Kuolema ruvennut pelottamaan
Että mitenhän sitä sen itse kohtaa, siis oman kuolemansa, missä, miten ja milloin.
Ahdistaa.
Kommentit (28)
Mua ei kuolema haittaa eikä pelota pätkääkään. Siihen loppuu kaikki kärsimys ja ikävä.
Kuolemaan johtavat vaiheet ja kituminen on sitten eri juttu.
T. Ateisti
Minkä sortin viiniä siellä portin toisella puolen oikein tarjoillaan? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Minkä sortin viiniä siellä portin toisella puolen oikein tarjoillaan? 🤔
Parasta laatua. Jokaisella on viinitarha. Jesaja 65. luku.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikeastaan pelkää kuolemaa, mutta kuolemista kyllä. Siis sitä, että mikä minut tappaa. Pitääkö kärsiä pitkään kovista tuskista tai muuta kamalaa. Toivottavasti ei. Olisi hyvä, jos olisi oikeasti eutanasiamahdollisuus. Vaikka joku pilleri, jonka avulla nukahtaisi pois. Ei tarvitsisi murehtia tällaista, kun tietäisi, että on takaportti lempeämmälle lähdölle.
Juurikin tuon mainitsemani kokemuksen ym myötä minulle on tullut selväksi, että en aio jäädä kärsimään ja odottelemaan pois pääsyä, jos niikseen on. Jokin syöpä joka terminaalivaiheessa tai ei toivoa paremmasta, ALS yms niin ehei, oman käden kautta lähtisin ellei tähän maahan eutanasiaa olisi silloin aikaiseksi saatu. Tai matkustaisin maahan jossa avustetun pois pääsyn saisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilla Jeesusta sydämeen Hän vie pelon pois.
Siunausta!
Enpä tiedä mitä uskonasioista ajatella.
En varsinaisesti usko, mutta toivon, että nuorena kuollut vanhempani "näkee" lapseni, ei kerennyt kauaa heille usovanhempi olla.
Ap
Kyllä te kaikki vielä näette toisenne. Jaksat vaan uskoa ja luottaa. Tsemppiä sinulle kovasti <3
Vierailija kirjoitti:
Rukoilla Jeesusta sydämeen Hän vie pelon pois.
Siunausta!
Kaikki tutut jotka ns. uskovia vasta peloissaan onkin. Isoäitini esimerkiksi on kulkenut seuroissa 80-luvulta lähtien. On tosi ahdistunut ja peloissaan nyt kun alkaa olla viimeiset vuodet meneillään. Olen ihmetellyt asiaa koska aina kaikki toitottaa että uskovien ei tarvitse pelätä. Aina pitäisi kuitenkin jonkun istua mummon vieressä juttelemassa ja viihdyttämässä, muutoin vajoaa synkkiin ajatuksiinsa. Isoisäni sen sijaan on vasemmistolainen ateisti ja tyynesti kuin buddha suhtautuu kuolemaan. Joka päivä on hyvällä tuulella ja iloinen elämästä, lapsista, lapsenlapsista ja lapsenlapsenlapsista sekä kiinnostunut kaikesta mahdollisesta pikkulinnuista alkaen. Antanut itsellekin paljon ajattelemisen aihetta ja olen joskus miettinyt kirkosta eroamista. Jumala kun ei ole niissä seinissä ja seremonioissa.
USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ANTAA IKUISEN ELÄMÄN. MUTTA MISSÄ . TÄÄLÄÄ LUHISTUVASSA MAILAMASSA VAI TAIVAASSA
Sinulla on aika paha olla. Etkä ole ollenkaan sinut elämän loppumisen suhteen.
Ap