Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun on "vahvan ihmisen" maineessa

Vierailija
30.09.2026 |

ja saa aina kuulla miten vahva sitä on, jaksava, miten hyvä henkinen kantti on ja fyysiset voimatkin niin hyvät. Sitten kun sanoo jollekin ystävälle ettei jaksa, on oikeasti väsynyt, masentunut tms. saa osaksi ihmettelyä, että mikä sua nyt väsyttää ja seuraavalla viikolla koko asia on jo unohtunut. 

Töissä taas saa tehdä paljon enemmän töitä kuin vähemmän jaksavat tai ne joilla on enemmän "pelisilmää" tehdä töitä lungimmin ja jos jossain tarvitaan työpanosta niin tottakai se vahva on se jota kysytään...

Tulee mieleen sanonta "tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä". Mutta mitä sitten kun vain on se jonka niskaan sitä kuormaa kaadetaan? Ajattelin tulevaisuudesta, että haluaisin elämän jossa on mahdollisimman vähän häiriötekijöitä ja kaikenlaiset ruinaajat ja marisijat siivoan pois siitä. Vielä jos saisi itsenäisen yksin tehtävän työn niin a vot. 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖕

Vierailija
22/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todellinen ongelma työpaikoilla nykyään: puhuin kollegan kanssa juuri tästä että voimmeko mekin jättää vaan työt tekemättä kun yksi tiimin jäsen lintsaa omista töistään minkä ehtii. Ja kuvittelee että muut hoitavat hänenkin työnsä. No työt on oikeasti hoidettava joten sitten keskustellaan tiimissä asioista. Tyypi skarppaa hetkeksi mutta siinä se. Sanoinkin tuolle lierolle lintsarille että haluan lobotomian niin en voi tehdä kuin yhden homman kerrallaan. Tyyppi sanoi vaan että jaa. Semmosta täältä jostain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä olet aina niin kova."

"Sinulla on niin hyvät hermot."

Kun oikeasti peitän vain tunteitani, etten näyttäisi mikä pehmo hermoheikko olen.

Vierailija
24/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pitää välit poikki ihmisiin, jotka haluavat vain aina hyötyä sinusta. Eivät he välitä hyvinvoinnistasi.

Vierailija
25/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi, joka ei ole osannut vetää rajojaan ja pitää niistä kiinni. Olisiko aika opetella? Kukaan muu ei tee sitä puolesrasi.

Vierailija
26/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sun vapaaehtoinen valinta tehdä töitä niskalimassa. Niskaan kaadetaan tasan niin kauan kuin suostut siihen. Fiksumpi olisi tajunnut, että tuo on työnantajan ongelma, ei sinun.

Mulla ei ole parempaa työpaikkaa tällä hetkellä enkä ole tuolla työpaikalla ainut joka tästä epäreiluudesta kärsii. Janan toisessa päässä on myös ihan työttömyyttäkin eli ei sekään auta ettei "suostu". Esim. miehiltä ei työssäni vaadita samaa kuin naisilta ja tämä on ihme epäkohta. ap

Sulle ei kukaan anna potkuja siitä, ettet suostu jatkuviin ylitöihin ja jos antaa, kyseessä on laiton irtisanominen. Eikä yksikään työnantaja ajattele tuollaisesta ihmisestä, että onpa siinä vahva henkilö, vaan pitää sinua hyväksikäytettävänä hölmönä.

Luuletko sinä, että ne miehet ovat päässeet tuohon asemaan nöyrtymällä ottamaan kaiken kakan niskaansa? No ei.

"Luuletko sinä, että ne miehet ovat päässeet tuohon asemaan nöyrtymällä ottamaan kaiken kakan niskaansa? No ei."

Juuri tämä. Nainen, eläkeikää lähestyvä olen. Moninaisia töitä olen tehnyt elämäni varrella. Naiset (yleistän) eivät vaan osaa pitää puoliaan. Aikoinaan olin pääluottamushenkilö ja naisvaltaisella työpaikallani oli lakonuhka. Kiersin kysymässä jokaiselta mielipidettä lakosta. Naisista 90 prosenttia ei aikonut lakkoilla, miehissä prosentit oli päinvastoin. Turhautti.

Vierailija
27/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sun vapaaehtoinen valinta tehdä töitä niskalimassa. Niskaan kaadetaan tasan niin kauan kuin suostut siihen. Fiksumpi olisi tajunnut, että tuo on työnantajan ongelma, ei sinun.

Mulla ei ole parempaa työpaikkaa tällä hetkellä enkä ole tuolla työpaikalla ainut joka tästä epäreiluudesta kärsii. Janan toisessa päässä on myös ihan työttömyyttäkin eli ei sekään auta ettei "suostu". Esim. miehiltä ei työssäni vaadita samaa kuin naisilta ja tämä on ihme epäkohta. ap

Sulle ei kukaan anna potkuja siitä, ettet suostu jatkuviin ylitöihin ja jos antaa, kyseessä on laiton irtisanominen. Eikä yksikään työnantaja ajattele tuollaisesta ihmisestä, että onpa siinä vahva henkilö, vaan pitää sinua hyväksikäytettävänä hölmönä.

Luuletko sinä, että ne miehet ovat päässeet tuohon asemaan nöyrtymällä ottamaan kaiken kakan niskaansa? No ei.

"Luuletko sinä, että ne miehet ovat päässeet tuohon asemaan nöyrtymällä ottamaan kaiken kakan niskaansa? No ei."

Juuri tämä. Nainen, eläkeikää lähestyvä olen. Moninaisia töitä olen tehnyt elämäni varrella. Naiset (yleistän) eivät vaan osaa pitää puoliaan. Aikoinaan olin pääluottamushenkilö ja naisvaltaisella työpaikallani oli lakonuhka. Kiersin kysymässä jokaiselta mielipidettä lakosta. Naisista 90 prosenttia ei aikonut lakkoilla, miehissä prosentit oli päinvastoin. Turhautti.

Tuossa voi olla syynä ero palkassa.

Miehillä oli ehkä varaa lakkoilla.

Vierailija
28/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jonkun pitää olla se vahvakin. Toiset saa kantaakseen kovemman rastin. Täytyy vaan oppia pitämään huolta myös itsestään.

Vierailija
29/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin jonkun ihmisen valituksesta, että miten tuo kehtaa edes ulista jostain noin mitättömästä jutusta tai pyytää/vaatia jotain noin typerää. En ikinä kehtaisi. Ehkä olen muuttumassa vähän kovasydämiseksikin. ap

Kuten? Ja millä meriiteillä sinä ajattelet päättäväsi tästä mikä asia on kenelle mitäkin?

Vierailija
30/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua! Alkoi jo lapsuudessa, äiti yksinhuoltaja ja piti minua toisena vanhempana veljelleni ja sain jo pienenä kuunnella kakki äidin työ,, parisuhde- ja rahamurheet. Minusta kasvoi ahdistuja ja ylisuoritttaja. 

Ja työpaikoista vielä: dellisessä työpaikassa vanhoilta työntekijöiltä ei vaadittu ylimääräistä, mutta uusilta vaikka ja mitä. Asian otin puheeksi monta kertaa, mutta työpaikan kulttuuri oli tämä eikä mitään epäreiluutta myönnetty. Vaihdoin muualle, nyt vähän parempi muttamutta

Vierailija
31/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tervetuloa meidän ihmisvihaajien joukkoon, viittä vaille valmis jo oletkin.

Vierailija
32/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä liian itsenäisen oloinen? Nuo, jotka mielellään "auttavat heikkoja" haluavat valtaa siihen autettavaan tai sellaisen riippuvuussuhteen. Ja sinä et vaikuta sopivalta sellaiseen. Et tarjoa sitä, mitä he haluavat.

Työjuttuun taas, niin se menee niin, että se kuka pystyy siihen ja suostuu, eikä pidä puoliaan, laitetaan tekemään.

Vierailija
33/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ex mies tätä hoki aina kännissä kuinka vahva olen. Ei auttanut mun selittää että olen sairastunut vahvuuteen. No ero tuli kuitenkin, avioliitosta.

Vierailija
34/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se muuten aina ole. Toki vakkareitten on helppo huudella.

Vierailija
35/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen töitä niska limassa, saan aina vastuutehtäviä ja vaikutusvaltaa. Nämä ovat eduksi kun vaihtaa työpaikkaa ja on osoittaa perusteita korkeammalle palkalle.

Minä painoin töitä niska limassa ja lisävastuuta yritettiin jatkuvasti laittaa, ilman valtaa tai muita etuja, kuten palkankorotusta. Työtodistuksessa vähäteltiin osaamistani.

Vierailija
36/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille ja naisille on eri säännöt. Näin on edelleen hyvin monessa paikkaa. -eri

Vierailija
37/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vahvuutta tuo muka on?

Vierailija
38/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliaan pitävä nainen: hankala tai suorastaan hullu.

Puoliaan pitävä mies: jämäkkä ja johtaja-ainesta.

Vierailija
39/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa eikä pysty niin ei jaksa eikä pysty. Silloin voi tietysti tulla irtisanotuksi. Mutta niin kauan kun jaksaa ja pystyy, voi jatkaa.

Miten työterveyshuolto reagoi? 

Vierailija
40/41 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa voi olla syynä ero palkassa.

Miehillä oli ehkä varaa lakkoilla.

Miehillä myös useammin kunnon työsopparit ja naisia roikutetaan määräaikaisina, koska raskausuhka. Jatketaanko lakkoilijoiden sopimuksia?