Mistä nykyinen lempikahvikuppisi on ostettu/saatu?
Mun lempikissamuki on ostettu pakkallisesta Tigeristä. Onneksi kerkesin ostaa niitä kaksi, ennenkuin koko kauppa suljettiin meidän kaupungista.
Kommentit (38)
Sain sen mennessäni viimeiseen työpaikkaani, josta myöhemmin jäin eläkkeelle.
Heillä oli valikoima erilaisia kahvimukeja ja kuppeja, joista sain valita mieleiseni. Arabian Illusian valitsin. Siitä juon aamukahvini joka aamu edelleen.
Prismasta ostin meille Oiva Toikan lintuset-mukit muutama vuosi sitten. Sopivan kokoinen, ei liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Prismasta ostin meille Oiva Toikan lintuset-mukit muutama vuosi sitten. Sopivan kokoinen, ei liian iso.
Muki siis LINTUNEN.
Pienestä norjalaisesta kyläkaupasta.
Mulla ei ole lempimukia ja kaikki mukini olen ostanut ihan itse.
Kaikki eripariset keräilyerät hävitin edellisessä muutossa vuonna 2005, ehkä vähän tylsää mutta silmä lepää.
Ostin sen Kankaanpään Kierrätyksestä.
Tää on isoäitini serkun jäämistöstä, tavallinen Arabian kahvikuppi, ikää varmaan jotain 80 vuotta ja edelleen ihan toimiva.
Ica Max-tavaratalosta Haaparannalta on kukkakuvioinen iso kahvimuki ja toinen lempparini Lapin aiheella on Karesuannosta Ruotsin puolelta pienestä kyläkaupasta.
Omani on Tallinnan Rahva Raamat -kirjakaupasta.
Toisen lempimukini voitin aikoinaan yliopistolla luennolta, oli palkintona jostain kyselystä luennon alussa.
Piisamirotta-muki, jonka sain äidiltäni joululahjaksi.
Mun lempikahvimuki on Lena Frubergin kuvittama heppamuki, jonka sain entiseltä työkaverilta. Siihen mahtuu pieni pressopannullinen kahvia, joten käytän sitä aina, kun juon kahvia. Mutta mun lempimuki on joku muumimukeista, ehkä Mörkö. Muumimukeista juon teet ja muut kuumat juomat.
Neste huoltamolta. Unohtui käteen kun ulkoterassilla join kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Mun lempikahvimuki on Lena Frubergin kuvittama heppamuki, jonka sain entiseltä työkaverilta. Siihen mahtuu pieni pressopannullinen kahvia, joten käytän sitä aina, kun juon kahvia. Mutta mun lempimuki on joku muumimukeista, ehkä Mörkö. Muumimukeista juon teet ja muut kuumat juomat.
Ai niin, ja mulla on kaksi Mörkö-mukia, josta toisen olen saanut varmaankin vanhemmiltani joululahjaksi ja toisen pikkuveljeltäni. Kun asuttiin mieheni kanssa ulkomailla, meillä oli mukana mulle Mörkö-muki ja -kulho ja miehelleni Haisuli-muki ja -kulho, joten just tuo Mörkö on erityisen muistorikas. Se on myös tummansininen, ja tummansininen on lempivärini sisustuksessa.
Muistaakseni kuopiolainen keramiikkapaja, joka valmisti 90-luvulla kettukuvioinnilla olevaa astiasarjaa.
Niin unohdin kertoa, että kaikki itse ostettuja Stockalta ja Indiskasta.