Nina af Enehjelm tehnyt kirjan "Tapani kansa ja minä". Paljastus tyttärestä
Lehdet huutavat tänään Tapani Kansa -Kirjaa.
Ilmeisesti tyttärensä on laittanut välit täysin poikki vanhempiinsa 12 v sitten ja vaihtanut koko nimensä eikä halua olla missään tekemisissä. Nina vain ei kerro, mistä tämä johtuu. Syyhän on aina olemassa.
Lisäksi Tapanin kaikki 3 lasta taistelevat oikeudessa Ninaa vastaan perinnöstä.
Aiotteko lukea?
Kommentit (912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli talo makso 800000
leski saa rahoista 400000
ja talon myyntirahat 2 milj?
Ei ole leski!
Onneksi ei ole leski.
Onneksi ei ole Kansan perillinen. Nyt talokauppa on "tavallinen" talokauppa, tehty vuosia ennen Kansan kuolemaa. Jos olisi perillinen, alihintaan myytyä taloa voitaisiin pitää ennakkoperintönä tai lahjana.
Nyt seuraamus on vain ollut mahdollinen lahjavero jonka veroviranomainen on ratkaissut vuonna 2021 jolloin talokauppa tehtiin. Case is closed.
Kuules nyt, jos äiti vainoaa lastaan vuosikaudet niin ei siinä ole paljon muuta tehtävissä kuin pysyä kaukana tai viedä asia tuomioistuimeen, joka tuskin paljoa auttaisi tällaisessa tapauksessa. Tytär on selvästi yrittänyt vain olla provosoimatta, pitänyt matalaa profiilia, eikä ole, ainakaan tähän mennessä, vienyt asiaa raastupaan. Voi olla, että lopulta on pakko niin pidäkkeetöntä on af Enehjelmin toiminta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli talo makso 800000
Ei ole leski!
Onneksi ei ole leski.
Onneksi ei ole Kansan perillinen. Nyt talokauppa on "tavallinen" talokauppa, tehty vuosia ennen Kansan kuolemaa. Jos olisi perillinen, alihintaan myytyä taloa voitaisiin pitää ennakkoperintönä tai lahjana.
Nyt seuraamus on vain ollut mahdollinen lahjavero jonka veroviranomainen on ratkaissut vuonna 2021 jolloin talokauppa tehtiin. Case is closed.
Ei ole closed, koska se on käräjäoikeuskäsittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tekoälyltä, ei senkään mukaan Nina ole osallistunut mihinkään missikisoihin, vaan toiminut mallina. Se oli kasarilla kyllä cool. Moni ystäväni oli malli. Kun kerran tulin Suomeen, oli jokaisella bussipysäkillä mun paras ystävä mainostamassa jotain todella vähissä vaatteissa :) Hänen tyttärensäkin oli mallina pitkään Italiassa.
Tekoäly ei välttämättä anna oikeaa vastausta. Kysyin äsken tekoälyltä kuka on Miss Suomi 1970. Tiedän, että hän on Ursula Rainio, mutta tekoäly antoi vastaukseksi aivan eri nimen (joku Sari). Olikohan Nina jossain naisten lehden pienessä missikisassa ehdokkaana? Hämärä muistikuva.
En ole ollut kiinnostunut naisten- enkä miestenlehdistä ikinä, mutta oliko lehdillä tosiaan missikisoja? Mahdollisesti mielikuvasi on jäänyt mallina työskentelystä? Jossain lähteessähän pitäisi olla siitä tietoa, jos hän olisi ollut missi. Ja pidän sitä hyvin epätodennäköisenä sen perusteella mitä tiedän silloisista piirien arvostuksista. Missejä pidettiin aivan bimboina. Vaikka he eivät sitä välttämättä olleetkaan, mutta se oli ajan henki (ainakin noissa piireissä missä itse liikuin).
Naistenlehdillä oli tosiaan "omia" kisoja. "Uusi Maailma"-lehti valitsi edustajan "Miss Cinema"-kisaan. "Me Naiset"-lehti valitsi edustajan kansainväliseen teiniprinsessakilpailuun. "Seura"-lehdellä "Aurinkotyttökisa". "Jaana"-lehdellä "Supermissi" jne. Näitä kaikenlaisia oli tosi paljon. Minusta tuntuu, että Jaana-lehdessä oli aina meneillään joku kauneuskilpailu ja yleisöäänestys. Misseillä myytiin lehtiä.
Noiden lisäksi ainakin Suosikki-lehdellä oli Miss Farkku, ja Hymy-lehdellä oli Hymytyttö.
Apu-lehdellä Rantatyttö-kisa (jonka voitti olikohan vuosi 1976 Eija Lehtiö, Niina Heralan äiti). Annalla oli KaunisAnna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli talo makso 800000
Ei ole leski!
Onneksi ei ole leski.
Actually the case has just been opened, not closed. :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon Ninalle yhden asian: se tytär on sinun biologinen lapsi. EI olisi missään nimessä kannattanut koko kansalle avautua, että ette ole pitkään keskenään missään tekemisessä! Se on valtava häpeä, ja nyt se on valtakunnallisesti tiedossa. Olisi pitänyt jättää pienen piirin tietoon. Mutta kun piti kirjoittaa se kirja. No häpeä ei lopu siihen. Myöskin Kansan 1. poika ei ole halunnut pitkään Niinan kanssa olla tekemisessä. Poika on katkera aika monesta asiasta, ja uusioperhen äitinä ei ole kenelläkään helppoa. Mutta nämä kaksi asiaa ovat todella huolestuttavia. Muista, jaettu häpeä on moninkertainen häpeä.
Onpas ikävästi kirjoitettu. Tämähän on kamala tragedia että lapsi ei halua olla tekemisissä vanhempiensa kanssa. Jos mietin omalle kohdalle, niin varsinkin vanheneminen ilman lapsia ja lapsenlapsia tuntuisi hirveältä. Minulla on läheinen sukulainen joka ei halua olla missään tekemisissä kanssani, enkä tunne sen vuoksi häpeää, vaan surua. Minusta kaikki asiat voisi selvittää puhumalla, mutta jos toinen ei siihen suostu niin mitä voi tehdä. Miksi tälläistä pitäisi hävetä? on myös hyvä, että joku ottaa julkisesti puheeksi myös nämä asiat, koska en ole nähnyt asiasta juurikaan keskusstelua, ja näitä löytyy. Nämä ovat kipeitä asioita ihmisille, mutta niissä ei ole mitään hävettävää.
Hei! Minä olen sen kommentin kirjoitrsja. Nyt sulla puurot ja vellit ihan sekaisin. Minä pidän erittäin surullisena ja traagisena että äidin ja lapsen välit on poikki- mutta minun pointtini ei ollut siinä, vaan siinä, että sitä hyvin surullista asiaa levitettiin koko kansalle tietoksi. Asia, joka olisi voinut jäädä pienen piirin tietoon. Nyt siitä tragediasta kehkeytyy vaan ja ainoastaan häpeä. Ei vieraat ihmiset ole sukulaisia niille asianosallisille. Miksi vieraille avaututtiin näin yksityisessä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon Ninalle yhden asian: se tytär on sinun biologinen lapsi. EI olisi missään nimessä kannattanut koko kansalle avautua, että ette ole pitkään keskenään missään tekemisessä! Se on valtava häpeä, ja nyt se on valtakunnallisesti tiedossa. Olisi pitänyt jättää pienen piirin tietoon. Mutta kun piti kirjoittaa se kirja. No häpeä ei lopu siihen. Myöskin Kansan 1. poika ei ole halunnut pitkään Niinan kanssa olla tekemisessä. Poika on katkera aika monesta asiasta, ja uusioperhen äitinä ei ole kenelläkään helppoa. Mutta nämä kaksi asiaa ovat todella huolestuttavia. Muista, jaettu häpeä on moninkertainen häpeä.
Aina siihen asti kunnes ryhtyivät puolustamaan lainmukaisia oikeuksiaan, kaikki oli mediassa Ninan mukaan aivan ihanasti suhteessa lapsiin. Toinen oli totuus siinäkin.
Mitä ihmeen lainmukaisia oikeuksia?
