Voisitteko seurustella entisen narkomaanin kanssa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tarkistaisin ettei ole tauteja. Monet syö nykyään päivittäin mielen lääkkeitä, ei tuo oikein poikkea mitenkään siitä.
No ei todellakaan ole sama asia ja päästäsi olet vialla, jos tuolla tavalla ajattelet.
No riippuu vähän. Tunnen paljon ihmisiä, jotka ovat käyttäneet päihteitä ja joihin luotan, ja sitten sellaisia keneen en. Ylipäätään se että tekee päihteilystä identiteettiasian on aika iso red flag, oli kyseessä sitten niiden aiempi käyttö tai se että käyttää niitä nyt. Tuollaiset identiteetit ovat vaarallisia ja pitävät henkilöä otteessaan.
Eli vastaan en, en seurustelisi "entisen narkomaanin" kanssa. Ihmisen, joka on joskus kokeillut tai käyttänyt päihteitä, kyllä. Mutta jos tämäkin tekisi asiasta jotain numeroa niin en.
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumeita?
Velkoja?
Tuomioita?
Rikosrekisteri?
Luottotiedot?
Ulosotossa?
Mies kertoi käyttäneensä kokaiinia, vahvoja kipulääkkeitä ja alkoholia, mutta nyt kuivilla reilu kymmenen vuotta.
Velkoja? Ei ole
Tuomioita? Ei ole.
Rikosrekisteri? Ei ole. Mies on ex käyttäjä.
Luottotiedot? Kunnossa olleet aina.
Ulosotossa? Mitään ei ole ulosotossa, on aina hoitanut työasiat kunnolla.
Olen naimisissa entisen käyttäjän kanssa. Käyttöhistoriaa itsellänikin. Tavattiin vasta noiden aikojen jälkeen. Minulla menee yhteiskunnallisesti katsoen ok, puolisollani oikein hyvin. Yhdessä 11 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumeita?
Velkoja?
Tuomioita?
Rikosrekisteri?
Luottotiedot?
Ulosotossa?
Mies kertoi käyttäneensä kokaiinia, vahvoja kipulääkkeitä ja alkoholia, mutta nyt kuivilla reilu kymmenen vuotta.
Velkoja? Ei ole
Tuomioita? Ei ole.
Taitaa olla omat hampaat?
Luultavasti voisin seurustella.
Olen raitis alkoholisti, en puhu Jeesus asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumeita?
Velkoja?
Tuomioita?
Rikosrekisteri?
Luottotiedot?
Ulosotossa?
Velkoja? Ei ole
Tuomioita? Ei ole.
Jos se on M niin sillä on kyllä tuomiokin takana. Ei vaan ole uskaltanut kertoa sulle kaikkea vielä.
Addikti on addikti loppuelämänsä. Voi olla kuivilla ja elää ihan hyvääkin elämää, mutta se pelko retkahtamisesta on aina läsnä. +että nuppi on aika sekaisin koska kama on jo sotkenut aivokemiaa. Eli varaudu vuoristorata suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumeita?
Velkoja?
Tuomioita?
Rikosrekisteri?
Luottotiedot?
Ulosotossa?
Kyllä.
T. Ap
Ei ole entisiä narkkareita. On vain narkkareita.
Luojan Kiitos olen Onnellisesti Naimisissa, raittiin miehen kanssa.
ENKÄ MISSÄÄN NIMESSÄ HYVÄKSYNYT EDES YSTÄVÄKSI, ENTiSIÄ narkkareita , oman Turvallisuuteni vuoksi ja terveyteni vuoksi.
Ei mitään , ! Jolla on Jotakin hämäräperää🚨🚔
Ootko selvittänyt itse sen taustat? Vai onko hän vain sanonut sulle että ei ole rikosrekisteriä jne? Koska entiset ja nykyiset käyttäjät on mestarivalehtelijoita ja miellyttäjiä...
Ihan hyvä kysymys. Itse olen reilun kymmenen vuotta kuivilla ollut narkkari, joten minulla ei ole varaa tuomita muita käytön perusteella.
En koskaan ajatellut olevani taustani takia parisuhdekelpoinen, mutta silti olen nyt vakaassa ja hyvässä parisuhteessa. Voin kuitenkin sanoa, että taustani on tehnyt monista asioista vaikeita ja vallankin alku oli haastava. En vieläkään ymmärrä, kuinka toinen jaksoi olla kanssani niin kärsivällinen.
Ehkä kuitenkin määrittävintä kaikissa tapauksissa on se, millainen nykyhetki on ja millä tavalla katsoo menneisyyttään. Sen kanssa on oltava täysin rehellinen ja tietyllä tapaa nöyrä. Jos itselleen ei pysty olemaan rehellinen, sitä ei pysty olemaan toisellekaan.
Ei se päihderiippuvuus sairautena häviä sillä, että on käyttämättä. Voi olla kuivilla mutta on silti addikti. Tuo vaikutaa aika coctaililta, että on ollut kokaiini, kipulääkkeet ja alkoholi, eli sekakäyttöä on ollut. Toivottavasti on oppinut muita tapoja käsitellä tunteitaan kuin niiden turruttaminen päihteillä. Aivokemiaan varmasti on vaikuttanut myös, eli voi oireilla mt-ongelmina pitkäänkin, ehkä loppuelämän.
On tuo aika iso miinus, ja ainakin riski. Mutta itse kysymykseen en osaa antaa vastausta, koska ihmisellä voi olla silti muita ominaisuuksia, jotka ajavat tuon yli.
Vierailija kirjoitti:
Ootko selvittänyt itse sen taustat? Vai onko hän vain sanonut sulle että ei ole rikosrekisteriä jne? Koska entiset ja nykyiset käyttäjät on mestarivalehtelijoita ja miellyttäjiä...
Mitä väliä jollain 10 vuotta vanhalla käyttörikoksella loppupeleissä on, jos ei enää käytä? Mutta rehellinen pitäisi olla, toki jos on tuomioita niin pitäisi kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorille sanoisin, älä ikinä sekaannu päihteiden käyttäjään. Älä ikinä. Ikinä.
Tämä ei nyt liittynyt aiheeseen.
Kysymys koski ihmistä, joka on aiemmin käyttänyt päihteitä, mutta ollut kuivilla jo vuosikymmenen.
Ei ikinä.
Ne mömmöthän voi sitten tappaa myös takautuvasti.
Eli kyseessä ei edes ollut mikään suoneen piikittävä rapanisti, vaan perus viinaa, kokaiinia ja lääkkeitä vetävä, työssä käyvä päihdeongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Nuorille sanoisin, älä ikinä sekaannu päihteiden käyttäjään. Älä ikinä. Ikinä.
Aika rajoittavaa on. Enemmistö suomalaisista käyttää jotakin päihdettä/päihteitä.
En. Olisin varmaan kokoajan jotenkin varpaillani ja pelkäisin että mikä stressivaihe saa aikaan repsahduksen.