Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun on "vahvan ihmisen" maineessa

Vierailija
30.09.2026 |

ja saa aina kuulla miten vahva sitä on, jaksava, miten hyvä henkinen kantti on ja fyysiset voimatkin niin hyvät. Sitten kun sanoo jollekin ystävälle ettei jaksa, on oikeasti väsynyt, masentunut tms. saa osaksi ihmettelyä, että mikä sua nyt väsyttää ja seuraavalla viikolla koko asia on jo unohtunut. 

Töissä taas saa tehdä paljon enemmän töitä kuin vähemmän jaksavat tai ne joilla on enemmän "pelisilmää" tehdä töitä lungimmin ja jos jossain tarvitaan työpanosta niin tottakai se vahva on se jota kysytään...

Tulee mieleen sanonta "tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä". Mutta mitä sitten kun vain on se jonka niskaan sitä kuormaa kaadetaan? Ajattelin tulevaisuudesta, että haluaisin elämän jossa on mahdollisimman vähän häiriötekijöitä ja kaikenlaiset ruinaajat ja marisijat siivoan pois siitä. Vielä jos saisi itsenäisen yksin tehtävän työn niin a vot. 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sun vapaaehtoinen valinta tehdä töitä niskalimassa. Niskaan kaadetaan tasan niin kauan kuin suostut siihen. Fiksumpi olisi tajunnut, että tuo on työnantajan ongelma, ei sinun.

Mulla ei ole parempaa työpaikkaa tällä hetkellä enkä ole tuolla työpaikalla ainut joka tästä epäreiluudesta kärsii. Janan toisessa päässä on myös ihan työttömyyttäkin eli ei sekään auta ettei "suostu". Esim. miehiltä ei työssäni vaadita samaa kuin naisilta ja tämä on ihme epäkohta. ap

Sulle ei kukaan anna potkuja siitä, ettet suostu jatkuviin ylitöihin ja jos antaa, kyseessä on laiton irtisanominen. Eikä yksikään työnantaja ajattele tuollaisesta ihmisestä, että onpa siinä vahva henkilö, vaan pitää sinua hyväksikäytettävänä hölmönä.

Luuletko sinä, että ne miehet ovat päässeet tuohon asemaan nöyrtymällä ottamaan kaiken kakan niskaansa? No ei.

"Luuletko sinä, että ne miehet ovat päässeet tuohon asemaan nöyrtymällä ottamaan kaiken kakan niskaansa? No ei."

Juuri tämä. Nainen, eläkeikää lähestyvä olen. Moninaisia töitä olen tehnyt elämäni varrella. Naiset (yleistän) eivät vaan osaa pitää puoliaan. Aikoinaan olin pääluottamushenkilö ja naisvaltaisella työpaikallani oli lakonuhka. Kiersin kysymässä jokaiselta mielipidettä lakosta. Naisista 90 prosenttia ei aikonut lakkoilla, miehissä prosentit oli päinvastoin. Turhautti.

Tuossa voi olla syynä ero palkassa.

Miehillä oli ehkä varaa lakkoilla.

No just mun pointti viestissäni. Miehillä on varaa lakkoilla, koska he pitävät puolensa. Naisille se vaikuttaa olevan vaikeaa, koska nönnönnööö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla