestä, koska tätä on, ja sille ei voida mitään vaikka yritetty on. Ehkä sitten vanhana mummona voin olla jonkun papparaisen seurana kun meno rauhoittuu ja minustakin tulee lopulta kiltimpi.
Jos lapsuuden perheessä on ollut niin siihen on tottunut ja sitä kaipaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vousiko joku dramaattisessa parisuhteessa elävä kertoa esimerkkejä niistä draamoista?
Sukka on lattialla ja jollei sitä heti siitä oteta pois tulee raivokohtaus.
Jos minun kumppani toimisi näin, odottaisin kun tilanne on hieman rauhoittunut ja pyytäisin istumaan alas. Tekisin kaikkeni saadakseni selville, mistä vahva tunnereaktio kumpusi. Jotain isoahan siinä on taustalla. Onko oma äiti toiminut hänelle tai puolisolle näin? Mitä tapahtuu jos sukkaa ei nosteta, tuleeko maailmanloppu? Miksi on niin tärkeää että koti on tip top?
Ihmisellä on aina syy toimia kuten toimii. Tämä syy pitää kaivaa esiin, jotta ei aina vain, vuosikymmenestä toiseen hoideta oiretta, vaan päästään korjaamaan syytä.
Minulle tuli ero vaikeuden PMS-oireiden takia. Se oli kaikille yhtä hlvettiä. Ymmärrän sen naisena itsekin. Olen edelleen pahoillani miehen puolesta. Mutta kuitenkin parempi näin sillä hänen elämänsä on nyt parempaa.
Miehen kannattaa elää koiran kanssa, eikä naisen.
Vierailija kirjoitti:
Itkukohtaus on juuri sitä draamaa. 👩🏻🦱: Yhhyyyy katsokaa minua, olen uhri!
Hormonit on juttu. Jos et ole kokenut vahvoja pms- oireita, et voi ymmärtää, miten järkyttävän pahalta voi tuntua. Silloin todella tuntuu, että maailma on ihan hirveä, kaikki kaatuu päälle, kumppani vihaa, ja todellakin olen uhri. Ei ole näyttelemistä, se tunnekokemus on oikea, vaikka ei kertoisi totuudesta.
Empatiaa tarvitaan, toki myös naiselle ymmärrystä oppia olemaan kaatamatta sisäistä hel-vettiä miehen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kannattaa elää koiran kanssa, eikä naisen.
Ja tämä on taivahan tosi.
Ihminen, joka syntyy vuotavaan paattiin keskellä myrskyistä merta, tottuu siihen ja pitää sitä normaalina. Riidat, väkivalta, resurssien puute, jatkuva selviytymistaistelu muodostuu perustilanteeksi ja samalla muodostuu myös parisuhteen mallit, jotka viedään mukana aikuisuuteen.
Miksi joku pystyy murtautumaan ulos lapsuutensa malleista ja toinen ei? En tiedä. Mutta epävakaat ihmiset pitävät sekopäistä käytöstä, huonosti kohtelua ja kaikenlaista muuta draamaa normaalina. Sellaisten ihmisten kanssa ei kannata olla, ei ystävänä eikä puolisona.
Vain kädetön mies tarvitsee naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset kokevat elämän tylsäksi ja haluavat erota jos ei suostu tappelemaan heidän kanssaan kaiken maailman tyhjänpäiväisistä asioista.
Osalla ehkä näin, osalla taas kyse muusta.
Joskus ihminen kokee, ettei toinen osaa tai suostu kommunikoimaan asioista, ja silloin tulee fiilis, että pakko korottaa panoksia jotta saa toisesta jotain irti. Osa ei uskalla kertoa omaa mielipidettään ja luulee vaikenemisen auttavan asiaa. Kun äänekkäämpi jatkaa ihmisen etsimistä kumppanista, toinen voi kokea tilanteen draamahakuiseksi.
Kyllä vastuuta on parisuhteen kummallakin osapuolella. Raukkamaista vaieta vain, kun ei joko uskalla tai ole taitoa kommunikoida asioista.
Vaikeneva voi olla niin mies kuin nainenkin.
Usein se draama alkaa siitä, kun se tunneälykkäämpi miespuolinen kertoo mielipiteensä naisen tunteilusta.
Onko tunneälykästä vähätellä toisen tunteita ja niiden osoittamista? Kukaan ei halua tulla nollatuksi just sillä hetkellä, kun muutenkin tuntuu vaikeimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisinpäin.
Mutta Luoja ei ole meitä kutsunut hakemaan helppoutta ja mukavuutta, oma nautinto edellä, vaan kasvamaan ihmisinä. Rakastamaan, toisen toisemme ongelmia vuorotellen kantaen, yhdessä kehittymään ja oppimaan rakkautta teoissa.
Siunaus piilee siinä, kun otetaan elämän ja syntisyytemme raadollisuuden haaste vastaan ja huomataan, että ollaan opittu rakastamaan toisiamme <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama videoesimerkki:
Huom sonnirengas.
Ei kukaan Katso YouTubesta jotain ulkomaalaisia
Naiset on aivan samanlaisia kaikkialla maailmassa, vain sillä erolla että suominainen ei pese vittuaan.
Aina kun muija haluaa draamailla ja riidellä se vaihtaa kirjakieleen ja aloittaa sanoilla: Olenko ymmärtänyt oikein että MINÄ olen se joka…
Usein se draama alkaa siitä, kun se tunneälykkäämpi miespuolinen kertoo mielipiteensä naisen tunteilusta.