Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok että kissat hiimailee vapaana ulkona?

Vierailija
03.10.2008 |

Saako teidän mielestä kissat juoksennella vapanaa ulkona?

Laitontahan se on, mutta onko se teidän mielestä ok?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muiden eläinten kakka hiekkalaatikossa haittaa?

Vierailija
82/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olet ollut nuori eri aikaan kuin minä. Minä kyllä törmäsin isoihin koiralaumoihin useinkin ulos astuessani. Jos naapurissa oli juoksussa oleva narttu, niin pihalla saattoi olla viisi-kuusi urosta päivystämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytääkseen tiensä lukuisille leikkipaikoille, kuntopoluille, juoksuradoille, ym. ym. mitä tuossa mainittiin. Ja auton tai traktorin alle samainen kissa voi jäädä kotinsa lähettyvilläkin.

Leikattu kotikissa ei kauas kotoaan lähde..

Vierailija
84/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tee siitä lainsuojatonta. Kissan voi hätistää varovasti pois. Se on niin yksinkertaista.

Vierailija
85/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellainen lähettyvillä

Vierailija
86/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun minä olin nuori. Talutushihnan päässä ne kulkivat, paitsi joskus kun karkasivat (useamman kerran tuli juostua kaverin koiran perässä joka oli kova karkailemaan). Irrallaan kulkevia kissoja oli, ja kyllä niistä valitettiin tai ainakin kissankusen hajusta.

Silloin kun minä olin nuori, kissat ja myös koirat saivat kulkea irtaallaan. En kuullut kenenkään vinkuvan koirien ja kissojen vapaana liikkumisesta. Ne kulkivat pihoilla ja poluilla. Koirat usein laumoina. Kuskasivat luita pihoille. Lapset leikkivät ulkona ihan kuin nytkin. Miten noista elukoista ei silloin ollut haittaa? Mikä niistä on nykyaikana tehnyt vaarallisia?

Vierailija
87/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muiden eläinten kakka hiekkalaatikossa haittaa?

Vierailija
88/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reviiri voi käsittää oman pihan lisäksi naapurinkin pihan, mutta ei se kuntoradoille lähde lenkkeilemään.

Vierailija
89/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan huolehtia etteivät lapsesi pääse käsiksi jyrsijöiden jätöksiin. Myös lintujen uloisteissa voi olla vaikkapa salmonellaa.

Vierailija
90/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin koiratkin saivat olla irti.

Vierailija
91/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja pallukoita, joita lapset laittavat suuhunsa. Ja niitä on useinkin hiekkalaatikoissa.

Vierailija
92/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain perhanan riskialtista hommaa. Asumme pienellä paikkakunnalla, missä irtokoiria on vähän väliä liikenteessä. Kerran oli todella lähellä, ettei kissalta lähtenyt henki omassa pihassa juoksulangassa.

Kuitenkin kissa on meille niin tärkeä, ettei tulisi mieleenkään päästää sitä irti. Joutuisi sitten jatkuvasti pelkäämään, onko se jäänyt auton alle vai joku naapuri ampunut hengiltä.

Koirien omistajat vaahtovat irtokissoista, mutta silti eivät pidä omia piskejään kiinni, että kissat saisivat olla turvallisesti hihnassa.

Vierailija
93/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin koiratkin saivat olla irti.

t: 90

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi