Irtisanoutuminen vakituisesta työstä hoitovapaalla (lomarahat ym)
Eikös hoitovapaallakin saa irtisanoutua omasta vakituisesta työstään. Mitenköhän sitten lomarahat ym menee? Minulla on saamatta edellisen kauden lomarahat ja sitten viime kesänä tein 4 kuukautta töitä samassa yrityksessä määräaikaisessa työtehtävässä josta tuli lomapäiviä siis 4x2,5pv. Jos nyt irtisanoudun, miten minulle maksetaan nämä rahat. Olen kuullut joskus jostakin että se lomaltapaluuraha jää saamatta, koska työhön ei enää palata normaalisti, vai pitääkö minun mennä takaisin joksin aikaa että saan kaikki rahat. Kuka tietäis tai mistä voisin ottaa asioista selvää.
Olen ryhtymässä yrittäjäksi ja rahatt tulisivat nyt yritystoimintaani varten. Lisäksi en nää soveliaaksi hoitaa omaa yritystä ja olla vakituisesta toimestani hoitovapaalla..vaikka pystynkin tulevaa työtäni tekemään kotoa käsin ainakin aluksi eikä lapsi mene hoitoon
Kommentit (2)
Itse irtisanouduin juuri hoitovapaalla, lomarahoja en saanut. Kannattaa kysyä asiaa liittosi lakimieheltä.
Jos kuulut liitton, niin kysäise asiaa sieltä. Muutoin voit kysellä paikalliselta työsuojelupiiriltä suoraan (voit tarkistaa soittoajat netistä: www.tyosuojelu.fi) tai soittaa niiden valtakunnalliseen neuvontanumeroon, joka tosin on kallis.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/neuvontapuhelin