Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kasvukivut

31.05.2007 |

onkohan mahdollista että jo 2-vuotiaana olis kasvukipuja?2 vuotias valittaa öisin että sattuu ei osaa tarkemmin kertoa ja ajattelin et oisko noi mahollisia.ei oo korvatulehdusta eikä myöskään kihomatoja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai..

Meidän tyttö kans valittaa öisin jalkojaa, tarkemmin polvitaivetta.

Hieronta on auttanut ja pysyvä ratkaisu löytyi yösukista.

Nyt kun on nukkunut jo pitkään sukat jalassa ei jalatkaan ole ollut kipeänä.

En tiedä sitten johtuuko kasvukivuista vai siitä että liikkuu niin mahdottoman paljon päiväsaikaan että sen vuoksi olisi kipeänä.

Koitappa niitä sukkia, toivottavasti ne toisi myös teille ratkaisun ongelmaan.

Vierailija
2/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus parikin kertaa täällä kertonut meidän leikki-ikäisen polvikivuista. Vaiva on aina öisin, kylmäpussi yleensä auttaa, joskus olen joutunut puristamaan polvea vähän aikaa. Tyttö on siis itse pyytänyt puristamaan. Lääkärin mukaan jalat ovat aavistuksen eri paria, jolloin toinen polvi rasittuu päivän aikana. Näytti meille miten toinen jalka kääntyi aavistuksen eri tavoin kuin toinen, itse en olisi huomannut, enkä osaa sitä enää katsoa. Vaivan pitäisi kouluikään mennessä korjautua itsekseen, jos niin ei käy, menemme uudelleen kyseiselle lääkärille. Itse asiassa tyttö aloittaa eskarin ensi syksynä ja nyt on tainnut mennä monta kuukautta ilman, että polvi on ollut kertaakaan kipeä. Riittävän paljon liikuntaa oli lääkärin " resepti" vaivaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on ollut tuollainen vaiva lapsena ja isompana tehty sitten polvileikkaus.

Poika valittaa nyt usein jalkoja ja etenkin polvia iltaisin. Olen miettinyt kasvukipuja ja myös tuota, että jaloissa olisi jotain " vikaa" . Ehkä pitäisi mennä lääkärille näyttämään. Neuvolassa ei ole kommentoitu muuta kuin, että normaalia pihtipolvisuutta tämän ikäisellä (nyt 3,5v). Meillä auttaa hierominen ja sukat yleensä. Liikunnan vähyydestä ei ole kyse, koska on koko ajan menossa ja kävelee monen tunnin lenkkejä metsässä isänsä kanssa.

Vierailija
4/4 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme yksityisellä lääkärillä ja kysyin nimenomaan lääkäriä, joka tietäisi tämän tyyppisestä asiasta. Tiesi paljon urheiluvammoista ja urheiluun liittyvistä ongelmista ja sitä kautta oli juuri tämän alueen asiantuntija. Emme halunneet reumalääkärille, vaikka sitäkin puhelimessa ehdotettiin.

Itse vaiva ei johdu liikunnan puutteesta vaan rakenteellisesta viasta, johon riittävä liikunta sitten auttaa lapsen kasvaessa, näin ymmärsin.