Miksi sosiaalityöntekijää ei arvosteta kuten lääkäriä?
Kommentit (55)
No mä en arvosta suurinta osaa lääkäreitä lainkaan. Harvaa osaavaa senkin edestä.
Siis ei todellakaan ole lääkärillä ja sossuilla sama koulutus. Sairasta edes väittää noin. Eiköhän suurin osa sossuista ole jotain sosionomeja, jollaiseksi pääsee ny kuka tahansa opiskelemaan jos osaa aakkoset.
Sosiaalityöntekijät ovat pilanneet maineensa eivätkä todellakaan ole verrattavissa lääkäreihin. Ehkä opettajiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki käyvät lääkärissä, sossun luona vain pieni vähemmistö.
Pieni vähemmistö? Melkein miljoona suomalaista vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt 40 vuoteen lääkärissä.
Sosiaalityö on yksi yliopiston helpoimmista pääaineista, lääkis sentään keskitasoa tai vähän sen yli.
Ai miksi. Lääkärit yleensä edes yrittävät auttaa mutta lasusossut pilaavat lasten ja nuorten sekä heidän vanhempiensa elämän turhilla huostillaan, valehtelevat ja vääristelevät tekstejään niin että varmasti kunnianloukkaussyytteet paukkuisivat jos käräjille lähtisi. Ei todellakaan ole sossut samassa ravintoketjussa lääkäreiden kanssa.
Itse en ainakaan tykännyt kun sossu eli lasu (joku nuori liika) sanoi tuossa 10 vuotta sitten. että turhaan ihmetellä et asuntoa ei anneta mistään. Ei niitä ole kaikille. Olimme siis hakemassa isompaa vuokra-asuntoa kun lapsia neljä iältään 1-16 ja ssunto 3h-k. Helsingissä oli kuulemma paljon asunnottomia lapsiperheitä.
Hieman haastoin kysymystä enkä ollut vakuuttunut. vastauksista
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityö on yksi yliopiston helpoimmista pääaineista, lääkis sentään keskitasoa tai vähän sen yli.
Tämä. Vastaava kuin joku lastentarhan ope koulutus. Onkohan kumpaankaan mitään karsintaa.
Mun mielestä sossuilla on ihan liikaa valtaa. Monet lapset erotetaan vanhemmistaan ihan turhaa. Yleisesti ottaen sossujen pääomainen työ on tehdä kirjauksia ja etsiä huolenmerkkejä sielläkin missä niitä ei ole. Sepustella tarinoita koneellaan. Eniten siis työskentelevät tietokoneiden ääressä.
Julkisesti annetaan kuvaa kuin työ olisi kiireistä vierailua ja lasten pelastamista palavista taloista ja sankaritekoja. Mutta todellisuus on se että saavat kirjoitella mitä sattuu -ja heidän sanaansa on vaikeampi purkaa kuin murhatuomiota.
Valtaa sossuilla on kyllä paljon! Heidän sanansa on tärkeämpi kuin poliisin tai edes lääkärin asema. He saavat myrkyttää teksteillään ja heidän sanansa painaa paljon. Sitten liittoutuvat keskenään samalle kannalle jos joku saa kiinni valheesta.
Sossut ovat usein itse jostain alkoholistiperheissä kasvaneita ja tahtovat nähdä traumoja ja muuta siellä missä niitä ei ole. Tunnen monta sossua jotka ovat itse traumatisoituneita lapsuudessaan ja tuntuvat olettavan että muidenkin lapsuus on samaa.
Ja suomalaiset sitten tekevät valheellisia lasuja niin paljon, että kostonkierteet jatkuu.
En yhtään ihmettele jos joku lapsi saa tarpeekseen sossuista kun erottaneet perheestään liian varhain..
Molemmat kuvittelevat olevansa jumalasta seuraavia. Ylöspäin. Sossuja suorastaan halveksin, lääkäreitä, joitakin, arvostan.
Lääkäreissäkin on sekalaista sakkia. Rakastavat kylmästi varsinkin ykistyispuolella.
Vierailija kirjoitti:
Millä mittarilla helppoutta mitataan?
Lukenut muutaman kirjan tehnyt niistä esseen ja pitäisi vielä arvostaa lääkärin veroiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt 40 vuoteen lääkärissä.
Etkö edes hammaslääkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sossuilla on ihan liikaa valtaa. Monet lapset erotetaan vanhemmistaan ihan turhaa. Yleisesti ottaen sossujen pääomainen työ on tehdä kirjauksia ja etsiä huolenmerkkejä sielläkin missä niitä ei ole. Sepustella tarinoita koneellaan. Eniten siis työskentelevät tietokoneiden ääressä.
Julkisesti annetaan kuvaa kuin työ olisi kiireistä vierailua ja lasten pelastamista palavista taloista ja sankaritekoja. Mutta todellisuus on se että saavat kirjoitella mitä sattuu -ja heidän sanaansa on vaikeampi purkaa kuin murhatuomiota.
Valtaa sossuilla on kyllä paljon! Heidän sanansa on tärkeämpi kuin poliisin tai edes lääkärin asema. He saavat myrkyttää teksteillään ja heidän sanansa painaa paljon. Sitten liittoutuvat keskenään samalle kannalle jos joku saa kiinni valheesta.
Sossut ovat usein itse jostain alkoholistiperheissä kasvaneita ja tahtovat nähdä traumoja ja muuta siellä missä niitä ei ole. Tunnen monta sossua jotka ovat itse traumatisoituneita lapsuudessaan ja tuntuvat olettavan että muidenkin lapsuus on samaa.
Ja suomalaiset sitten tekevät valheellisia lasuja niin paljon, että kostonkierteet jatkuu.
En yhtään ihmettele jos joku lapsi saa tarpeekseen sossuista kun erottaneet perheestään liian varhain..
Erään sossun lausuntoa kun luin niin mietin käykö hän täysillä vai mistä kumpuaa suoranainen valehtelu ja vääristely. Jos joutuisin itse rekrytoimaan sossuja, niin ainakin lukisin heidän laatimiaan raportteja, koska jos niissä on niin totuudesta vieraantunutta tekstiä, niin...
Sitten ihmetellään että miksi monesti äidit ovat väsyneitä tai miksi lapsia ei haluta hankkia.. ei kukaan enää aidosti uskalla hakea kunnon vertaistukea tai muuta ”kylä kasvattaa meininkiä” kun äidit miettivät että sattuuko nyt olla liian myöhä lenkille että tuleeko siitä jonku naapurin tekemä lasu tai jotain? Ja jossain Espanjassa koko perhe myöhään ulkona ja viiniäkin virtaa jne..
Onkohan jossain tutkimusta että missä maassa valtio puuttuu eniten perhesuhteisiin? Missä huostaanotetaan eniten lapsia? Luulen että Pohjoismaissa tää on kaikista yleisintä. Tässä maailman onnellisimmissa maassa!
Äitinä koen että lapsen menettäminen olisi kamalin asia mitä voi tapahtua. Onneksi en ole menettänyt!
Jotkut ihmiset, jotka eivät ole ikinä joutuneet tämän virkakoneiston rattaisiin, niin elävät kyllä pumpulissa haukkumassa muita perheitä, mutta jos heidän toimintaa tarkastelisi ylhäältäpäin, niin näkisi aika paljonkin ”huolen aiheita” että lapset vaikka liikaa yksin kun joku vanhempi töissä jnejne. Näitä syitä löytyy. Mutta yleensä sossut vain kattoo et ”jaa molemmat vanhemmat töissä, no ei täs perheessä oo ongelmia”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä mittarilla helppoutta mitataan?
Arvosanat, keskeyttämisprosentti (keskeyttämisen syyt), opintoihin käytetty viikoittainen työaika. Tuskin kukaan on keskeyttänyt sosiaalityön opintojen niiden vaikeuden vuoksi toisin kuin esim. DI-puolella.
Sosiaalityöntekijän tehtävä on ottaa lapset huostaan jos hänellä on huoli lapsista. Lasten vanhemmat ja sukulaiset ovat usein perustellusti eri mieltä kyseisestä huolesta, ja siksi eivät arvosta kovinkaan paljon sosiaalityöntekijän toimintaa.