Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok että kissat hiimailee vapaana ulkona?

Vierailija
03.10.2008 |

Saako teidän mielestä kissat juoksennella vapanaa ulkona?

Laitontahan se on, mutta onko se teidän mielestä ok?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku siellä kerta lapsia leikkii??

Lain mukaisia lasten leikkipaikkoja ovat yleiset lapsille tarkoitetut leikkipuistot.

Vierailija
42/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte huolehtia tuon uudessa järjestyslaissa olevan säännön että kissat eivät mene lasten leikkipaikoille? Käsittääkseni niin että kissa ei liiku vapaana. Eikö??? Täsäkin ketjussa suurin osa närkästyneistä ihmisistä asuu taajamassa jossa liikkuu kissoja kuseksimassa heidän lastensa hiekkalaatikoille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis lapseni ovat omalla pihallani suojattomampia kuin naapurin kissat???

Vierailija
44/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on katsottu, että vapaana liikkuvista kissoista EI OLE SEN ENEMPÄÄ HAITTAA kuin muistakaan luonnossa liikkuvista eläimistä.

Ihme vouhkausta.

Vierailija
45/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kulkea ulkona vapaana mutta minusta EI TODELLAKAAN OLE OK ETTÄ KOITATTE TAPPAA JONKUN LEMMIKKEJÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MIETTIKÄÄPÄ JOS NE KISSAT OVAT PERHEEN MISSÄ ON ESIM. PIENI TYTTÖ KUKA RAKASTAA KISSOJAAN YLI KAIKEN ! SIINÄ SITTEN SELITÄTTE ETTÄ TAPOITTE NE ! VOI VITTU ETTÄ VITUTTAA TOLLASET ELÄINTEN VIHAAJAT PERKELE ! TEIDÄT SE VISSIIN PITÄISI LOUKUTTAA ! AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!

Vierailija
46/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käy kusemassa ja paskomassa naapurin kukkapenkkiin niin se on sitten ihan hirveen kauheen kamalaa??

Voisko joku nyt ystävällisesti selittää mulle mikä ero näissä kahdessa on?

Eli koira on pahempi kuin kissa...

Kissat ovat pahempia. Yrittävät vaunuihin, käyvät hiekkalaatikolla... Täälläpäin paljon kissoja vapaana, joten olen harventanut kantaa vaivihkaa, jos pihallamme alkavat pyöriä. Pari olen toimittanut myös löytöeläintaloon. Sieltä sopii hakea, jos kiinnostaa.

Tuntuvat koirien omistajat muistavan kiinnipidon paremmin.

Vierailija
47/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä vaan, usko pois. Rotat purevat ihmisiä useammin kuin kissat.

Vierailija
48/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiinnipito koskee sekä kissoja että koiria taajama-alueella"

Oletko lukutaidoton vai muuten vain ääliö ! On se kumma, kun ei mene jakeluun, että kissat saavat liikkua vapaana ja koiratkin taajaman ulkopuolella.

Ilmeisesti se mitä halutaan, katsotaan sitten totuudeksi. Sinä haluaisit kissat kiinni, mutta se ei silti ole pakollista.

Vierailija
49/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän montakin äkäistä kissaa. Lapsena en uskaltanut mennä yhdelle kaverille sisään, kun niiden kissa oli ihan hullu. Se hyökkäili jalkojen kimppuun kynsi ja puri, ihan vaanimalla vaani.

Tuollaisiksi ne tulee lähinnä siitä syystä, että niillä ei ole tekemistä. Ulkokissat ovat yleensä huomattavan leppoisia - paitsi niitä rottia ja hiiriä kohtaan.

Vierailija
50/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissamme väistää vauvaamme. Samoin en ole ikinä kuullut, että ihminen kissaa pelkäisi, tai että kissa olisi ihmisen kimppuun hyökännyt.

t. kirjoittaja nro 16

ja käy kusemassa ja paskomassa naapurin kukkapenkkiin niin se on sitten ihan hirveen kauheen kamalaa??

Voisko joku nyt ystävällisesti selittää mulle mikä ero näissä kahdessa on?

Eli koira on pahempi kuin kissa...

Mä tiedän montakin äkäistä kissaa. Lapsena en uskaltanut mennä yhdelle kaverille sisään, kun niiden kissa oli ihan hullu. Se hyökkäili jalkojen kimppuun kynsi ja puri, ihan vaanimalla vaani.

Vierailija
51/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kissat pyydystää hiiriä rottia ja myyriä joten mielelläni annan naapurinkin kissojen kuljeskella pihallamme.

Vierailija
52/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat omahyväisiä, ja minä itse tyyppejä. Heitä ei mitkään lait koske, koska heidän pikku kullan nuppu mirri saa jolkutella kueslla missä vaan. Laittasivat edes pannan kaulaan, jotta tietää onko lemmikki vai ei. Mä en pidä lemmikkinä sellasta otusta mikä juoksee toisten pihoilla vallattomana, ilman pantaa jen. Se on ihan riistaa vaan. jotenkin typerää, että omistajat itkee kun kissa katoaa tai jää auton alle. Ihmekkös tuo. Mä en ole mitenkään kauheasti kissojen vihaaja, enemminkin kissojen omistajien vihaaja, Omistajan takia moni kissa pääsee hengestään, kun eivät tajua pitää niitä poissa toisten ihmisten pihoilta. Typerää sakkia, ei voi muuta kun ihmetellä.

Vierailija
53/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa vapaana pito ei ole laitonta ei järjestyslain eikä eläinsuojelulain perusteella.

Hakekaa netistä vaikka järjestyslaki kissa ja katsokaa, että löytyy se uusi koko maata koskeva laki, ei ne vanhat kuntakohtaiset, joita ei enää ole.

Jos Mannerheimin tielle kissani päästäisi ulkoilemaan yksinään, niin se olisi laitointa, koska silloin kissa on heitteillä, ei oloissa joissa pärjää.

Se, mitä kissan omistajan pitää huolehtia, on ettei kissa pääse lasten leikkipaikoille. Esim. naapurin pihalle saa päästää, jos ei naapurissa ole lapsia, joilla on hiekkalaatikko, jossa ei ole asianmukaista suojaa (kissojen ja esim. linnun kakkojen varalta).

Minulla on faktaa tästä poliisien taholta ja poliisien kanta on, ettei kissoja tälläisten asioiden takia lopeteta. Poliisitkin suosittelee sovittelemaan naapureiden kanssa ja poliisit itse puhuvat ainakin täällä naapureille "järkeä".

Lehdissä on viime aikoina ollut tietoa, kuinka kotieläin vähentää allergoita ja kuinka ne myös mahdollisesti vähentävät keuhkosyöpiä. Eläin on hyvä apu mielenterveyteen ja sen ylläpitämiseen. Kissa on hyvä saalistamaan naapurinkin hiiret ja myyrät, niin pysyy kukat ja puskat heilläkin hengissä. Hyvin kohdeltu kissa on ystävällinen myös vieraille. Jos kissa on kohdeltu katoin kotona tai muualla, se voi olla arvaamaton, mutta koirien tasoisiin raateluihin en usko niiden pystyvän.

Vierailija
54/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajan takia moni kissa pääsee hengestään, kun eivät tajua pitää niitä poissa toisten ihmisten pihoilta.

Vai miten tämä pitää ymmärtää ?

Se kissojen lahtaaminen on rikos.

Vierailija
55/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se järjestyssääntö oli tänne jo laitettu tuossa joku aika sitten.

Sen vaan haluaisin tietää että miten nämä kissan omistajat (jotka päästävät ne vapaaksi kulkemaan) valvovat ettei kissa mene esim. lasten leikkipaikoille?? Meilläki on tässä heti lähellä koulu niin minkä eron se kissa tekee, että jaahas, tuonne ei saanukaan mennä ja tuonne saa!! :/ Jos ne kulkee meidän pihassa vapaana niin kyllä ne varmaan kulkee myös tuossa 20m päässä koulunpihassaki...

Kyllä se kissojen irti päästäminen on vaan laiskutta ja sitä ajattelutapaa, että ku ennenki on saanu irti mirrit olla niin saahan ne nytki. Ne mitään kellekään tee. Onhan niitä luonnossaki eläimiä jotka liikkuu vapaana ja levittää tauteja jne jne Huoh!! Kumma kyllä ku en oo nähny meidän hiekkalaatikkolla vielä yhtään jänistä paskalla mutta kissan kyllä ja useamman kerran!

Vierailija
56/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten valvovat kissojaan etteivät mene leikkipaikoille ja uimarannoille ym. Jauhetaan vaan että lain mukaan saa olla vapaana. Lain mukaan siis pitää tietää missä kissa liikkuu vapaana. Ja voin väittää että jos kissa on tunninkin vapaana itsekseen ulkona niin eihän omistajalla ole hajuakaan missä on käynyt ja mitä tehnyt!!! Vai onko niillä kaikilla gps-pannat tai jotain, enpä usko. Taitaa olla liian kallista ihmisille joilla ei ole varaa järjestää kunnon ulkoilutarhaa kissoilleen.

Vierailija
57/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei kissat sais kulkee vapaana ku turkulaisetki saa...

Vierailija
58/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissalle sopivat puitteet eli iso tontti taajama-alueen ulkopuolella. Ja saattaa tuo käydä tontin rajojen ulkopuolellakin mutta ei takuulla naapurien pihoilla.

Vierailija
59/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo järjestyssääntöhän muistaakseni koskee vaan taajama-alueella eli eikös haja-asutusalueella saa kissat olla muutenki vapaammin irti?

Vierailija
60/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät myyrät ja hiiret loitolla, hyödyllisiä otuksia siis.

en oikein usko tuota että kukkapenkkejä kuopisivat, ainakaan en ole koskaan nähnyt, että niin tekisivät. hiekkalaatikkoon kyllä menevät, meillä onkin laatikossa kansi, niin ei muutkaan eläimet sinne pääse.

naapurin kissa kulkee vapaana, eikä se minua ainakaan haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan