Aleksi Raudasoja: rintasyöpä tutkimukset ovat turhia ja kalliita
Koska joskus rintasyöpä kehittyy niin hitaasti ettei sitä kannata turhaan hoitaa ja joskus rintasyöpä on niin aggressiivinen että potilas kuolee kuitenkin miksi sitä tutkia. Jos tutkimukset lopetetaan Raudasoja säästää rahaa. Toivottavasti tätä ei hoideta.
Kommentit (46)
Rintasyöpätutkimukset on yhdyssana.
Kokoomukselle terveydenhuollon olemassaolo on rikollista ja pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sanoo itse sijaitsevassa muurahaisoesään. .uutta rintasyöpä tutkimukset maksaa 2 milj ja R perustelee tutkimukset turhiksi. Joka tapauksessa naiset kuolee miksi tutkia. Oli Mehiläisen lääkäri.
Myös eturauhassyöpähoidot ovat tuhlausta.
Tottahan tuo on. Se on loppujen lopuksi suht pieni määrä tapauksia, joissa hoito on sekä välttämätöntä, että hyödyllistä. Suuri osa syöväksi luokiteltavistakin on sellaisia, että eivät lähetä etäpesäkkeitä, ja kasvavat paikallsiesti hyvin hitaasti. Siellä voisivat kasvaa rauhassa loppuiän, eivätkä aiheuttaisi henkilölle mitään ongelmia. n
Hän puhuu täyttä totta. Vanhoja akkoja on liikaa.
Asiantunyija puhuu. Ja puhuu mitä sattuu.
Tuolla perustelulla palokuntakin voidaan lopettaaa. Luotetaan palohälyttimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sanoo itse sijaitsevassa muurahaisoesään. .uutta rintasyöpä tutkimukset maksaa 2 milj ja R perustelee tutkimukset turhiksi. Joka tapauksessa naiset kuolee miksi tutkia. Oli Mehiläisen lääkäri.
Eturauhassyöpätutkimukset ja hoidot vasta turhia ovatkin, koska 95% tuota syöpää potevista ei ehdi kuolla siihen vaan joku muu tauti vie ensin.
Miehetkin voivat sairastua rintasyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Hän puhuu täyttä totta. Vanhoja akkoja on liikaa.
Itse olen työikäinen akka ja ole tosi iloinen, että syöpäni huomattiin ajoissa ja saan siihen parasta.mahdollista hoitoa.
Ei ne vanhat litistystutkimukset kovin tehokkaita olleet. Naisten rinnoissa on kaikenlaisia myhkyjä ja turvotutuksia ainakin ennen vaihdevuosia ihan luonnollisestikin,
Tekoälyllä saadaan nykyisin paljon parempi ja tarkempi tulos.
Mää loukkaannuin vähän, kun olin matkalla ja olivat soittaneet jostain peruutuspaikasta, enkä vastannut puhelimeen, silloin ei ollut mitään vastaajia tms.
Se rouva kettuili niin pahasti, että en ollut ollut juuri silloin vastaamassa puhelimeen, kun olisi peruutusaika ollut, että päätin että enää tuppaannu.
Mun sukulaisellani oli jotain näkynyt siinä litistyksessä, sitten hän odotti aikaa koepalan ottoon ja sitten vielä pelkäsi kuukauden, ennen kuin ilmoittivat, että ei ollut syöpää.
Eiköhän nykyisin ainakin toivottavasti ole jo paremmat menetelmät tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin Aleksin mul kun tutkiminen ja hoito. Saa rauhassa mädäntyä ja tippua pois.
Meidäthän valmisteltiin muutama kuukausi sitten tällaisten uutisten tuloon kun mediassa kerrottiin, että pitäisi turhia lääketieteellisiä tutkimuksia ja toimenpiteitä poistaa ja niin ovat tehneet jotkin pohjoismaat jo.
Luulen, että tämän kaltaisia tutkimuksia tulee enemmänkin ja on tärkeää että kehitetään ja löydetään edullisia tapoja massatutkimuksiin. Niin kauan kun ei ole edullisempaa tapaa niin tällainen tutkimus on melko raflaava avaus.
Eikös siis tuossa ollut pointtina se, että seulonta on kalllista suhteessa siitä saatuihin hyötyihin. Eli aggressiivisisesti etenevien rintasyöpien kohdalla yleensä seulonnalla ei saada juurikaan lisäaikaa reagoida ja toisaalta taas hitaasti etenevien kohdalla suurin saatu tulos on, että ihminen on vain kauemmin tietoinen rintasyövästä.
Suurin ongelma naisten syöpien kohdalla on edelleen se, että ne diagnosoidaan ensin mielenterveysongelmaksi ja tämän takia hoito viivästyy.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että näin ontuva analogia on saanut noin paljon yläpeukkuja. Eihän kukaan ole kyseenalaistanut hoitoa (eli sitä palokuntaa), vaan seulonnoista saadun hyödyn.
tuttavani sairastui aggressiiviseen rintasyöpään ja se todettiin nimeomaan mammografian ansiosta. Selviämisenusteet eivät luvanneet kovinkaan hyviä mahdollisuuksia jäädä eloon, mutta nin hän vain jäi eloon ja parani koko syövästä. Ainakaan hänen kohdallaan mammografiatutkimus ei ollut turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että näin ontuva analogia on saanut noin paljon yläpeukkuja. Eihän kukaan ole kyseenalaistanut hoitoa (eli sitä palokuntaa), vaan seulonnoista saadun hyödyn.
Onko tutkittu, voiko liian tiheään tehdyt röntgenkuvaukset lisätä riskiä, pieniä säteilyannoksia, mutta liian tiheään? Pitäisikö tutkia, kuinka monta mammografiaa tehty ennen syövän löytymistä?
Olin itse alkuvuodesta mammografiassa. Parin lisätutkimuksen jälkeen sain tiedon että löydös ei ollut pahanlaatuinen. Olen todella kiitollinen että se kuitenkin tutkittiin!
Vierailija kirjoitti:
Joo, moni talo palaa korjauskelvottomaksi joka tapauksessa. Kivijalan voisi kuitenkin säästää jos palokunta ei sitä kastelisi.
Nykykäytännöllä joudutaan purkamaan palaneista taloista läpimäräksi kastellut kivijalatkin pois ja rakentamaan kaikki alusta asti uudelleen.
Voi mitä tuhlausta palokuntien ylläpitäminen onkaan.
Oikeastaan kaikki julkiset palvelut voidaan poistaa.
Jokainen kuolee joskus. Mihin siis terveydenhoitoa tarvitaan. Se voidaan siis poistaa kaikilta.
Teiden ylläpitäminenkin on täysin turha kulu. Kermaperseet voivat opetella kävelemään, niin loppuu teiden ja katujen tarve täysin.
Näin rakennetaan oikeaa oikeistolaista hyvinvointia.