Asunnon ominaisuus joka on sinulle ehdoton ei
Taloa vastapäätä toinen talo josta suora näkyvyys asuntoon. En voisi ikinä asua, talvella klo 16 jälkeen jos on kaihtimet ylhäällä ja valot päällä niin asunto on kunnon akvaario.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parveketta krs talo asunnossa. Ei pysty, tukehtuu.
No, ei siitä paljoa iloa ole, jos naapurit tupakoi siellä. Eli tupakoivat naspurit on vastaukseni.
Ei huolta. Huomisesta alkaen laki muuttuu niin että periaatteessa tupakointi on kielletty vähän joka paikassa talossa, parvekkeella ja talon pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Keittiötila eteisessä.
Ei se keittiötila ole eteisessä, vaan eteisen jälkeen käytävällä. Huomattavasti parempi ratkaisu kuin keittiö olohuoneen seinällä.
Sadesuihku tai mika onkaan.
Eli valtava suihkupaa tokatty suoraan suihkuun paan ylapuolelle. Korkealle, josta tulee harvalla paineella vetta. Ei letkua.
Taysin hyodyton, koska EN halua pesta paivittain hiuksia. Mutta taysin mahdotonta pesta esim. lapsen kakkainen peppu kun vetta tulee harvakseltaan monen metrin korkeudelta.
Onneksi Suomessa nama hirvitykset ovat viela harvinaisia, suomalaiset kun ovat kaytannollista sakkia. Taalla briteissa sen sijaan...
Mulla on tuollainen, en käytä sitä koskaan. Tavallinen suihku on myös, mutta joskus sieltä sadesuihkusta tipahtelee kylmiä tippoja päähän, kun pesen tukkaa.
Meillä samassa on sekä sadesuihku että ns käsisuihku alempana.
Sadesuihkua käytän kun pesen hiuksetkin, muuten alempaa jos en halua kastella hiuksia. Oikein kätevää
En asuisi kerros-, rivi- enkä paritalossa, enkä kaupungissa. Maalla omassa rauhassa pitää saada olla.
Tosin ketjun perusteella moni ei viihtyisi meidän 100-vuotiaassa torpassamme, jossa on tupakeittiö (keittiö yhdellä seinällä, sohva ym vieressä) ja 100-vuotiaassa pihasaunassakin täytyy peseytyä muiden katsellessa.
Ulkohuussi ei sentään ole kenellekään ollut ehdoton ei 😂
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalon sijainti isomman tien laidassa tai ihan naapurin vieressä. En missään metsässä halua asua, mutta selkeästi omalla tontilla kuitenkin. Ja tietyllä lailla sivussa ohikulkuliikenteeltä.
Jos asuisin kerrostalossa, niin sitten en haluaisi lähiöön. Eli kerrostalo tarkoittaisi keskustassa asumista. Siellä niin, että ikkunoista on puistonnäkymä.
Yleisesti ottaen pari- ja rivitalot on pois laskuista. Ne ei vain tunnu itselle sopivalta vaihtoehdolta. Ei mitään muuta syytä.
Mulla taas kerrostalo lähiössä on suosikkiratkaisu. On rauhaa, luontoa, merenrantaa, muttei tarvitse asua rivitalossa tai omakotitalossa, joista en pidä, vaan saan asua kerrostalossa, jossa joku muu luo lumet ja hoitaa pihat. Asuin ennen kantakaupungissa kerrostalossa, oli vehreää aluetta ja kiva sillä lailla, mutta kyllähän siellä oli paljon liikennettä ja melua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Lasitettu parveke, jossa koko parvekkeen ulkoreuna lasia ilman turvaputkia tai kunnon rakenteita. Onnettomuusvaara!
-Keittiössä vesihana tai liesi saarekkeessa niin että saarekkeessa ei ole takaseinää. Todella tyypillinen tänä päivänä ja omasta mielestä täysin järjetön ratkaisu. Rasvat ja roiskeet lentää ympäriinsä. Liukastumisvaara öljyyn!
- Turhaa tilaa vievät 2 suihkua ja 2 kraanaa, mutta kuitenkin vain yksi pönttö eli mitä hittoa?! En halua yhtään enempää siivottavaa kuin on pakko. Tuo 2 suihkua vielä menee isossa talossa saunan yhteydessä, mutta joskus noita näkee tyyliin kaksioissakin, joissa neliöt jo valmiiksi tiukoilla.
Meillä esimerkiksi on saarekkeessa liesi ilman takaseinää, mutta ruoanlaiton ajaksi tasosta nousee liesituuletin eteen..
Nuo ylösnousevat liesituulettimet eivät ole kovin tehokkaita. Trendi-ilmiö, joka varmasti väistyy pian.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on koskaan kaihtimet ylhäällä tai verhot auki, jos on valot päällä? Minulla on molemmat kiinni vaikkei ole naapuriin minkäänlaista näkyvyyttä.
Suomessa kun asuu, niin kyllä verhot on auki niin kauan kun valoa riittää. Kuka jossain luolassa haluaa asustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on koskaan kaihtimet ylhäällä tai verhot auki, jos on valot päällä? Minulla on molemmat kiinni vaikkei ole naapuriin minkäänlaista näkyvyyttä.
Suomessa kun asuu, niin kyllä verhot on auki niin kauan kun valoa riittää. Kuka jossain luolassa haluaa asustaa.
Mulla ei edes ole verhoja täällä kantakaupungissa, kun vuokranantaja suuressa viisaudessaan on poistanut verhotangon. Ei saa verhoja kiinni, ei ole kuin pelkät kaihtimet jotka pidän auku aina kun on valoisaa. Hyvähän mun on sanoa, kun asun ylimmässä kerroksessa. Kukaan ei näe sisään, ainakaan ilman hyvää kiikaria.
Yksiössä asuvana voin sanoa, että tärkeää on asunnon koko ja pohjapiirros. Liian pienessä tuubissa ei ole ihmislapsen hyvä asua.
Suora sähkölämmitys
Miksi?
Meillä on ja kaikkeen sähköön (lämmitys ja käyttö) menee n 150e/kk. Mun miekestä vähän kun lämmitettävää on 120m2 + 64m2.
Takka toki on mutta enemmän tunnelmaa kuin lämpöä varten
Vierailija kirjoitti:
En asuisi kerros-, rivi- enkä paritalossa, enkä kaupungissa. Maalla omassa rauhassa pitää saada olla.
Tosin ketjun perusteella moni ei viihtyisi meidän 100-vuotiaassa torpassamme, jossa on tupakeittiö (keittiö yhdellä seinällä, sohva ym vieressä) ja 100-vuotiaassa pihasaunassakin täytyy peseytyä muiden katsellessa.
Ulkohuussi ei sentään ole kenellekään ollut ehdoton ei 😂
Vanhanaikainen oikea tupakeittiö onkin aivan eri asia kuin nämä nykyiset kerrostalojen viritykset, joissa on muutenkin nippa nappa parin neliön olohuone, jonka ainoan ehjän seinän vievät keittiökalusteet niin, ettei mitään sohvaa, saati muita kalusteita mahdu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit näköetäisyydellä.
OK, boomer. Mulle sopii loistavasti se, että lähin naapuri on järven takana (3 kilometrin päässä) ja talo näkyy selvästi. Varsinkin öisin kun naapuri (pelokas boomer-setämies) laittaa pihavalot päälle "murtovarkaiden karkottamiseksi".
alle hehtaarin tontti tai naapurit näkö kuuloetäisyydellä.
Minulle ehdoton ei olisi kiiltävät ja liukkaat laattalattiat ja sellainen lasi/ kromi/ valkoinen sisustus. Tämä vielä yhdistettynä valtavaan huonekorkeuteen ja avokeittiöön jossa pyykkikone mylläisi niin ettei ajatuksiaan kuulisi.
Vierailija kirjoitti:
alle hehtaarin tontti tai naapurit näkö kuuloetäisyydellä.
Minulla se raja on 10 hehtaaria. Nykyinen tontti (jossa nyt asuttu 15 vuotta) on kooltaan 3,4 hehtaaria. Eihän tuo riitä oikeasti mihinkään. Naapurit ovat aivan liian lähellä.
Sijaitsee Suomessa on ehdoton nou nou. Lähtekää nyt hyvät ihmiset helevettiin tästä uppoavasta maasta
Töölön eteläpuolella ei ole mitään tekemistä? 😂🤣😂