Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon ominaisuus joka on sinulle ehdoton ei

Vierailija
29.09.2026 |

Taloa vastapäätä toinen talo josta suora näkyvyys asuntoon. En voisi ikinä asua, talvella klo 16 jälkeen jos on kaihtimet ylhäällä ja valot päällä niin asunto on kunnon akvaario.

Kommentit (364)

Vierailija
161/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiöllä ei ole varaa/halua lämmittää saunaa yli kuudenkymmenenviiden asteen. Ärsyttävää, ja aika yleistä nykyään. 

Vierailija
162/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne helevetin tsemppitekstit.. live, love, laugh.. saa välittömästi oksennusrefleksin aikaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuone, joka on korkea tila eli auki ylös kaksi tai pahimmillaan kolme kerrosta. En ymmärrä tätä enkä todellakaan halua. Itse (170 cm) mahdun hyvin normaaliin huonekorkeuteen enkä muutenkaan katsele niska kenossa ylös. Lämpö karkaa tilaan, jossa kukaan ei voi olla. Lisäksi on kuin olisi taivasalla, itse kaipaan kodista turvallista pesän tuntua.

Vierailija
164/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto jossa koneellinen ilmanvaihto jota ei pysty itse säätämään. Ja niin äänekäs että siihen herää öisin.

Vierailija
165/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerros- tai rivitaloasunto. En enää elävänä suostu sellaisessa asumaan. Sain niin tarpeekseni niistä taloyhtiön paskakokouksista ja naapureista. 

Suostun asumaan kerrostalossa, mutta vuokralla. Asumismenot puolittuivat, kun ei tarvitse typerien naapureiden turhia hankkeita maksella. Ei enää ikinä omistusasuntoa kerrostalosta.

Asun lähes 80 m2 kolmiossa kerrostalossa jossa yhtiövastike 344 e/kk, sisältää autopaikan sähköpistokkeella. Vuokraa samasta asunnosta joutuisin maksamaan n. 800-1000 e/kk.

Itse asun vuokralla yksiössä kantakaupungissa, jossa molemmat vastikkeet ovat yhteensä 600e kuussa.

Etu-Töölö yksiö 26m vuokra 830e/kk.

Vierailija
166/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokeittiö, eli ei erillistä keittiötä. Jos keittiö on olohuoneen yhdellä seinällä, niin yksi huone vähemmän. Toisena tulee eteisen puute. Ja vielä vesikiertoinen lattialämmitys, joka paahtaa kuumana kesälläkin, säätömahdollisuutta ei ole.  Vielä kammoan isoja kylpyhuoneita, joita tehtiin muutama kymmenen vuotta sitten ihan määräyksestä ajatuksena että kylpyhuoneessa pitää päästä pyörimään sairaalasängyllä. Yksiössä ja pienessä kaksiossakin voi olla sauna, joka ison kylpyhuoneen kanssa vie koko asunnosta puolet.

Vierailija
167/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on paljon kerrostaloja, joissa lähin kauppa on 2-2,5km päässä eikä bussilla tai muulla julkisella pääse. Tuollainen on vähän hyvä sekä huono juttu. Kivasti tulee liikuntaa, kun maitopurkin haku vaatii jo viiden kilometrin kävelyn tai pyöräilyn. 

Missä nämä kerrostalot ovat? Ainakaan idästä ei ihan heti tule tällaisia alueita mieleen itselläni. 

Joku pieni kallis Alepa saattaa olla lähempänä, mutta isot kaupat ovat kaukana. Esimerkiksi Vanhan Herttoniemen itäpäästä löytyy, lähin kunnon kauppa Roihupellon Lidl. Kivihaasta löytyy, muualtakin. 

Eli kauppaan EI OLE 2,5km. Tuo Kivihaka saattaa pitää paikkaansa, en muista missä siellä on kauppa.  Alepa/K-Market tms kun on kauppa. Aivan kuten myynti-ilmoituksissa, jos ei omat väitteet pidä paikkaansa, yritetään valehdella, miksi ne pitäisivät. 

Vierailija
168/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olohuone, joka on korkea tila eli auki ylös kaksi tai pahimmillaan kolme kerrosta. En ymmärrä tätä enkä todellakaan halua. Itse (170 cm) mahdun hyvin normaaliin huonekorkeuteen enkä muutenkaan katsele niska kenossa ylös. Lämpö karkaa tilaan, jossa kukaan ei voi olla. Lisäksi on kuin olisi taivasalla, itse kaipaan kodista turvallista pesän tuntua.

Tästä tulee myös käytännön vaikeuksia. Miten saat lamput kuuteen metriin? Missä lampussa on tarpeeksi pitkä johto, että saat valoa alas asti? Kuinka usein jaksat poistaa lampuista pölyt ja millaisella operaatiolla? Tarvitsetko sähköistetyt verhot, pölisevätkö nekin, kun niitä ei voi pestä?

Vierailija
169/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakkaat. Valkoinen seinä ei avarra eikä lisää valoa. Jos teillä on pieni asunto, jossa pienet ikkunat, valkoiset seinät ja huonekalut eivät siinä auta. Päin vastoin, asunto voi olla kodikkaampi, kun seinissä on jokin sävy. Hento vaaleanvihreä voi sitä paitsi olla aivan yhtä "avartava" ja "valoisa" kuin valkoinen.

Me olemme vain tottuneet köyhäilyyn ja maalarinvalkoiseen. Muualla maailmassa on outoa pitää valkoisia seiniä.

Silloin kun esittää oman mielipiteensä, kannattaa jättää kaikki alentuvat 'Voi rakkaat' -lisät pois. Varsinkin kun ei edes tiedä mistä puhuu.

Vierailija
170/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen, hyhhyh

Vierailija
171/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siporex-talot ovat ihan oma lajinsa. Koko talo kolisee ja paukkuu. Kun asukas kolme kerrosta alaspäin lähtee ulos, niin koko talo kolahtaa. Naapurien ääniä siporexharkot eristävät kyllä hyvin. Näitä on 60-luvun taloissa kantakaupungissa jonkin verran. Koko talo siporexharkkoa, ja rappaus päällä.

Vierailija
172/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee myös käytännön vaikeuksia. Miten saat lamput kuuteen metriin? Missä lampussa on tarpeeksi pitkä johto, että saat valoa alas asti? Kuinka usein jaksat poistaa lampuista pölyt ja millaisella operaatiolla? Tarvitsetko sähköistetyt verhot, pölisevätkö nekin, kun niitä ei voi pestä?

"Miten saa lamput kuuteen metriin?" 

Naurahdin.

Vierailija
173/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunto maan tasalla. (Tykkään asua yläilmoissa ja parveke pitää olla, mielellään sellainen sisäänvedetty ja lasitettu, ihan kuin osa asuntoa. Ja kas, sellainenhan tuossa näyttää olevan!)

Vierailija
174/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on tullutkin jo useampaan kertaan esille keittiö, joka on vain olohuoneen yhdellä seinällä oleva rivi kaapistoja. Miksi tätä saa markkinoida erillisenä keittiönä? EIkö tämä ole valheellista markkinointia? Sekin, että keittiön ja olohuoneen välissä on vain saareke ei ole keittiö + olohuone vaan enemmänkin tupakeittiö. Mutta tuo seinänreunakeittiön mainostaminen erillisenä keittiönä on huuhaata. 

Vierailija
175/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuuhuone, joista sängyn eri puolille pigää nennä kahdesta ovesta, koska ei mahdu ympäri.

Joo, tytär kun muutti poikaystävänsä kanssa yhteen niin uudehkossa pienessä  vuokrakerrostalokaksiossa oli tällainen makkari. Lisäksi keittiö oli heti eteisen vieressä, putki johon ei mahtunut mitään pöytää. Eikä siinä ollut edes ikkunaa! Oli kyllä kaikkiaan semmoinen suunnittelun kukkanen että varmasti on ollut miesarkkitehti! Kellarin varastokanakopitkin oli puolikkaita, kaksi päällekkäin.

Vierailija
176/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin.

Kai tässä tarkoitetaan sitä, että miten kuudessa metrissä olevaan valaisimeen esim. vaihdetaan lamppu. Ei nyt viitsisi kutsua sähkömiestä tikkaineen joka kerta.

-eri

Vierailija
177/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen, hyhhyh

Koskahan ne saa tänne palstalle incel-suodattimen...

Vierailija
178/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti ei ole keskustassa. Ei ole parveketta. Vain yksi wc. Vanhuutta ajatellen ei hissiä. 

Vierailija
179/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurahdin.

Kai tässä tarkoitetaan sitä, että miten kuudessa metrissä olevaan valaisimeen esim. vaihdetaan lamppu. Ei nyt viitsisi kutsua sähkömiestä tikkaineen joka kerta.

-eri

No itse asiassa se oli osa sitä ongelmaa. Katsos kun sähkömies ei saa kiivetä tikkailla kuuteen metriin työturvallisuuden vuoksi. Pitäisi olla telineet. Kalliiksi tulee! Itse voi toki koittaa tikkailla kiipeillä, mutta kuuden metrin tikkaat ovat eri asia kuin kahden metrin tikkaat.

Naurakaa vain, mutta kokeilkaa ensin itse!

Vierailija
180/364 |
30.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti suurkaupungissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi