Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka " eko" sinä olet?

Vierailija
31.05.2007 |

Kuka uskaltaa vastustaa nykyistä materiakeskeistä elämänmenoa, kuten meidän perhe? Ja millä tavoin se näkyy arjessasi?

-eko-mamma

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätän paperit, kartongit, biojätteett, lasin, vaatteet jne.

Omat ja perheen vaatteet ja tarvikkeet ostan tosin uutena...

Auto löytyy. Asumme kerrostalossa. Sähkön käyttöä pyrimme koko ajan vähentämään ja olemme onnistuneetkin kohtalaisesti. Vettä käytän aika paljon ja käyn joka päivä suihkussa. Vedenkäyttöäkin yritän vähentää, suihkusta en tosin luovu.

Meidän perhe on tietoisesti tehnyt päätöksen välttää lentomatkailua saateiden vuoksi. Olemme myös pyrkineet vähentämään kaiken materian ostamista vain ostamisen ilosta (kuten ennen tein).

En osaa sanoa miten eko olen, mutta yritän koko ajan parantaa.

Vierailija
2/5 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon käytetään kirpparia, ja uffille viedään tavaraa. Ostan myös vapaan kanan munia. Siinäpä se mun ekoilu taitaakin olla, kuukuppia harkitsen vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen jätteet, käytän joukkoliikennettä emmekä omista autoa. Kierrätän esim. lasten vaatteet eteenpäin niitä tarvitseville, ja ostan ehkä puolet lastemme vaatteista & suurimman osan leluista kirpputorilta. Kuopuksemme on kestovaipoissa ja itse käytän kuukuppia. Pesuaineet on ympäristöystävällisiä, yritän välttää turhaa veden ja sähkön kulutusta. Ostan aika paljon tuotteita reilun kaupan myymälöistä ja ekokaupoista.

Mutta: vaunut ja rattaat olemme ostaneet uutena, samoin paljon muuta. Kotona on kaikki nykyteknologian vempeleet. Ja lennämme lentokoneella 2-3 kertaa vuodessa ulkomaille, se tosin on pakon sanelemaa, sillä mieheni on ulkomaalainen ja käymme tapaamassa hänen vanhempiaan & sukulaisiaan, sinne ei oikein pääse kuin lentäen kun matka on niin pitkä.

Vierailija
4/5 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poljen työmatkat fillarilla ja kun lapset olivat pieniä, käytin kestovaippoja.

En silti pidä itseäni mitenkään erityisen ekona, mutta toki otan paljon useampia asioita huomioon kuin esimerkiksi mieheni.

Vierailija
5/5 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa meillä ei ole ja se on varmaan suurin yksittäinen ekoteko sen lisäksi, että asutaan tosi ahtaasti. Lasi, paperi ja pahvi kierrätetään, muovia ei juurikaan. Biojäte erotellaan silloin kun jaksetaan. Muuten en juurikaan jaksa ajatella ilmastonmuutosta ja luonnon suojelua, olen saanut niistä yliannoksen takavuosina järjestötoiminnassa. Hävettää, mutta en jaksa välittää.

Ekalla lapsella käytettiin kestiksiä ja jätteet lajiteltiin ja kierrätettiin niin tarkasti, että harva tekee niin. Niin sitä muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän