jomottelu oik. munasarjan tienoilla
Olen nyt rv 7+3, ja parin päivän ajan on ollut lievää ajoittaista jomottelua oikean munasarjan paikkeilla. Mitään vuotoja ei ole tullut koko aikana. Muuten ihan normaalit raskausoireet, esim. " menkkakivut" ja rintojen arkuus. Nyt tietysti pyörii mielessä kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus, kun jomottelua on. Ovulaatio tärppikierrossa tapahtu oikeasta munasarjasta, voiko olla jotain merkitystä? Varhaisraskauden ultraan pääsen vasta reilun viikon päästä.Osaiskohan joku kertoo, että onko syytä huolestua vai kuuluuko asiaan? Kiitos...
Kommentit (3)
Itsellä rv10 asti kärsin aivan järkyttävistä kivuista ja ne tuntuivat nimenomaan vain oikealla puolella!!
Ja nyt puhutaan kivusta joka pakotti minut välillä taipumaan kaksinkerroin..
Itse kävin myös melkein heti plussan saatuani yksityisellä ultrassa, koska olin aivan varma, et kyseessä on kohdunulkoinen kipujen perusteella.
Mutta eipä ollutkaan! Ihan oikeaan paikkaan oli vauvan taimi kiinnittynyt, eikä munasarjoistakaan löytynyt mitään epänormaalia, joka selittäisi kivut.
Lääkäri kuittasi asian sillä, että joillakin se alkion kiinnittymiskipu tuntuu vaan voimaakkampana kuin toisilla.
Ja tosi monesta paikasta olen lukenut myös, että jostain aivan ihmeellisestä syystä alkuraskauden kivut ja nipistykset jne. tuntuvat melkein poikkeuksetta pääosin oikealla puolella.
Joten tsemppiä, jos tunnet vain toisinaan satunnaisia vihlaisuja, uskoisin että kaikki o kunnossa ja kivut kuuluvat asiaan!
T Helga rv30+3
Kiitos rohkaisevista sanoista, kyllä tää vainoharhaisuus tais vähän hellittää! Eka raskaus menossa, niin sitä on jotenkin tosi vauhkona joka nippailun ja jomottelun kans! Tosiaan jomottelu on niin lievää, että odotan nyt vaan ekaa ultraa joka on viikon päästä, niin sillon se selviää! Ja koitan pysyä rauhallisena siihen asti.Hauskaa kesää!
Itsellä rv 6 tuota samaa+ verenvuoto siihen päälle ja oli vielä kuumekin flunssan takia). Soitin naistentautien polille ja sieltä neuvoivat tulemaan ekana arkipäivänä jos kivut ei pahene, tai sitten päivystykseen jos kivut lisääntyy. Sanottiin että hyvä on ultrata ettei raskaus ole kohdunulkoinen. menin polille seuraavana maanantaina ja kaikki olikin ok... Vuoto johtui hematoomasta ja kai ne kivut oli sit vaan jotain kiinnikekipuja (sektio takana vanhastaan). Mutta soita naistentautienpolille, siellä neuvovat kyllä!
Toivottavasti kaikki on hyvin!!!