Eikö täällä ihan oikeasti tunneta sanoja ja lakeja jotka liittyvät sanoihin:
kuolinpesä
perintö
perinnönjako
perunkirjoitus
perintökaari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Eedvardin edunvalvoja on se joka on Eedvardin nimissä asettunut Ninaa vastaan
Edvard on yksityinen henkilö jonka asioita sinulla ei ole mitään lupaa levitellä.
Johannes ja Madde ei ole edunvalvonnassa. Silloin sen pitää olla Edvard. Tapani Kansan lapsen edunvalvojasta on kertonut alunperin seiska
Oli kirjoittajana vaikka Seiska, tuollaisten asioiden esiin tuominen yksityishenkilöstä ilman tämän lupaa on laitonta.
Mitä ihmettä, Nina läväyttää kaiken kaikelle kansalle ja sitten täällä itketään ettei siitä ja siitä saa sanoa sanaakaan. Pitääkö odottaa, että Nina kirjoittaa taas uuden kirjan? Menkää itseenne!
Onko Nina tullut tänne kirjoittelemaan. Vähän tuntuu siltä.
"Silloin seiska on syyllistynyt rikokseen. "
Oletko yllättynyt?
Siitä avauduttiin, koska siitä kirjoitettiin kirja. Ja kun kirjan aihe on Ninan elämä Tapanin kanssa, niin tämä välirikko on ilmeisesti ollut heidän elämässään todella merkittävä asia, joka minusta ihan asiallisesti kirjassa kerrottu. Mutta näiden joidenkin täällä kirjoittavien pitäisi tuntea häpeää ja samoin lehdistön, joka tämän kirjan julkaisun jälkeen on kaivellut asioita jotka eivät ehkä kuulu kaikkien tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän näitä lapsia niin hyvin. Mulla on välit poikki mun vanhempiin ollut jo 20-vuotta, eivätkä ole lapsenlapsiaan tavanneet. Lasten kysyessä, olen rehellisesti kertonut ikätason mukaisesti, mitä on käynyt. Minusta narsistinen äiti ja narsistia myötäilevä kiltti-isi ei tarvitse olla mun elämässä. Kamelinselän katkaisi viimeinen riita koskien mun ammattia ja silloista työpaikkaa. Riidan jälkeen äiti teki kaikkensa pilatakseen mun elämän. Kun soitti silloiselle esimiehelleni ja yritti järjestää mulle potkut, se oli viimeinen niitti. Aiemminkin kontrollointiyrityksiä oli ollut mm.esti mun yhden asunnon vuokrauksen mun selän takana ja uhkaili yhden poikaystävän pistämään mun kanssa poikki. Kun sanoin, että en halua olla enää ikinä missään tekemisissä, uhkailivat jättävänsä mut perinnöttömäksi. Ilmoitin, että senkus, en tarvii heiltä mitään.
Itkee ympäri kyliä, kun ei saa nähdä lapsenlapsiaan ja kyttäili elämäämme milloin missäkin, kunnes muutimme ja laitoimme kaikki tietomme salaisiksi.
Myöhemmin molemmat veljeni laittoi välit poikki vanhempiin eikä heidänkään lapsia ole nähneet. Syyt oli samoja, kontrollointi ja narsistinen käytös.
Ikävä kyllä tää mamma vaikuttaa ihan samanlaiselle käytökseltään. Kun yksi lapsi pistää välit poikki, sen vielä ehkä ymmärtää, mutta jos kaikki pistää, niin eiköhän se jotain vanhemmasta kerro.
Näyttää aivan samantyyppiseltä narsistin - *****paatin - käytökseltä. Ninan tytär vaan on vielä paljon huonommassa asemassa. Hänen selvästikin täysin häiriintynyt äiti ampuu häntä ja hänen perhettään, pienine lapsineen jättiläiskanuunalla, käyttäen julkisuutta ja sen himoa kohujuttuin hirvittävällä tavalla tytärtään vastaan.
Mitä tytär muka on edes tehnyt? Onnellisen perheen. Ihania lapsia. Siinä kaikki. Tämän perheen ja nämä lapset Nina af Enehjelm on halunnut ja haluaa tuhota. Pienet lapset. Järkyttävää.
Mistä sinä tiedät tyttären perheestä ja sen onnellisuudesta?
Olen seurannut läheltä, niin kuin moni muukin, toisin kuin ... varsin ... luotettava .... lähteeksi... kuten.... Arto Merisalo.... joka ei ole ollut tyttären perheeseen koskaan missään yhteydessä. Onneksi. Varsinainen asiantuntija.
ARTO MERISALO!
Siinäpä vasta luotettava ja rehellinen ihminen.
Talouselämä:
"Nova-yritysryhmässä vaikuttanut liikemies Arto Merisalo, 46, sai kuusi vuotta vankeutta törkeästä velallisen epärehellisyysrikoksesta."
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/b61da705-77ed-3256-8326-2d6f93695f…
Saamieni tietojen mukaan valtakirjalla tämän talokaupan toteuttanut henkilö on ... Arto Merisalon läheinen liikekumppani...
Homma alkaa seljetä.
Filunkipeliä.
Toisaalta se tuli selväksi jo silloin, kun af laittoi heti kuoleman jälkeen talon myyntiin hinnalla 2,8 milliä. Rahanteko heti mielessä!
Jos osti talon vuonna 2021, miksei heti laittanut sitä myyntiin, koska Kansa kumminkin asui jo Kotkassa? Miksi piti odottaa kuolemaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tekoälyltä, ei senkään mukaan Nina ole osallistunut mihinkään missikisoihin, vaan toiminut mallina. Se oli kasarilla kyllä cool. Moni ystäväni oli malli. Kun kerran tulin Suomeen, oli jokaisella bussipysäkillä mun paras ystävä mainostamassa jotain todella vähissä vaatteissa :) Hänen tyttärensäkin oli mallina pitkään Italiassa.
Tekoäly ei välttämättä anna oikeaa vastausta. Kysyin äsken tekoälyltä kuka on Miss Suomi 1970. Tiedän, että hän on Ursula Rainio, mutta tekoäly antoi vastaukseksi aivan eri nimen (joku Sari). Olikohan Nina jossain naisten lehden pienessä missikisassa ehdokkaana? Hämärä muistikuva.
En ole ollut kiinnostunut naisten- enkä miestenlehdistä ikinä, mutta oliko lehdillä tosiaan missikisoja? Mahdollisesti mielikuvasi on jäänyt mallina työskentelystä? Jossain lähteessähän pitäisi olla siitä tietoa, jos hän olisi ollut missi. Ja pidän sitä hyvin epätodennäköisenä sen perusteella mitä tiedän silloisista piirien arvostuksista. Missejä pidettiin aivan bimboina. Vaikka he eivät sitä välttämättä olleetkaan, mutta se oli ajan henki (ainakin noissa piireissä missä itse liikuin).
Naistenlehdillä oli tosiaan "omia" kisoja. "Uusi Maailma"-lehti valitsi edustajan "Miss Cinema"-kisaan. "Me Naiset"-lehti valitsi edustajan kansainväliseen teiniprinsessakilpailuun. "Seura"-lehdellä "Aurinkotyttökisa". "Jaana"-lehdellä "Supermissi" jne. Näitä kaikenlaisia oli tosi paljon. Minusta tuntuu, että Jaana-lehdessä oli aina meneillään joku kauneuskilpailu ja yleisöäänestys. Misseillä myytiin lehtiä.
Noiden lisäksi ainakin Suosikki-lehdellä oli Miss Farkku, ja Hymy-lehdellä oli Hymytyttö.
Apu-lehdellä Rantatyttö-kisa (jonka voitti olikohan vuosi 1976 Eija Lehtiö, Niina Heralan äiti). Annalla oli KaunisAnna.
Muistan Eija Lehtiön. Hän oli 4.perintöprinsessa Miss Suomi-kisassa v.1976. En tiennytkään, että hän on Niina Heralan äiti! Nyt kun mainitsit, niin onhan hänessä samoja piirteitä.
Seiskasta puheen ollen, vuoden takaa löytyi mielenkiintoinen juttu. En todellakaan tykkäisi olla sen talon ostaja, on meinaan outo kuvio siinä taustalla. Joko on toimitettu tilinpäätöstiedot kaupparekisteriin? Vuosi sentään ollut jo aikaa.
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/tapani-kansan-talomyynnin-outo-kuv…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli talo makso 800000
Ei ole leski!
Onneksi ei ole leski.
Actually the case has just been opened, not closed. :))
Jepsis. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten mennyt tytär edes isänsä uurnanlaskuun.
Pikimusta tausta takana koko Niinan ja Tapanin keississä. Entä kenen luona se Niina siellä Ruotsissa sitten asui kun erosi Kansasta? Antoi ymmärtää että muutti tyttärensä luokse ta ainakin häntä tukemaan. Todellisuudessa ovatkin pitkään olleet totaalisessa välirikossa. Hyytävä, sanon.
Vaikea on tyttären mennä mihinkään mihin Nina voi paukahtaa paikalle milloin tahansa. Hän selvästikin pelkää Ninaa ja tämän juonia, ja syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli talo makso 800000
Ei ole leski!
Onneksi ei ole leski.
Kuolinpesän osakkaat hallinnoivat kuolipesän omaisuutta yhdessä. Pesän osakkaiden hakemuksesta käräjäoikeus voi määrätä pesän omaisuuden luovutettavaksi pesänselvittäjän/pesänjakajan hallintoon. Käräjäoikeus varaa kuolinpesän osakkaille tilaisuuden antaa asiasta kirjallinen lausuma ennen päätöstä.
Kansan rintaperillisten tyytymättömyys perinnönjakoon johtuu Kansan vuoteen omistamasta talosta jonka hän myi ex-avopuolisolleen vuonna 2021. Kansa kuoli vuonna 2025. Luonnollisesti tuo talo ei kuulunut kuolinpesään Kansan kuollessa. Nyt rintaperilliset yrittävät käräjäoikeuden kautta saada oikaisua tilanteeseen.
Tämä on niin hauska ketju. Ette tiedä Ninasta yhtään mitään, mutta haukkumassa olette heti.. Minua tässä keississä ihmetyttää eniten se, miksi kaunis aatelisnainen hyvästä suvusta otti itselleen suomalaisen juntimiehen( siis Tapani Kansan). Toki tiedän, että Suomessa hyvällä perhetaustalla ei ole mitään merkitystä.
Ymmärsin, että talo on ollut Tapanille stressin aihe. Ei ole saanut taloa myydyksi, ja remontointi olisi tullut kalliiksi. Hän myi talon Ninalle ilmeisesti edullisesti siksi, että Nina on laittanut taloon rahaa ja remontoinut sitä. Talon myynnillä Tapani pääsi stressistä, ja kirjassakin kerrottu, että on elellyt viimeiset vuotensa seesteisesti. Jos Nina sitten on paljonkin joutunut esim. lainaamaan rahaa talon remonttiin ja talon arvon on ajateltu kohonneen sen johdosta. Ihan loogista. Tuskin kumpikaan on siinä kohtaa ajatellut lasten etua. Tämä Johanneshan on jo ikämies, ilman vaimoa ja lapsia ja Ninan sanojen mukaan edes Tapani ei jaksanut Johanneksen elämäntyyliä, niin mistä hän nyt tässä kiistelee? eihän tämä talo mitenkään hänen perintönsä enää ole.
Onpas ikävästi kirjoitettu. Tämähän on kamala tragedia että lapsi ei halua olla tekemisissä vanhempiensa kanssa. Jos mietin omalle kohdalle, niin varsinkin vanheneminen ilman lapsia ja lapsenlapsia tuntuisi hirveältä. Minulla on läheinen sukulainen joka ei halua olla missään tekemisissä kanssani, enkä tunne sen vuoksi häpeää, vaan surua. Minusta kaikki asiat voisi selvittää puhumalla, mutta jos toinen ei siihen suostu niin mitä voi tehdä. Miksi tälläistä pitäisi hävetä? on myös hyvä, että joku ottaa julkisesti puheeksi myös nämä asiat, koska en ole nähnyt asiasta juurikaan keskusstelua, ja näitä löytyy. Nämä ovat kipeitä asioita ihmisille, mutta niissä ei ole mitään hävettävää.