Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko seurustella entisen narkomaanin kanssa?

Vierailija
29.09.2026 |

Ollut kuivilla viimeiset kymmenen vuotta.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on yllättävän paljon juoppoja ja kokaiini narkkeja. Ei se pahemmin näy paatuneesta käyttäjästä.

Vierailija
82/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon siitä ihmisestä. Kerran tapasin yhden kuivilla olevan ja lopetin sen nätisti siihen yhteen tapaamiskertaan. Hän suuttui ja meuhkasi siitä että en hyväksy hänen taustaa, et kehtaa olla mun kanssa jne jne.

EI. Ei se johtunut hänen taustasta vaan tyyppi oli yksinkertaisesti ihan muuta mitä olin odottanut ja olisin ollut aivan väärä hänelle. Torjunta paljasti sitten sen lopullisen luonteen eli oma aavistus osui oikeaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisin. 

En kuvittele olevani yhtään parempi ihminen kuin hän.

En.minäkään. Mutta silti ja nimen.omaan en kerjää verta nenästäni.

Olette siis ennustajia kun voitte olla täysin varmoja ettei raitis kumppani ikinä tule käyttämään mitään. Ai niin jätätte heti jos sellaista ilmenee. Sitten olette vielä itse täydellisiäkin, ilman vika, vailla horjumista. Upeaa.

Vierailija
84/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä on yllättävän paljon juoppoja ja kokaiini narkkeja. Ei se pahemmin näy paatuneesta käyttäjästä.

Tämä. Ei kaikki ole vankilatatuoituja ruttunaamoja vaan ihan tavallisen näköisiä töissä käyviä.

Vierailija
85/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos olisi muuten kiva ja huumorintajuinen.

Olen itse päihteetön, mutta mulla on kavereita sekä piikkihuume että pilvenpolttajissa. Fiksumpia he ovat kuin jotkut känniääliöt.

Ei ihminen automaattisesti ole joku raivohullu, jos käyttää. En lainaa rahaa, enkä osallistu hämäriin bisneksiin, mutta muuten voidaan hengailla jossain.

Monet ovat narkomaaneja, koska Suomessa terveydenhuollossa ei osata kivunlievitystä.

Vierailija
86/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin, vaikeasta riippuvuudesta selvinneellä ihmisellä voi olla suurta luonteen lujuutta ja hyvää itsetuntoa mitä ei välttämättä tavallisella tallaajalla ole

Eiköhän ole päinvastoin. Traumoja ja ongelmia. Ihan vauriota päässä liikaa. Taustasyynä joku väkivallan sävyttämä ongelmalapsuus ja adhd

Tohtorin tutkinnon saavuttaneesta alansa osaajasta voi tulla narkomaani. Ei siihen aina tarvita rikkinäisiä kotioloja, insestiä ja muuta seksuaalista hyväksikäyttöä, AC/DC:tä, FSB:tä ja muita tauteja.

Tavallinen tarina se kuitenkin on. Voi jo vanhemmat olla päihdeongelmaisia ja koko muu suku. Katso satuhäistä mitä se elämä on. Ihan tarpeeksi tiedän miten sekavia ja epävakaita ex-käyttäjät voi olla sen jälkeen. 

En minä mitään Satuhäitä seuraa, kun en edes tiedä, mikä se on. Sen verran tiedän, etten tiedä siitä mitään enkä välitäkään. :)

Nämä "voisitko seurustella" -tyyppiset ketjut ovat sikäli hauskoja, että niissä tarkoitetaan, että voisitko seurustella jostakin asiasta muodostaneesi stereotyyppisen mielikuvan kaltaisen ihmisen kanssa. Meillä kaikilla on vankkoja mielikuvia siitä, millainen on entinen narkomaani, tai millainen on diplomi-insinööri, vammainen, kuuro, sokea, kasvissyöjä, muslimi, buddhalainen, MS-tautia sairastava, jääkiekkoileva, hiihtävä, luisteleva, kalastuksesta kiinnostunut, autourheilua harrastava, vesiväritöistä pitävä, lentokoneiden pienoismalleja rakentava ihminen. Kun sitten kohtaa jonkun henkilön, hän ei ehkä vastaakaan oletuksia. Silloin omat asetukset saattavat osoittautua virheellisiksi.

Onhan minullakin sellainen vankka mielipide, etten voisi ikinä seurustella tai olla syvällisesti tekemisissä kasvissyöjän kanssa, koska en pidä kasvisruoasta. Mutta ja niin edelleen... :)

Vierailija
87/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä tuota tarvitse edes selitellä, vastaus on aina ei .

Vierailija
88/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minun aviomieheni nyt paljastaisi että on ollut narkomaani, niin en minä häntä jättäisi. 

Vierailija
89/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä! En halua olla edes tekemisissä ihmisten kanssa, joilla on narkki lapsia tai on mitään tekemistä huumeiden kanssa.

Lapsi ei ole mikään n arkki

Vierailija
90/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mieluummin entinen päihteidenkäyttäjä kuin joku mt-lasimamma. On mieleltään  varmasti paljon terveempi.

Vierailija
91/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koskaan ei voi tietää milloin retkahtaa uudestaan.

T. Muutaman ex huumeidenkäyttäjän tunteva

Vierailija
92/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Addiktio korvautuu useimmiten uudella. Siksi evastaukseni on: en voi.

Jep, esim seksillä, pelaamisella, liiallisella treenaamisella. Ja moni noista NAlaisista on tosiaan jäänyt teinin tasolle.

Vierailija
93/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monet menee sekaisin aloholista, minä menen sekaisin sinusta

Vierailija
94/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, esim seksillä, pelaamisella, liiallisella treenaamisella. Ja moni noista NAlaisista on tosiaan jäänyt teinin tasolle.

ex oli seksi addikti ja sen takia jätin koko urpon joka törkeesti väitti sitä rakkaudeksi mutta seksi addiktii se oli

Vierailija
95/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mielelläni. Perhepiirissä on yksi sellainen ja vaikka olisi ollut kuivilla kuinka pitkään retkahtamisvaara on aina olemassa. Ja silloin voi mennä ihan kaikki eikä millään muulla ole mitään väliä.

Vierailija
96/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kaikki olemassa myös omina itsenäisinä riippuvuuksinaan.

Vierailija
97/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

monet menee sekaisin aloholista, minä menen sekaisin sinusta

Läheisriippuvainen.

Vierailija
98/98 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eroaisin samantien jos kumppanin menneisyydestä paljastuisi päihderiippuvuutta.