Mikä olis hyvä ravintola Helsingin keskustassa/keskustan lähellä?
Kommentit (16)
Helsingin keskustassa / keskustan lähellä on aikas monta ravintolaa...
Osaatko yhtään rajata kysymystäsi? Hintataso, tyyli jne?
ja onko jotain poissuljettua? Japanilainen? Kiinalainen? Intialainen? Thai?
Pizzeriakin voi olla tosi hyvä mutta jos etsit jotain edustusillalliselle niin ei ehkä ole sopivin :)
joka on sellainen rento bistrotyyppinen paikka. Siis siinä hotelli Tornin kupeessa. Jos se on liian kitchiä niin siinä ihan vieressä Yrjön kadulla on Karl Johan joka on siten pieni tosi tyylikäs paikka mutta ei aivan sikahintainen. Ei siis kyllä mikään halpakaan.
Älkääkä nyt käsittäkö väärin..pidän lapsista, rakastan omiani, mutta kun on yksi ilta, jolloin pääsee miehen kanssa kahdestaan johonkin, haluaisin viettää sen ilman lapsien kiljumista yms.
Ap
Huippu maukkaat pihvit ja mukava palvelu:) ei pyöri lapset siellä jaloissa...
Muistakaa varata pöytä.
www . ravintolakarljohan . fi
- Gastone Korkeavuorenkadulla
- Nokka
- saariravintolat (NJK, Klippan, Särkänlinna)
- japanilaisista Raku-Ya, Koto
- Kuurna Krunikassa
- Postres on kuulemma tosi hyvä, en ole vielä pääsyt käymään (Etelä-Espa)
Jo suositelluista Karl Johan ok, Bakers on tylsä, Virgin Oilin taso ei mua tyydytä. Älä mene Chicosiin missään nimessä, älä myöskään La Famigliaan. Papa Giovanni käy. Yhteystiedot löydät www. ravintolaopas. net.
Mä suositan Ravintola Kuuta Kivelänkadulta. Erittäin tunnelmallinen pikkuravintola, kohtuuhintainen ja jopa halvat viinit.
Muita vaihtoehtoja tulee mieleen
Ravintola Elite: (hiukan kalliimpi, mutta hyvin laadukas)
Ravintola Carelia (Mannerheimintien ja Runeberginkadun kulmassa). Erittäin hyvä ravintola ja palvelu.
Jo mainittu Kynsilaukka fredalla on myös hyvä valinta. Samoin Gastone.
Helsingissä kannattaa pöytä varata melkein päivänä kuin päivänä etukäteen. Yhtystiedot ravintolaopas. net
Vierailija:
- Gastone Korkeavuorenkadulla
- Nokka
- saariravintolat (NJK, Klippan, Särkänlinna)
- japanilaisista Raku-Ya, Koto
- Kuurna Krunikassa
- Postres on kuulemma tosi hyvä, en ole vielä pääsyt käymään (Etelä-Espa)Jo suositelluista Karl Johan ok, Bakers on tylsä, Virgin Oilin taso ei mua tyydytä. Älä mene Chicosiin missään nimessä, älä myöskään La Famigliaan. Papa Giovanni käy. Yhteystiedot löydät www. ravintolaopas. net.
En varsinaisesti asiantuntija, mutta kävin aiemmin (vielä reilu vuosi sitten) vähintään kolme kertaa viikossa ulkona syömässä. Nautin hyvästä ruuasta, juomasta ja palvelusta. Tapaan edelleen ystäviäni ruokaravintoloissa viikon-parin välein. Aika monta paikkaa on tullut testattua. Esim La Famigliaan en mene enää koskaan, mikäli en duunin puolesta siihen ole pakotettu (joudun/saan käydä ulkona syömässä myös työni puolesta). Teen myös itse kohtalaisen hyvää ruokaa, joten ulkona en suostu maksamaan scheisesta. Chicos käy mun mielestäni vain krapulasafkaksi.
Terveisin #21
Erittäin hyviä paikkoja. Vespa on myös kiva. Onko joku testannut sen cafe esplanadin alakertaan avatun kellariravintolan?
Aivan ihanaa ruokaa ja hyvä palvelu! Kannattaa varata pöytä.
Mun suositukset:
Gastone (italiailainen)
Nuevo (espanjalaistyylinen)
Raku-Ya (japanilainen)
Maithai (thai)
Noista yksikään ei ole kallis.
Gastone on mun suosikki!