Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aleksi Raudasoja: rintasyöpä tutkimukset ovat turhia ja kalliita

Vierailija
01.10.2026 |

Koska joskus rintasyöpä kehittyy niin hitaasti ettei sitä kannata turhaan hoitaa ja joskus rintasyöpä on niin aggressiivinen että potilas kuolee kuitenkin miksi sitä tutkia. Jos tutkimukset lopetetaan Raudasoja säästää rahaa. Toivottavasti tätä ei hoideta. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kalseaksi alkaa mennä meno. Rikollisille ei anneta asianmukaisia rangaistuksia koska vankilat on täynnä eikä haluta rakentaa uusia ja terveysongelmia ei tutkita ja hoideta, koska "turhaa", kuollaanhan sitä johonkin muutenkin. Kohti kokoomuksen unelmayhteiskuntaa ollaan menossa, jossa rikkaat asuu omissa linnakkeissa ja saa parhaan mahdollisen hoidon yksityiseltä tai ulkomailta. Muista ei niin väliä, ovat pelkkiä halpatyövoimalla helposti korvattavia orjia.

Terveydenhuollon resurssit ovat rajalliset. Se turha hoito on aina jostain muusta pois. 

Tätähän ei normitantta tajua eikä ymmärrä. Jos nuokin rahat kohdistettaisiin riskiryhmiin, niillä saataisiin todennäköisesti huomattavasti enemmän terveitä elinvuosia samalla rahalla.

Vierailija
42/46 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttavaa. Oikeistolaiset mielipiteet pitäisi kieltää kuten rasismi ja seksismi. Ne epäinhimillistävät ihmisiä. Tuollaiset saavat raivotrollata rauhassa. 

Äitini kuoli hoitamattomaan rintasyöpään. 

Syöpäjärjestö lisäisi seulonnat 46 vuotiaista lähtien. Kannatan. Olen juuri sen ikäinen ja pelkään että saan itsekin rintasyövän. 

Jos hirveästi pelottaa, sen kun varaat ajan. Ei ne mammot mitään maltaita maksa. Jos esim. suvussasi on tavallista kuolla rintasyöpään, on jopa järkevää käydä mammoissa jo hyvissä ajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän puhuu täyttä totta. Vanhoja akkoja on liikaa. 

No hei, lopetetaan eturauhasyövän seulonnat ja hoidot, koska miehiä on liikaa. 

Katos, osaan minäkin olla "miesvihainen". 

Eturauhassyövän seulonnoista on saatu juurikin se tulos, että ne kannattaisi lopettaa. Toisaalta miehet hakeutuvat oireiden perusteella hoitoon paljon laiskemmin kuin naiset, joten heidän kohdallaan voi olla perustellumpaa ylidiagnosoinnista ja muista elämänlaatukustannuksista huolimatta seuloa ainakin aika ajoin. Toki järkevimmästä menetelmästä on paljonkin keskustelua, PSA ei ole se, mutta se on halvin.

Vierailija
44/46 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sanoo itse sijaitsevassa muurahaisoesään. .uutta rintasyöpä tutkimukset maksaa 2 milj ja R perustelee tutkimukset turhiksi. Joka tapauksessa naiset kuolee miksi tutkia. Oli Mehiläisen lääkäri.

Myös eturauhassyöpähoidot ovat tuhlausta.

Orpohan sanoi että kokoomus ei leikkaa kukkarostasi.

Vierailija
45/46 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin iso ongelma on se, kuinka moni jättää menemättä ilmaiseen tutkimukseen. Olin itse espoolaisena elokuussa, seulonta oli yksityisellä lääkäriasemalla ja peräti lauantaina, eli ei sotkenut töitä. Menin aulatilaan, siellä ei ollut ketään. Hoitaja kävi huutelemassa minua edeltänyttä henkilöä, ei ollut paikalla. Lopulta pääsin itse tutkimukseen ennen omaa aikaani, hoitaja kertoi että aamu oli ollut hyvin hiljainen. Kun lähdin pois, olin edelleen yksin koko paikassa, eli  minua seurannut henkilökään ei ollut tullut. Ilmeisesti kuitenkin hyvinvointialue maksaa kaikista ajoista koska henkilökunta oli kuitenkin varattu? Jäin miettimään kuinka monta prosenttia päivän tutkittavista tuli paikalle, olikohan edes kolmannes?

Vierailija
46/46 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Sanoo itse sijaitsevassa muurahaisoesään. .uutta rintasyöpä tutkimukset maksaa 2 milj ja R perustelee tutkimukset turhiksi. Joka tapauksessa naiset kuolee miksi tutkia. Oli Mehiläisen lääkäri.

Sijaitsevassa muurahaisoesään? Jestas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan