Käytiin miehen kanssa yhdessä terveystarkastuksessa. Miehen tulokset hyvät minun taas huolestuttavat.
Mies on 47 vuotias 180cm/69kg. Hän liikkuu lähes päivittäin, juoksee jopa 10-20km lenkkejä. Tekee fyysistä työtä ja syö super terveellisesti, tekee ruokansa itse, syp vihanneksia yms.
Hänellä oli super hyvät verenpaineet, sokerit priima kunnossa, verikokeet kaikki viitearvojen sisällä.
Minä taas olen 44v nainen 162cm/118kg.
Minä en liiku ollenkaan ellei sähköpyöräilyä lasketa.
Poljen sähköpyörällä päivässä n. 2km, joka on työmatkat edes takaisin, teen toimisto työtä, syön roakaruokaa päivittäin, juon litran tuoremehua päivässä, 1.5l litraa limonadia.
En syö vihanneksia juuri yhtään, koska en pidä niistä.
Kun mies tekee omia ruokia niin saatan tilata woltin kautta pizzan tai hampurilaisaterian, syön myös itse tehtyjä ranuja melkein aina jos teen voileipiä eli päivittäin (iltapaloilla ja välipaloilla) voi leipäni sisältävät ainakin kahta eläinkunnan tuotetta, majoneesia, margariinia ja juustoa.
Laitan oikeastaan majoneesia melkein kaikkeen suolaiseen ellei jotain pikkusyötäviä lasketa.
Syön töissä paljon vakmisruokia tai oikeastaan päivittäin.
Aamupalat kotona jätän väliin.
Olutta kuluu iltaisin likaa arkisin 6-12 tölkkiä ja viikonloppuna juon kunnon kännejä.
Minun kolesterolit ovat ihan järkyttävän korkeat, samoin sokerit, verenpaine, hemohlobiini on alhainen, maksa-arvot koholla, leukosyytit koholla.
En tiedä miten onnistuisin muuttamaan elämääni tätä on jatkunut jo yli 10 vuotta.
Kommentit (28)
Haluaisiko miehesi tehdä sinullekin ruokaa ja opettaa tekemään terveellistä ruokaa? Voisitte myös lenkkeillä yhdessä kävellen?
Lääkäri ei kuitenkaan kirroosia vielä löytynyt vaan pelkän rasvamaksan ja arvojen kohoaminen johtuu liiasta juomisesta.
Pitäisi laskea, kun lopettaa.
Ap.
Tiedät mitä tuolla elämäntavalla tulee käymään.
Eli nyt elämäntaparemontti.
Se alkaa huomenna👍
Enempi yllättynyt olen siitä, että miehesi on edelleen sun kanssa yhdessä, kuin siitä, että kaivat kuoppaasi syvemmäksi tuolla elämäntavalla. Itse en kyllä terveellisesti elävänä ja paljon liikkuvana ihmisenä pystyisi tuollaiseen suhteeseen. Varsinkin, kun Alkoa kuluu noin paljon. Pyydä mieheltä apua.
Tuosta voi päätellä, että kummalla on korkeampi älykkyysosamäärä ja se ei ole sinulla.
Voitko joko jatkaa kuten tähän asti tai tehdä asialle jotain. Painosi lähtee varmaan tippumaan jo sillä, kun lopetat roskaruoan ja kaljan juomisen. Rasvamaksa ja veriarvot lähtevät paranemaan. Ei tarvitse aloittaa himoliikuntaa. Aloita kävelyllä ja aja tavallisella pyörällä. Ei 2km työmatkaan sähköpöyrää tarvi. Tsemppia ja rohkeutta muutoksen tekemiseen. Kun tulosta alkaa tulla niin se kannustaa jatkamaan!
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei kuitenkaan kirroosia vielä löytynyt vaan pelkän rasvamaksan ja arvojen kohoaminen johtuu liiasta juomisesta.
Pitäisi laskea, kun lopettaa.
Ap.
Älä nyt viitsi. Huono provo
Apn tarina ei voi olla totta. Eihän apn mies voi elää noin lihavan vaimon kanssa. Täysin keksitty juttu, ja huono sellainen.
Ihme, että olet ylipäätään hengissä noin pitkään jatkuneiden ja noin huonojen eli tapojen jälkeen.
Oisko niin että ap on mies joka yrittää syyllistää naisia????
No tuota nyt ei usko kukaan. 12 tölkkiä olutta joka arki-ilta ja siitä aamuksi töihin? Ja vielä tuohon päälle 2,5 litraa mehuja? Melkoinen nesteytys sulla. En varmaan jaksaisi syödä koko päivänä, jos joisin noin paljon. Tuskin kukaan voi oikeasti elää niin kuten kuvattu.
Oho, aikamoista. Hyvää tuossa ainakin, että on helppo keksiä pieniä muutoksia, joilla voisit päästä alkuun. Jos siis edes oikeasti haluat.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisiko miehesi tehdä sinullekin ruokaa ja opettaa tekemään terveellistä ruokaa? Voisitte myös lenkkeillä yhdessä kävellen?
Ei voida. Mies saattaa kuulemma tappaa minut lenkillä.
-ap
No siis oliko tässä jotain yllättävää elintapanne huomioon ottaen?
Jos meinaat kirjoittaa naisena, niin yritä olla edes uskottava. Tarinasi on varmaan tota elintapojesi osalta, muttei siltä että olisit nainen ja suhteessa kenenkään kanssa.
0/5, pointti oli varmaan se että käänsi sukupuoliroolit toisinpäin. Aika moni mies nimittäin lähes täyttää nuo kriteerit. Mutta ne ei kyllä käy tk:sssa mittauttamassa arvojaan. Eli -0/5 provo kaikenkaikkiaan.
Juon olutta joka päivä useita annoksia 😭. 6-12 tölkkiä.
Ap
Ps. Liikaa on., Jatkunut jo pian 10 vuotta.