En kykene työkyvyttömänä työhön ja olen niin ahdistunut että ainoa ratkaisu on itsemurha
Rahat loppu eikä apua saa et ei tässä ole enää vaihtoehtoa.
Että tässä tämä alkaa olla.
1986-2026
Kommentit (44)
Teet kuten parhaaksi näet, Ap.
En ala jakaa mitään
((((( tätiläzzyä 🧓 ))))) sinulle.
Minulta #19 ja #tämä.
*Ota numerot talteen, Ap hyvä 🤍
> joku ne lankaan jakoi.
Harkitse elämän jatkamista. E
Paistaa se päivä vielä risukasaankin. Tämä nassehallitus kaadetaan ensi keväänä. Johan alkaa aurinko paistamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömälle myönnetään työkyvyttömyyseläke.
Missä tynnyrissä elät?
Tynnyrissä nimeltä Suomi. Tiedän joo, että sitä ei myönnetä kuin äärimmäisessä pakossa.
Mutta periaatteessa se on niin, että jos kerran on työkyvytön, pitää saada sitten sen perusteella eläkettä. Eihän ketään saa heitteille jättää.
Seurasin kerran sivusilmällä, kun samassa rakennuksessa, jossa oli työpaikkani, pidettiin jotain työllistämiskurssia työttömille. Eli kuulemma heitä neuvottiin, miten tehdään CV ja yleensä miten töihin hakeudutaan ja sen sellaista.
Se porukka, joka siellä kokoontui, oli jo ulkoiselta habitukseltaan suurimmaksi osaksi sellaisia, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia mihinkään töihin. Moni oli jo sellaisia päänsä pipiksi ryypänneitä, jo viisi- ja kuusikymppisiä kavereita, joista tällä pienellä paikkakunnalla siis tunnistinkin jo monet ja tiesin että turhaa rahan kuluttamista yhteiskunnalta yrittää opettaa heille enää mitään tällaista. Eivät tule työllistymään millään liikkeellä, eivät edes pysty siihen. Tupakalla laukkasivat vartin välein.
Ainut konsti auttaa heitä on työkyvyttömyyseläke. Miksi sitä ei myönnetä? Moni tulisi vähälläkin toimeen, kunhan vain saisivat jo rauhassa elää ilman että juoksutetaan kelassa ja täytellään anomuksia. Ei heillä suuria vaatimuksia elämältä ole, pieni kämppä ja eläke, jolla tulee juttuun.
Nuori ihminen elämänsä alussa on aina hankalampi asia, koska nuorella katsotaan olevan mahdollisuuksia paremmin. Sitä päätäkin voi koittaa hoitaa ja kannattaakin. Sen eläkkeen voi myöntää määräajaksikin ja sinä aikana yrittää kuntouttaa itseään. Ei se sormia napsauttamalla tapahdu, mutta pitäisi silti olla aktiivinen ja yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha ei ole ratkaisu. Se on hätähuuto. Onko sinulla ystäviä, perhettä - joku joka voisi auttaa taloudellisesti?
Entäpä jos ja kun ei ole, ja onko se muiden tehtävä kustantaa aikuisen elämä?
En kysy tätä ilkeyttäni, olen itse samassa tilanteessa.
Ei kukaan voi kannatella ketään loputtomasti ja köyhiä työttömiä pidetään alempi arvoisena kuin r aikaajia ja mu rhaajia, niilläkin on paremmat oltavat.
Tarviisitko kaveria AP? Köyhänäkin on helpompi olla kun kykenee tukemaan toinen toistaan,edes niistä vähistään.
Vierailija kirjoitti:
Paistaa se päivä vielä risukasaankin. Tämä nassehallitus kaadetaan ensi keväänä. Johan alkaa aurinko paistamaan
Ei enää auta mikään hallituksen vaihto se juna meni jo ja ainoo valo mikä risukasaan osuu on liekit.
Vierailija kirjoitti:
Itsetuhoisista ajatuksista voi selviytyä. Ensimmäinen askel olon helpottamiseksi on kertoa ajatuksista jollekulle.
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/apua-itsetuhoisuuteen/apua-itsetuhoisiin…
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/apua-itsetuhoisuuteen/
Mieli ry kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111. Akuutissa hädässä soita aina hätänumeroon 112.
Ne sanoo että tule päivystykseen jouset pärjää, sit ne kyselee miten voi tukea sitä kotona olemista, että jos vaikka soitetaan huomenna ja pihalle.
Ok. Se on sinun oikeutesi. Naru ovenkahvaan ja kaulaan on nopea ja siisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha ei ole ratkaisu. Se on hätähuuto. Onko sinulla ystäviä, perhettä - joku joka voisi auttaa taloudellisesti?
Entäpä jos ja kun ei ole, ja onko se muiden tehtävä kustantaa aikuisen elämä?
En kysy tätä ilkeyttäni, olen itse samassa tilanteessa.
Ei kukaan voi kannatella ketään loputtomasti ja köyhiä työttömiä pidetään alempi arvoisena kuin r aikaajia ja mu rhaajia, niilläkin on paremmat oltavat.
Tarviisitko kaveria AP? Köyhänäkin on helpompi olla kun kykenee tukemaan toinen toistaan,edes niistä vähistään.
Kaverit on konsepti joka jäänny välistä eikä tässä tilanteessa auta sen verran sotkua ja kun yksityiskohtia en ala selittää kun vois joku tunnistaa.
Kohta pääsee äänestää vasemmistoa.
Olen miettinyt samaa. Itse olen töissä, mutta erinäisten sairauksien takia työkuntoni on huono enkä työn lisäksi jaksa tehdä yhtään mitään. Tämä siis fyysisistä syistä, haluaisin kyllä, mutta kaikki energia menee töissä sinnittelyyn. Minulla on omistusasunto, josta on vielä reilusti velkaa, joten tuntuu ettei mitään järkevää ulospääsyä ole. Olen sinua melkein kymmenen vuotta vanhempi.
Jaksaisitko soittaa diakonille ja varata tapaamisajan. Hän voi antaa kortin ruoan ostoa varten, ja ohjata sinut avun piiriin. Seurakunnissa on myös kaikille avoimia kahvittelutilaisuuksia joista voit saada ystäviä, tai ainakin vinkkejä, mitä täytyisi tehdä.
Soita ainakin lääkäriin ja sosiaalityöntekijälle, että saat terveydentilasi perusteella sairaspäivärahaa.
Et todellakaan ole ainoa! Suomessa on todella paljon työkyvyttömiä jotka ovat kaikin puolin pattitilanteessa, koska eläkettä ei myönnetä, ja täytyy roikkua yleistuella. Katso ympärillesi, et ole yksin! Ahdistuneena ajatukset kääntyvät itseen ja kiertävät kehää.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä eikä sairauspäivärahaa. Mutta jos on B lausunto lääkäriltä, ei työvelvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
Kohta pääsee äänestää vasemmistoa.
Kalifaattiinko haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä eikä sairauspäivärahaa. Mutta jos on B lausunto lääkäriltä, ei työvelvoitetta.
Muillako sitten on työvelvoite?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Itse olen töissä, mutta erinäisten sairauksien takia työkuntoni on huono enkä työn lisäksi jaksa tehdä yhtään mitään. Tämä siis fyysisistä syistä, haluaisin kyllä, mutta kaikki energia menee töissä sinnittelyyn. Minulla on omistusasunto, josta on vielä reilusti velkaa, joten tuntuu ettei mitään järkevää ulospääsyä ole. Olen sinua melkein kymmenen vuotta vanhempi.
Myy se asunto.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisitko soittaa diakonille ja varata tapaamisajan. Hän voi antaa kortin ruoan ostoa varten, ja ohjata sinut avun piiriin. Seurakunnissa on myös kaikille avoimia kahvittelutilaisuuksia joista voit saada ystäviä, tai ainakin vinkkejä, mitä täytyisi tehdä.
Soita ainakin lääkäriin ja sosiaalityöntekijälle, että saat terveydentilasi perusteella sairaspäivärahaa.
Et todellakaan ole ainoa! Suomessa on todella paljon työkyvyttömiä jotka ovat kaikin puolin pattitilanteessa, koska eläkettä ei myönnetä, ja täytyy roikkua yleistuella. Katso ympärillesi, et ole yksin! Ahdistuneena ajatukset kääntyvät itseen ja kiertävät kehää.
Joku yksittäinen parin kympin lahjakortti ei tuota tilannetta korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy se asunto.
Oletko huomannut yhtää miten Suomen taloudella menee ja riippuu missä asunto on ei välttämättä kukaa osta ja vaikka muuttais jää asunto tyhjillee velka käsissä elä siinä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy se asunto.
Toki myisin, jos pystyisin, mutta eivät mene tällä hetkellä kaupaksi ja lopulta voisi jäädä vielä velkaa. Menettäisin ihan kaiken, minkä eteen olen ponnistellut silloin kun vielä olin kunnossa enkä jaksa senkään vertaa elämää kurjuudessa.
Itsetuhoisista ajatuksista voi selviytyä. Ensimmäinen askel olon helpottamiseksi on kertoa ajatuksista jollekulle.
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/apua-itsetuhoisuuteen/apua-itsetuhoisiin…
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/apua-itsetuhoisuuteen/
Mieli ry kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111. Akuutissa hädässä soita aina hätänumeroon 112.
https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/