Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok että kissat hiimailee vapaana ulkona?

Vierailija
03.10.2008 |

Saako teidän mielestä kissat juoksennella vapanaa ulkona?

Laitontahan se on, mutta onko se teidän mielestä ok?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissa kulkee vapaana. Saisi kulkea melkoisen matkan, jotta löytäisi lasten leikkipaikan (jonkun muun kuin meidän), uimarannan tai torin...

Vierailija
2/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on 2 kissaa, mutta ulkoilevat remmissä. Vituttaa kukkapenkkeihin päästettyjen kissojen OMISTAJAT (kissahan ei tiedä ettei se sais meidän lasten hiekkalaatiokolle tulla kakalle, mutta omistajien pitäis tietää)!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkäs teet kun omistajat eivät ole samaa mieltä. Ja ei auta sanominen.

Vierailija
4/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista säädetään kuitenkin erikseen 14 §:n 2 momentissa. Kissoja ei saa päästää seuraaviin paikkoihin: ..."kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle"...

Vierailija
5/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku varmistaa tän??

Mua kyrpii ihan kybällä ku täällä päin liikkuu pari kissaa jotka kulkee meidän pihassa, muutamia kertoja oon nähny ne hiekkiksellä ja pari kertaa meidän kuistilla ja erään kerran tuon kuistilta yllättämisen jälkeen oli hiekkajäljet kuistilla olevien vaunujen sisällä... :( Että kiva kiva.

Ei oo vaan mitään tietoa kenen ne kissat on. Pahinta on, että ukko on yrittäny joskus loukuttaa niitä (ts. tappaa) vaikka kuinka oon koittanu puhua järkeä että ne on jonku lemmikkejä, mutta sitä veetuttaa niin paljon se että ne kuseksii hiekkikselle ja käy vauvan vaunuissa. Ja tätä on siis tapahtunu jo parin kesän aikaan. Talvella niitä ei niin näy.

ap

Vierailija
6/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole laitonta.

Ja ne keitä häiritsee ne kissan ulosteet ja muut jätökset, niin todennäköisesti ovat kuitenkin "puhtaampia" kuin villien eläinten, joita ei ole edes rokotettu. Juokseehan niitä jäniksiäkin joka paikassa eikä tunnu haittaavan :o

Vierailija
7/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei itsellä ole mitään eläimiä mutta:

kertaakaan ei ole KISSA käynyt kukkapenkissä, kasvihuoneessa eikä hiekkkalaatikolla, vaikka tässä kulkee pari kattia vapaana. Tassunjäljet vaan näykyy talvella kun ne on kävelleet pihan yli.

Sen sijaan muutamakin naapuri paskattaa KOIRAANSA IHAN NARUN PÄÄSSÄ meidän pihaan. Pahimmillaan on pökäle väännetty lasten lelujen viereen. Joillain näistä tyypeistä on kyllä muovipussi taskussa, jota ne rapistelevat ohikulkijoita hämätäkseen vähän, mutta jos ohikulkija ei pysähdy vahtimaan, se pussi jää taskuun ja paska tielle.

Ei se ole kiinni eläimen vapaudesta tai kiinni pidosta, eikä kai edes siitä, onko kyseessä koira vai kissa, mutta omistajien pitäisi huolehtia asioista paremmin. Ne kissatkaan ei pasko mihin sattuu, jos niillä on parempi laatikko kotona...

Vierailija
8/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun naapuruston kissat käyttää hänen hiekkalaatikkoaan....paska ja kusi paikkana.

sanoo et hiekka haisee.....

menee ens kesänä hiekat vaihtoon =(.

Sitten ne viel kusee autokatokseen.....

,,,nii ja enkä edes tiedä kenen kissat on......

Vierailija
9/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos miehesi ne loukuttaa (ts. tappaa) hän syyllistyy eläinsuojelurikokseen.

Suojaa ne vaunut verkolla, jos nukutat lastasi ulkona. On siellä muitakin eläimiä liikkeellä, kuin nämä vihaamanne kissat.

Vierailija
10/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin naapurissa sanomassa, että jos vielä kerran nään naapurin kissan pihallamme (paskoo hiekkalaatikkoon ja kusee portaille), niin naapurit tuskin enää kissaansa näkevät. Oli aika tyrmistynyt rouvan ilme, mutta eipähän ole kissaa enää näkynyt. En minäkään käy heidän pihallaan tarpeillani.

Vierailija
11/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ajamassa sen aina pois. Muuten saa mun puolesta liikkua ihan vapaasti.

Vierailija
12/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin naapurissa sanomassa, että jos vielä kerran nään naapurin kissan pihallamme (paskoo hiekkalaatikkoon ja kusee portaille), niin naapurit tuskin enää kissaansa näkevät. Oli aika tyrmistynyt rouvan ilme, mutta eipähän ole kissaa enää näkynyt. En minäkään käy heidän pihallaan tarpeillani.

Vierailija
13/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy naapurin kissa tarpeillaan kukkapenkissä, ajattelin laittaa maanpeittokasvia esteeksi. On niin hienohelma tuo kissa, että tuskin sen jälkeen käy.

Minua ei oikeasti haittaa, välillä se käy sisälläkin meillä. Maailmassa on suurempiakin ongelmia.

kun naapuruston kissat käyttää hänen hiekkalaatikkoaan....paska ja kusi paikkana.

sanoo et hiekka haisee.....

menee ens kesänä hiekat vaihtoon =(.

Sitten ne viel kusee autokatokseen.....

,,,nii ja enkä edes tiedä kenen kissat on......

Vierailija
14/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihminen haluais olla suljettuna sisälle 24/7?

Lapsen hiekkalaatikon VOI peittää, kun sitä ei käytetä.

Kissamme on maalla vapaana ulkona, mutta taajama-alueella vain sisäkissana, tai sitten ulkoilee valjaissa. Itse en halua löytää kissaani autonalle jääneenä, tai kenenkään myrkyttämänä.

Mutta ei mua haittaa naapurien vapaana juoksevat kissat, sääliksi ehkä joskus käy. Just sen vuoksi, että pelkään niiden jäävän auton alle. Mutta hyvä toisaalta että niitä tässäkin alueella muutama kulkee, välikatolla rapisee muutenkin hiiret ihan tarpeeksi.

Ja ennemmin maksan valtiolle sen 25 euroa jokaisesta minun kissani tappamasta talitiaisesta ja vielä vaikka 20 euroa jokaisesta kissani pyydystämästä rotan poikasesta tai hiirestä, jos valtio takaa minulle sen, että kukaan hullu ei ammuskele minun perheenjäseniäni tuolla kouluissa ja kaduilla, tai kukaan rattijuoppo ei aja minun lapseni päälle koulutiellä. Mielestäni yhteiskunnassamme on suurempiakin ongelmia, kuin naapureiden vapaana olevat kissat.

Vierailija
15/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihminen haluais olla suljettuna sisälle 24/7?

Lapsen hiekkalaatikon VOI peittää, kun sitä ei käytetä.

Kissamme on maalla vapaana ulkona, mutta taajama-alueella vain sisäkissana, tai sitten ulkoilee valjaissa. Itse en halua löytää kissaani autonalle jääneenä, tai kenenkään myrkyttämänä.

Mutta ei mua haittaa naapurien vapaana juoksevat kissat, sääliksi ehkä joskus käy. Just sen vuoksi, että pelkään niiden jäävän auton alle. Mutta hyvä toisaalta että niitä tässäkin alueella muutama kulkee, välikatolla rapisee muutenkin hiiret ihan tarpeeksi.

Ja ennemmin maksan valtiolle sen 25 euroa jokaisesta minun kissani tappamasta talitiaisesta ja vielä vaikka 20 euroa jokaisesta kissani pyydystämästä rotan poikasesta tai hiirestä, jos valtio takaa minulle sen, että kukaan hullu ei ammuskele minun perheenjäseniäni tuolla kouluissa ja kaduilla, tai kukaan rattijuoppo ei aja minun lapseni päälle koulutiellä. Mielestäni yhteiskunnassamme on suurempiakin ongelmia, kuin naapureiden vapaana olevat kissat.

Eikö näitä kissanvihaajia oikeasti kiinnosta nurkissa pyörivät hiiret, rotat, päästäiset, oravat, linnut (joissa saattaa olla aika paljonkin eri sairauksia), jänikset, siilit jne. Vai onko niiden jätökset jotenkin mukavampia ?

Vierailija
16/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia mikä pikkasen hirvittää, niin pelkään meidän koiran puolesta. Ei se kissa ole koskaan kimppuun käynyt, mutta sähisee vihasesti. Meillä on niin tauno koira että se ei edes tajua pelätä sitä kissaa.

Sisälle sillä kissalla ei ole mitään asiaa, meillä on kissa-allergisia perheessä.

Mutta joo, ei mua haittaa vaikka se välillä tossa pihalla käy kääntymässä.

Vierailija
17/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen autolla liikenteessä.

Ja naapuri on oikein antanut luvan, että heidän kissaansa saa heittää kivellä, jos se tulee meidän pihaan.. niin että mies nykyään keräilee kiviä ovenpieliin ja harrastaa tarkkuusheittelyä ihan viikottain.

Mä en tajua, että ihminen jota noin vähän oma lemmikkinsä kiinnostaa, ei samantien vie sitä piikille. Selittäisikö joku?

Vierailija
18/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käy kusemassa ja paskomassa naapurin kukkapenkkiin niin se on sitten ihan hirveen kauheen kamalaa??

Voisko joku nyt ystävällisesti selittää mulle mikä ero näissä kahdessa on?

Eli koira on pahempi kuin kissa...

Vierailija
19/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sulle ole tullut mieleen tai oletko miettinyt, montako kissaa on käynyt ihmisen päälle niin, että ihminen on saanut siitä jotain vakavia vammoja? Montako koiraa on käynyt ihmisen päälle niin, että ihminen on siitä saanut vakavia vammoja?

Tämän päivän iltalehdessä juuri kerrottiin (verkkosivuilla), kuinka 2-vuotias poika taistelee yhä elämästään tehohoidossa yliopistollisessa sairaalassa, kun koira hyökkäsi päälle. Jos kissa olisi hyökännyt, olisiko poika sinun mielestäsi tehohoidossa? Ja olisiko kissa koskaan hyökännyt?

Meidän kissamme väistää vauvaamme. Samoin en ole ikinä kuullut, että ihminen kissaa pelkäisi, tai että kissa olisi ihmisen kimppuun hyökännyt.

t. kirjoittaja nro 16

ja käy kusemassa ja paskomassa naapurin kukkapenkkiin niin se on sitten ihan hirveen kauheen kamalaa??

Voisko joku nyt ystävällisesti selittää mulle mikä ero näissä kahdessa on?

Eli koira on pahempi kuin kissa...

Vierailija
20/93 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa voi jäädä auton alle tms.

Vanhempieni naapureista (okt-alue) kahdella on kissa joka liikkuu ulkona. Ensin oli vaan toisella, ja tämä toinen naapuri kirosi yhdessä äidin kanssa kun se kissa kuseksi terasseille, paskoi kukkapenkkiin jne. Merkkasi reviiriä vanhempieni ostamaan pieneen havupuuhun niin usein että puu kuoli. No, tämä toinenkin naapuri sitten hankki kissan, ja _alkoi_ _pitää_ _omaansakin_ _vapaana_! Äidilleni vielä sanoi kun tämä huomautti kissasta pihallaan:"MUtta kun meidän Missu niin tykkää teidän nurmikosta". Voi tyhmyyden ylistys! Naapurin mies antoi luvan häätää kissan vanhempini pihalta (häntäkin ärsytti vaimonsa toiminta), ja kerran isä sitten meni puutarhaletkun ja sellaisen suihkusuutimen (jolloin vesi ei siis tule hirveällä paineella) kanssa ja suihkutti sen Minnus litimäräksi, juoksi vielä perässä pihan reunaan asti ja lopetti kun katti oli pihan ulkopuolella. Eipä tullut toiste, naapurin rouvan mietteitä mutta mies nauroi jutulle pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän