Tietääkö kukaan, onko Suomesta karkotettu ukrainalainen Volodymyr Holubiev nyt rintamalla?
https://www.facebook.com/vavansambo/?locale=fi_FI
"Mun koti
Olisi mulle ihan valtava vääryys, jos mut erotettaisiin mun perheestä ja kaikesta siitä elämästä, mitä mä oon täällä rakentanut.
Mun äiti on leski ja hän on mulle todella tärkeä. Samoin mun vaimo, jonka kanssa me rakennetaan meidän yhteistä tulevaisuutta ja halutaan perustaa perhe.
Täällä on myös mun ystävät. Ihmiset, jotka on ollut mun elämässä pitkään ja jotka merkitsevät mulle todella paljon. Ne on mun läheisiä, mun tukiverkosto ja käytännössä mun koko elämä täällä.
Mulla on täällä myös mun unelmat. Mun urheilu-ura, jonka eteen mä oon tehnyt ihan helvetisti töitä. Mun sali, jossa mä itse treenaan ja jossa mä myös valmennan muita. Se on mulle paljon enemmän kuin pelkkä sali.
Teen myös tulkin töitä, ja mä oikeasti tykkään siitä työstä. Mä koen, että se sopii mulle, koska tykkään auttaa ihmisiä ja olla heille avuksi tilanteissa, joissa he tarvitsevat tukea.
Siksi ajatus siitä, että mut erotettaisiin tästä kaikesta, tuntuu todella raskaalta. Kyse ei olisi mulle vain siitä, että joutuisin muuttamaan toiseen maahan. Siinä vietäisiin multa samalla mun perhe, läheiset ihmiset, työ, urheilu ja ne unelmat, joiden eteen mä oon rakentanut mun elämää vuosien ajan.
Mun elämä on täällä. Mun ihmiset on täällä. Mun tulevaisuus on täällä."
Kommentit (54)
Milloin aletaan karkottaa samalla lailla esim ryzyjä tai nekkejä?
Vierailija kirjoitti:
Ei huumerikollisia tarvita Suomessa, joten tervemenoa.
ukrainalaisten alettua saapua Suomeen alkoivat Suomen valtavat huumeongelmat...
ukrainalaiset levittivät huumekartelleja ja huumeketjuja Ukrainan ja Suomen välille ja kohta koko Suomen nuoriso on pelkkiä narkkareita jos ukrainalaisia ei saada ajettua takaisin ja huumeketjuja katkaista...
Suomalaisena reserviläisenä ihmettelen koko keskustelua facebookissa. Volodymy on siis (rintama)karkuri ja me edes keskustellaan siitä että hän voisi saada jäädä tänne. Tottakai siinä on riskinsä joutua sotaan. Sama tilanne meillä kaikilla täällä suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisena reserviläisenä ihmettelen koko keskustelua facebookissa. Volodymy on siis (rintama)karkuri ja me edes keskustellaan siitä että hän voisi saada jäädä tänne. Tottakai siinä on riskinsä joutua sotaan. Sama tilanne meillä kaikilla täällä suomessa.
11vuotta suomessa asunut? Ei se sieltä sotaa pakoon ole karannut kun koko sota ollut edes alkanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11vuotta suomessa asunut? Ei se sieltä sotaa pakoon ole karannut kun koko sota ollut edes alkanut?
Mutta ei myöskään lähtenyt puolustamaan omaa maataan. Suomeen tuli alunperin tekeen rikoksia. Kannattaa muistaa että Krimin niemimaan miehitys ja Itä-Ukrainan sota alko keväällä 2014. Siitä asti sielä on kutsuttu miehiä sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman kohtalon koki moni suomalainen mies Talvi ja Jatkosodassa. Ei saanut olla perheensä luona.
Näin on. Miksi jonkun pitäisi saada erikoiskohtelua? Minkä maan kansalaisuus Volodymyrilla on? Jos hänellä on Ukrainan kansalaisuus, niin tietenkin hänen pitää olla siellä auttamassa eikä täällä piileskelemässä.
Miksi et itse lähde sinne sotimaan, vaan vaadit muita kuolemaan? Jokainen meistä haluaa elää, ja musta, Vavansambo on osoittanut olevansa nykyään aivan eri henkilö.
Hyvähän se on E-papereilla huudella jengiä rintamalle.
Kaveri on saanut törkeästä huumerikoksesta tuomion. Ei yli neljää vuotta saa käyttörikoksesta vaan on systemaattisesti myynyt, valmistanut tai tuonut maahan huumeita. Kuinka monta elämää on toiminnallaan saattanut tuhota, kuinka monta kuollutta on hänen kauttaan tullut.
Lähi-Idän ja Afrikan alkuasukkaita ei Suomesta saa kyllään millään pois, vaikka viettäisivät jatkuvasti aikaansa vankilassa. Raiskaavat yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, mutta SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät takaavat, ettei Suomesta tarvitse lähteä muuhuin Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähi-Idän ja Afrikan alkuasukkaita ei Suomesta saa kyllään millään pois, vaikka viettäisivät jatkuvasti aikaansa vankilassa. Raiskaavat yhä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, mutta SDP, Vasemmistoliitto ja Vihreät takaavat, ettei Suomesta tarvitse lähteä muuhuin Kelaan.
Näissä muissa maissa on se ongelma että alkuperämaa ai mistään hinnasta halua noita luusereita takaisin.
Mutta Ukraina onneksi kantaa vastuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä muissa maissa on se ongelma että alkuperämaa ai mistään hinnasta halua noita luusereita takaisin.
Mutta Ukraina onneksi kantaa vastuunsa.
Mikäli sotaa ei olisi, niin tuskin haluaisi rikollisia takaisin. Nyt siellä on miehistöpula, joten ihan kuka vaan käy. Jopa kuuroja sekä vammaisia on lähetetty rintamalle.
Ketä toi on?