Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nina af Enehjelm tehnyt kirjan "Tapani kansa ja minä". Paljastus tyttärestä

Vierailija
30.09.2026 |

Lehdet huutavat tänään Tapani Kansa -Kirjaa.

Ilmeisesti tyttärensä on laittanut välit täysin poikki vanhempiinsa 12 v sitten ja vaihtanut koko nimensä eikä halua olla missään tekemisissä. Nina vain ei kerro, mistä tämä johtuu. Syyhän on aina olemassa.

Lisäksi Tapanin kaikki 3 lasta taistelevat oikeudessa Ninaa vastaan perinnöstä.

Aiotteko lukea?

Kommentit (912)

Vierailija
901/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Eedvardin edunvalvoja on se joka on Eedvardin nimissä asettunut Ninaa vastaan

Edvard on yksityinen henkilö jonka asioita sinulla ei ole mitään lupaa levitellä.

Johannes ja Madde ei ole edunvalvonnassa. Silloin sen pitää olla Edvard. Tapani Kansan lapsen edunvalvojasta on kertonut alunperin seiska

Oli kirjoittajana vaikka Seiska, tuollaisten asioiden esiin tuominen yksityishenkilöstä ilman tämän lupaa on laitonta.

Mitä ihmettä, Nina läväyttää kaiken kaikelle kansalle ja sitten täällä itketään ettei siitä ja siitä saa sanoa sanaakaan. Pitääkö odottaa, että Nina kirjoittaa taas uuden kirjan? Menkää itseenne!

Etkö tosiaan ymmärrä, että Nina af Enehjelmin kirjan sisältö on monelta osin täysin laitonta, sisältäen rikoksia: kunnianloukkauksia, yksityisen tiedon levittämistä jne. Toivon, että hänet haastetaan oikeuteen ja saa mitä tilaa.

Vierailija
902/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli talo makso 800000

leski saa rahoista 400000

ja talon myyntirahat 2 milj?

Ei ole leski!

Onneksi ei ole leski.

Onneksi ei ole Kansan perillinen. Nyt talokauppa on "tavallinen" talokauppa, tehty vuosia ennen Kansan kuolemaa. Jos olisi perillinen, alihintaan myytyä taloa voitaisiin pitää ennakkoperintönä tai lahjana.

Nyt seuraamus on vain ollut mahdollinen lahjavero jonka veroviranomainen on ratkaissut vuonna 2021 jolloin talokauppa tehtiin. Case is closed.

Ei ole closed, koska se on käräjäoikeuskäsittelyssä. 

Ei ole rikosasia joten kuka tahansa voi aloittaa sellaisen käsittelyn.

Eiköhän tuo rikosasiaksi vielä kehkeydy, sellaista toiminta on ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärtänyt, että mitä lainoja siirtyy asunto-osakeyhtiökaupassa.Jos hinta oli 800 000 niin oliko se myyntihinta eli sisälsi velan. Vai velaton hinta. 

Vierailija
904/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä Eedvardin edunvalvoja on se joka on Eedvardin nimissä asettunut Ninaa vastaan

Edvard on yksityinen henkilö jonka asioita sinulla ei ole mitään lupaa levitellä.

Johannes ja Madde ei ole edunvalvonnassa. Silloin sen pitää olla Edvard. Tapani Kansan lapsen edunvalvojasta on kertonut alunperin seiska

Oli kirjoittajana vaikka Seiska, tuollaisten asioiden esiin tuominen yksityishenkilöstä ilman tämän lupaa on laitonta.

Mitä ihmettä, Nina läväyttää kaiken kaikelle kansalle ja sitten täällä itketään ettei siitä ja siitä saa sanoa sanaakaan. Pitääkö odottaa, että Nina kirjoittaa taas uuden kirjan? Menkää itseenne!

Etkö tosiaan ymmärrä, että Nina af Enehjelmin kirjan sisältö on monelta osin täysin laitonta, sisältäen rikoksia: kunnianloukkauksia, yksityisen tiedon levittämistä jne. Toivon, että hänet haastetaan oikeuteen ja saa mitä tilaa.

Mitä kunnianloukkauksia tai levittämistä? Esimerkiksi lapsen asia oli käsitelty hienotunteisesti: vanhempi mies, raskaita aikoja jne. Ne on tarkastettu jo lakimiehellä ennen julkaisua, kuten kustantajilla on tapana.

Vierailija
905/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärtänyt, että mitä lainoja siirtyy asunto-osakeyhtiökaupassa.Jos hinta oli 800 000 niin oliko se myyntihinta eli sisälsi velan. Vai velaton hinta. 

840 000 € oli velaton hinta.

Vierailija
906/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kunnianloukkauksia tai levittämistä? Esimerkiksi lapsen asia oli käsitelty hienotunteisesti: vanhempi mies, raskaita aikoja jne. Ne on tarkastettu jo lakimiehellä ennen julkaisua, kuten kustantajilla on tapana.

Höpön höpön. Aivan selviä kunnianloukkauksia tuo nainen syytää, päivästä toiseen.

Vierailija
907/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän näitä lapsia niin hyvin. Mulla on välit poikki mun vanhempiin ollut jo 20-vuotta, eivätkä ole lapsenlapsiaan tavanneet. Lasten kysyessä, olen rehellisesti kertonut ikätason mukaisesti, mitä on käynyt. Minusta narsistinen äiti ja narsistia myötäilevä kiltti-isi ei tarvitse olla mun elämässä. Kamelinselän katkaisi viimeinen riita koskien mun ammattia ja silloista työpaikkaa. Riidan jälkeen äiti teki kaikkensa pilatakseen mun elämän. Kun soitti silloiselle esimiehelleni ja yritti järjestää mulle potkut, se oli viimeinen niitti. Aiemminkin kontrollointiyrityksiä oli ollut mm.esti mun yhden asunnon vuokrauksen mun selän takana ja uhkaili yhden poikaystävän pistämään mun kanssa poikki. Kun sanoin, että en halua olla enää ikinä missään tekemisissä, uhkailivat jättävänsä mut perinnöttömäksi. Ilmoitin, että senkus, en tarvii heiltä mitään. 

Itkee ympäri kyliä, kun ei saa nähdä lapsenlapsiaan ja kyttäili elämäämme milloin missäkin, kunnes muutimme ja laitoimme kaikki tietomme salaisiksi.

Myöhemmin molemmat veljeni laittoi välit poikki vanhempiin eikä heidänkään lapsia ole nähneet. Syyt oli samoja, kontrollointi ja narsistinen käytös.

Ikävä kyllä tää mamma vaikuttaa ihan samanlaiselle käytökseltään. Kun yksi lapsi pistää välit poikki, sen vielä ehkä ymmärtää, mutta jos kaikki pistää, niin eiköhän se jotain vanhemmasta kerro.

Näyttää aivan samantyyppiseltä narsistin - *****paatin - käytökseltä. Ninan tytär vaan on vielä paljon huonommassa asemassa. Hänen selvästikin täysin häiriintynyt äiti ampuu häntä ja hänen perhettään, pienine lapsineen jättiläiskanuunalla,  käyttäen julkisuutta ja sen  himoa kohujuttuin hirvittävällä tavalla tytärtään vastaan. 

Mitä tytär muka on edes tehnyt? Onnellisen perheen. Ihania lapsia. Siinä kaikki. Tämän perheen ja nämä lapset Nina af Enehjelm on halunnut ja haluaa tuhota. Pienet lapset. Järkyttävää.

Mistä sinä tiedät tyttären perheestä ja sen onnellisuudesta? 

Olen seurannut läheltä, niin kuin moni muukin, toisin kuin ... varsin ... luotettava .... lähteeksi... kuten....  Arto Merisalo.... joka ei ole ollut tyttären perheeseen koskaan missään yhteydessä. Onneksi. Varsinainen asiantuntija.

ARTO MERISALO!

Siinäpä vasta luotettava ja rehellinen ihminen.

Talouselämä:

"Nova-yritysryhmässä vaikuttanut liikemies Arto Merisalo, 46, sai kuusi vuotta vankeutta törkeästä velallisen epärehellisyysrikoksesta."

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/b61da705-77ed-3256-8326-2d6f93695f…

Saamieni tietojen mukaan valtakirjalla tämän talokaupan toteuttanut henkilö on ... Arto Merisalon läheinen liikekumppani...

Homma alkaa seljetä.

Filunkipeliä. 

Toisaalta se tuli selväksi jo silloin, kun af laittoi heti kuoleman jälkeen talon myyntiin hinnalla 2,8 milliä. Rahanteko heti mielessä! 

Jos osti talon vuonna 2021, miksei heti laittanut sitä myyntiin, koska Kansa kumminkin asui jo Kotkassa? Miksi piti odottaa kuolemaa???

Muistan silloin kun Nina laittoi talon myyntiin sanoi että ajatteli asuvansa siinä pitkään mutta yhtäkkiä talo alkoihin tuntua isolta ja tyhjältä ja siksi halusi myydä sen. Tuli olo että Tapanille asia oli esitetty niin että meidän rakas talo, meidän yhteiset muistot, en aio koskaan luopua tästä jne. puppua. Tapanin kuoltua pam, heti myyntiin.

Vierailija
908/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ja tämän mies ovat yksityishenkilöitä. Millä oikeudella Nina käsittelee heidän elämäänsä ja yksityisasioitaan kirjassaan?

Vierailija
909/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hauska ketju. Ette tiedä Ninasta yhtään mitään, mutta haukkumassa olette heti.. Minua tässä keississä ihmetyttää eniten se, miksi kaunis aatelisnainen hyvästä suvusta otti itselleen suomalaisen juntimiehen( siis Tapani Kansan). Toki tiedän, että Suomessa hyvällä perhetaustalla ei ole mitään merkitystä.

Kaunis aatelisnainenhan yritti avioitua aatelismiehen kanssa mut kun oli tullut laitettua lapsi alulle tämän "junttimiehen" kanssa niin siinäpä sitä oltiin. Nina yritti isän henkilöllisyyttä salailla mutta joutui lopulta palaamaan Tapanin helmoihin kun aatelismiehen perhe ei katsonut Ninan touhuja hyvällä.

Vierailija
910/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän näitä lapsia niin hyvin. Mulla on välit poikki mun vanhempiin ollut jo 20-vuotta, eivätkä ole lapsenlapsiaan tavanneet. Lasten kysyessä, olen rehellisesti kertonut ikätason mukaisesti, mitä on käynyt. Minusta narsistinen äiti ja narsistia myötäilevä kiltti-isi ei tarvitse olla mun elämässä. Kamelinselän katkaisi viimeinen riita koskien mun ammattia ja silloista työpaikkaa. Riidan jälkeen äiti teki kaikkensa pilatakseen mun elämän. Kun soitti silloiselle esimiehelleni ja yritti järjestää mulle potkut, se oli viimeinen niitti. Aiemminkin kontrollointiyrityksiä oli ollut mm.esti mun yhden asunnon vuokrauksen mun selän takana ja uhkaili yhden poikaystävän pistämään mun kanssa poikki. Kun sanoin, että en halua olla enää ikinä missään tekemisissä, uhkailivat jättävänsä mut perinnöttömäksi. Ilmoitin, että senkus, en tarvii heiltä mitään. 

Itkee ympäri kyliä, kun ei saa nähdä lapsenlapsiaan ja kyttäili elämäämme milloin missäkin, kunnes muutimme ja laitoimme kaikki tietomme salaisiksi.

Myöhemmin molemmat veljeni laittoi välit poikki vanhempiin eikä heidänkään lapsia ole nähneet. Syyt oli samoja, kontrollointi ja narsistinen käytös.

Ikävä kyllä tää mamma vaikuttaa ihan samanlaiselle käytökseltään. Kun yksi lapsi pistää välit poikki, sen vielä ehkä ymmärtää, mutta jos kaikki pistää, niin eiköhän se jotain vanhemmasta kerro.

Näyttää aivan samantyyppiseltä narsistin - *****paatin - käytökseltä. Ninan tytär vaan on vielä paljon huonommassa asemassa. Hänen selvästikin täysin häiriintynyt äiti ampuu häntä ja hänen perhettään, pienine lapsineen jättiläiskanuunalla,  käyttäen julkisuutta ja sen  himoa kohujuttuin hirvittävällä tavalla tytärtään vastaan. 

Mitä tytär muka on edes tehnyt? Onnellisen perheen. Ihania lapsia. Siinä kaikki. Tämän perheen ja nämä lapset Nina af Enehjelm on halunnut ja haluaa tuhota. Pienet lapset. Järkyttävää.

Mistä sinä tiedät tyttären perheestä ja sen onnellisuudesta? 

Olen seurannut läheltä, niin kuin moni muukin, toisin kuin ... varsin ... luotettava .... lähteeksi... kuten....  Arto Merisalo.... joka ei ole ollut tyttären perheeseen koskaan missään yhteydessä. Onneksi. Varsinainen asiantuntija.

ARTO MERISALO!

Siinäpä vasta luotettava ja rehellinen ihminen.

Talouselämä:

"Nova-yritysryhmässä vaikuttanut liikemies Arto Merisalo, 46, sai kuusi vuotta vankeutta törkeästä velallisen epärehellisyysrikoksesta."

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/b61da705-77ed-3256-8326-2d6f93695f…

Saamieni tietojen mukaan valtakirjalla tämän talokaupan toteuttanut henkilö on ... Arto Merisalon läheinen liikekumppani...

Homma alkaa seljetä.

Filunkipeliä. 

Toisaalta se tuli selväksi jo silloin, kun af laittoi heti kuoleman jälkeen talon myyntiin hinnalla 2,8 milliä. Rahanteko heti mielessä! 

Jos osti talon vuonna 2021, miksei heti laittanut sitä myyntiin, koska Kansa kumminkin asui jo Kotkassa? Miksi piti odottaa kuolemaa???

Muistan silloin kun Nina laittoi talon myyntiin sanoi että ajatteli asuvansa siinä pitkään mutta yhtäkkiä talo alkoihin tuntua isolta ja tyhjältä ja siksi halusi myydä sen. Tuli olo että Tapanille asia oli esitetty niin että meidän rakas talo, meidän yhteiset muistot, en aio koskaan luopua tästä jne. puppua. Tapanin kuoltua pam, heti myyntiin.

Huijari mikä huijari.

Vierailija
911/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS Arto Merisalosta:

"Entisen liikekumppanin mielestä Merisalo on ajoittain pelottavasti räjähtelevä "psykopaatti", jolle pitäisi määrätä lähestymiskielto."

https://www.hs.fi/suomi/art-2000004680241.html

Pelottavaa lasten kannalta on, että kyseinen Arto Merisalo on näköjään sotkeutunut tähänkin vahvasti taloudelliseen hyväksikäyttöön viittaavan keissiin.

Tuulikin ja Tapanin poikaa Johannesta tämä Suomen kaikkein jaloin ja aatelisin ihminen, Nina, haukkuu ja kusetti aivan totaalisesti -  Tapanin ja omaa tytärtään tämä jalo ihminen vainoaa ja halventaa perättömillä väitteillään kaikkialla todella pelottavasti. Mistä tässä oikein on kyse? Sairaudesta?

Kaikilta lapsilta, niin Tapanin ja hänen yhteisiltä kuin Tapanin ja Tuulikin lapseltakin tämä aatelinen puhalsi itselleen isä-Tapanin monen miljoonan arvoisen talon, hyvin hämärissä olosuhteissa, käytännössä koko isä-Tapanin lapsille kuuluvan perinnön. Tämän temppunsa aatelinen teki talousrikoksista,  mm. törkeästä velallisen epärehellisyydestä 6 vuoden vankeustuomion saaneen Arto Merisalon "apurin", läheisen liikekumppanin kanssa, valtakirjalla, keskellä hyvin heikossa kunnossa olleelle monisairaalle Tapanille suoritettuja vakavia sydänleikkauksia ja heti niiden jälkeen. Ja nyt Merisalo "todistaa" kaiken mitä aatelinen toivoo.

Johannes hoiti Tapani-isäänsä sydänleikkausten jälkeen, toisen poikansa omistamassa Kotkan asunnossa. Johannes lienee nähnyt yhtä jos toista. Odotan mielenkiinnolla mitä näistä hyvin aatelisen Ninan talokaupoista vielä selviää.

Arto Merisalolla ja kaikkein jaloimmalla ja aatelisimmalla on  selvästikin samat otteet!

Vierailija
912/912 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenkäynti on ainoa paikka missä totuus tästä keissistä voidaan selvittää ja niin Tapanin kaikki lapset ovat päättäneet tehdä. Huomaa: KAIKKI. Veivät asian oikeuteen niin kuin kuuluukin. Jos ja kun totuus tulee esiin af Enehjelm on kyllä sellaisessa pulassa, että ehkä sovittelun halua alkaa hiipiä tyhjään takkiin.

Toivon että oikeudenkäynti on julkinen ja saamme siitä tietoa.

On nimittäin ennakkotapaus.

Saako ihminen myydä omaisuuttaan eläessään vapaasti kenelle haluaa millä hinnalla haluaa vai voiko siitä tulla seuraamuksia perunkirjotuksessa? Tämä on se suuri kysymys tässä. Eri asia olisi ollut jos Tapani olisi myynyt alihintaan talon perillisille, silloin muilla perillisillä voisi olla keissi. Mutta Nina ei ollut perillinen, ei edes avopuoliso eivätkä Niina ja Tapani asuneet yhdessä. Olisihan Tapani voinut myydä talonsa kenelle muulle yksityishenkilölle tahansa, ei se olisi tuonut lapsille mahdollisuutta riitauttaa kauppaa tai vaatia neljä vuotta myöhemmin perintöä kuolinpesästä. Se talo meni jo. On vain Niinan ja Tapanin lasten etu että talo myytiin juuri Niinalle koska he ovat Niinan perillisiä ja he voivat edelleen periä talon tai varallisuuden joka syntyy talon myynnistä.

Toki ymmärrän jos Niina tekee testamentin jossa lapset eivät ole edunsaajina jolloin lapset saavat vain lakiosan. 

En usko että lapsilla on mitään mahdollisutta voittaa tässä jutussa tai sitten maailmankirjat ovat sekaisin. Mutta oikeudenkäynti alkaa lokakuun lopussa, tulen seuraamaan.

Kyllä Tapani olisi saanut huomattavasti korkeamman summan jos olisi myynyt sen "kenelle muulle" eli avoimilla asuntomarkkinoilla. Tuolla hinnalla millä Nina talon Tapanilta lunasti (alle miljoonan, kattoi Tapanin velat) olisi Ninalle kuulunut todellisuudessa enintään puolet omistajuudesta. Ja nämä kaupathan tehty siis valtakirjalla muutama viikko Tapanin sydänleikkausten jälkeen. Törkeää isolla T:llä.

Törkeää tai ei mutta ei laitonta.

Siis miten on mahdollsita että menestyneellä artististilla  ja taiteilija-eläkeen saajalla oli velkaa yli miljoona? Ei ihme että otti pumpusta.

En muuta tiedä sanoa kuin että taiteilijaeläke on hyvin pieni.