Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan, onko Suomesta karkotettu ukrainalainen Volodymyr Holubiev nyt rintamalla?

Vierailija
29.09.2026 |

https://www.facebook.com/vavansambo/?locale=fi_FI

"Mun koti

Olisi mulle ihan valtava vääryys, jos mut erotettaisiin mun perheestä ja kaikesta siitä elämästä, mitä mä oon täällä rakentanut.

Mun äiti on leski ja hän on mulle todella tärkeä. Samoin mun vaimo, jonka kanssa me rakennetaan meidän yhteistä tulevaisuutta ja halutaan perustaa perhe.

Täällä on myös mun ystävät. Ihmiset, jotka on ollut mun elämässä pitkään ja jotka merkitsevät mulle todella paljon. Ne on mun läheisiä, mun tukiverkosto ja käytännössä mun koko elämä täällä.

Mulla on täällä myös mun unelmat. Mun urheilu-ura, jonka eteen mä oon tehnyt ihan helvetisti töitä. Mun sali, jossa mä itse treenaan ja jossa mä myös valmennan muita. Se on mulle paljon enemmän kuin pelkkä sali.

Teen myös tulkin töitä, ja mä oikeasti tykkään siitä työstä. Mä koen, että se sopii mulle, koska tykkään auttaa ihmisiä ja olla heille avuksi tilanteissa, joissa he tarvitsevat tukea.

Siksi ajatus siitä, että mut erotettaisiin tästä kaikesta, tuntuu todella raskaalta. Kyse ei olisi mulle vain siitä, että joutuisin muuttamaan toiseen maahan. Siinä vietäisiin multa samalla mun perhe, läheiset ihmiset, työ, urheilu ja ne unelmat, joiden eteen mä oon rakentanut mun elämää vuosien ajan.

Mun elämä on täällä. Mun ihmiset on täällä. Mun tulevaisuus on täällä."

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#Freevavan🥰

Vierailija
22/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rintamalla. 

Tätä nykyä rintamapalvelus Ukrainassa edellyttää jalkaväen peruskoulutuskurssin käymistä, joka kestää noin kuusi viikkoa. Eli puolentoista kuukauden päästä päätyy rintamalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huumerikollisia tarvita Suomessa, joten tervemenoa.

Vierailija
24/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#Freevavan🥰

Ei tanut auttaa, sillä tyyppi karkotettiin jo.

Vierailija
25/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen Ukrainan kansan puolella tässä sodassa, minusta on vastenmielistä, kuinka terveet ukrainalaismiehet eivät ole puolustamassa omaa synnyinmaataan, mutta vaativat samalla länsimaiden apua

Ajattele, kun sota loppuu ja Ukrainan rajat aukeavat. Kuinka moni ukrainalainen jää jälleenrakentamaan kotimaataan eikä pakene saman tien Eurooppaan?

Vierailija
26/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rintamalla. 

Tätä nykyä rintamapalvelus Ukrainassa edellyttää jalkaväen peruskoulutuskurssin käymistä, joka kestää noin kuusi viikkoa. Eli puolentoista kuukauden päästä päätyy rintamalle. 

Okei, kiitos tiedosta. - Ap

Vierailija
27/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta Ukrainasta loppuu sotamiehet jos kaikki saa turvapa*kan.

Vierailija
28/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman kohtalon koki moni suomalainen mies Talvi ja Jatkosodassa. Ei saanut olla perheensä luona.

Erona se, että tässä on kyseessä moninkertainen rikollinen. Tulkin palkalla ei elätetä perhettä eli sossutukien varaan jäävät. Rintamakarkuri. Jos saisi jäädä Suomeen ja tänne tulisi sota, karkaisi silloin varmasti myös. Migri teki oikean päätöksen.

Vierailija
29/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijän elämä jatkuu vaikka maa vaihtuu...

Vierailija
30/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kaikki ukrainalaiset ajattelivat samoin, niin Ukrainaa ei enää olisi. Tuolle äijälle tekee ihan hyvää mennä puolustamaan kotiaan. Samoin tekevät miljoonat muut ukrainalaiset.

Vierailija
31/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hepun tekemän tiktok videon tästä aiheesta kun katsoo niin väistämättä tulee mieleen että oikea päätös karkoittaa.

Vierailija
32/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin karkotus olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.
Toki parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vierailija
33/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, ettei ihmiset enää tunnista (tai tunnusta) omista teoistaan aiheutuvia seurauksia.

Miten ihmiset ovat näin vieraantuneita todellisuudesta.

Vierailija
34/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja ottaa vastuuta omasta elämästä ja puolustaa maataan niin kuin muutkin miehet. Täällä on myös monia jotka voisivat tehdä myös niin🤔

Vierailija
35/35 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tai ei karkotus, niin ukrainalaisten kuuluu ehdottomasti puolustaa maatansa, eikä piileskellä tai pakoilla velvollisuuksiaan toisessa maassa. Valmiiksi jo aggressiivinen kaveri, jolla on taistelu tahtoa, niin on oiva lisä ukrainan puolustukselle. Tämä koskee myös muita ukrainalaisia, jotka pakoilevat velvollisuuksiaan suomessa. Näihin pitäisi myös puuttua ja lähettää heidät takaisin, puolustamaan maatansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan